טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אפרת בוסני

אפרת בוסני07/11/2016

בפני

כבוד השופטת אפרת בוסני

תובעת

איילון חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעות

1.פלורי זמיר

2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

לפניי תביעת שיבוב שעניינה נזקי רכב מבוטח התובעת בתאונה מיום 5.4.2013 בה מעורב רכב הנתבעות.

הצדדים הסמיכו את בית המשפט למתן פסק דין לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד - 1984.

לאחר ששמעתי את העדויות ובחנתי את הראיות, ובשים לב לזירת התאונה ולמוקדי הנזק בכלי הרכב המעורבים הגעתי לכלל דעה לחלק את האחריות לקרות התאונה על הצדדים באופן הבא: נהגת רכב הנתבעות % 75, נהגת רכב התובעת 25%.

קביעתי יסודה בכך שמצאתי לקבל את גרסת נהגת רכב התובעת לאופן התרחשות התאונה, בהיותה מסתברת עם מיקום הנזק בכלי הרכב, יותר מגרסת נהג רכב הנתבעות. רכב התובעת, על פי חוות דעת השמאי שצורפה לכתב התביעה ניזוק לאורך צד ימין, כנף קדמית ימנית, דלת קדמית ימנית, מראה ודלת אחורית ניזוקו ובתמונות הרכב, נראה רכב התובעת עם סימני מעיכת הפח בדלת הקדמית ימנית וסימני חיכוך נמשכים לאחור לאורך צד ימין של המרכב. רכב הנתבעות, על פי עדות הנהגים המעורבים, ניזוק בצד הקדמי ימני. מיקום וסוג הנזק ברכב התובעת, מסתבר עם גרסת נהגת התובעת לפיה רכב הנתבעים במהלך תמרון כניסה לחנייה בניצב לנתיב הנסיעה נסע קדימה ופגע ברכב התובעת שהוסע בנתיבו, ומכאן סימני המעיכה בדלת ימין קדמית של רכב התובעת עם סימני חיכוך נמשכים לאורך צד ימין של הרכב. אילו רכב התובעת היה פוגע ברכב הנתבעות שהיה בנסיעה איטית כשחלקו הקדמי בנתיב הנסיעה כגרסת נהגת הנתבעות, היית צריכה להיות פגיעה בחלק הקדמי ימני של רכב התובעת, דבר שלא ארע. בנוסף, אין בעדות נהגת הנתבעות ובגרסתה בטופס הודעה טענה לסטיית רכב התובעת מנתיבו. נהגת הנתבעות הבהירה בעדותה שלא ראתה את סטייה של רכב התובעת ואין גרסה זו עולה בקנה אחד גם עם תמונת זירת התאונה, בה נראים שני נתיבי נסיעה בכיוון נסיעת רכב התובעת, ולא אחד כגרסת נהגת הנתבעות בעדותה.

עם זאת בנסיבות העניין מצאתי להטיל על נהגת רכב התובעת אשם תורם המקים אחריות בשיעור שקבעתי. זאת משנהגת התובעת, על פי עדותה, הבחינה ברכב הנתבעות נכנס לחנייה בנסיעה לאחור ואף שלדבריה "כמעט השלים את החניה שלו" (עמ' 1 שו' 19) והגם שידעה כי בצד הרחוב נתיבי חנייה, לא נקטה בזהירות הנדרשת בנסיעתה למניעת התאונה מתוך הנחה שגויה כי רכב הנתבעות השלים את תהליך החנייה.

אשר על כן, ולאור חלוקת האחריות שקבעתי הנתבעות, יחד ולחוד, ישלמו לתובעת סך של 13,722 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה למדד מיום הגשת התביעה, וכן את אגרת המשפט ששולמה, שכר עדת התובעת כפי שנפסק בדיון ושכ"ט עו"ד בשיעור 17.55%. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום, שאם לא כן יישא התשלום הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום פסק הדין ועד לתשלום בפועל.

פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

ניתן היום, ו' חשוון תשע"ז, 07 נובמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/11/2016 פסק דין שניתנה ע"י אפרת בוסני אפרת בוסני צפייה