טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס01/06/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעים

1.ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ

2.אמיתי קראל

נגד

הנתבעת

עיסא מרים ת"ז 203201298

פסק דין

בפני תביעה לתשלום סכום של 18,054 ₪ בגין נזקי רכוש אשר נגרמו לרכב התובעים בתאונת דרכים מיום 25.1.15 (להלן: "התאונה"). התביעה הוגשה והתבררה בהליך של סדר דין מהיר. בתום הדיון מיום 30.5.16 הסמיכו ב"כ הצדדים את בית המשפט להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984, וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך, בצירוף הנמקה תמציתית. לאחר ששמעתי את עדות התובע 2 ואת עדותה של הנתבעת, עיינתי בתמונות ממקום התאונה (ת/1, נ/1), בתמונות הנזק לרכב הנתבעת (תמונות הנזק לרכב התובעים, לא הוגשו לעיוני במועד הדיון ואף לא צורפו לכתב התביעה) וביתר הראיות, אני סבורה, כי התובעים זכאים לפיצוי בשיעור של 50% מסכום התביעה.

ראיתי לקבל את גרסת הנתבעת, באשר לאופן התרחשות התאונה ולהעדיף אותה על פני גרסת התובע 2. שוכנעתי, כי תרחיש תאונה הסביר וההגיוני יותר בנתוני התאונה הוא זה העולה מעדותה של הנתבעת ולפיו, התאונה אירעה כאשר רכב הנתבעת נמצא בעצירה מלאה, בהמתנה לכניסה לחנייה בחניון העפר, כאשר חלקו האחורי של הרכב בולט לכיוון נתיב הנסיעה. או אז, התובע 2 אשר רכבו הוסע בנתיב , לא הבחין ברכב הנתבעת, אשר בלט במקצת לנתיב הנסיעה, כפי שניתן לראות מתמונות ממקום התאונה (נ/1). כתוצאה מכך, פגע רכב התובע 2 ברכב הנתבעת. מנגד, לא ראיתי לקבל את גרסת התובע 2 ולפיה, רכב הנתבעת הוסע לאחור ופגע ברכבו בצדו הימני. לטעמי, הנתבעת יצרה סיכון לכלי רכב הנוסעים בנתיב. לכן יש לזקוף לחובת הנתבעת אחריות לגרם התאונה בשיעור של 50%. יחד עם זאת, אני סבורה כי התובע 2 לא נהג בזהירות מספקת ובאחריות הנדרשת ממנו. גם אם רכב הנתבעת, בלט אל נתיב הנסיעה, יכול היה התובע למנוע את התאונה, להסיט את רכבו ולהמשיך בנתיב הנסיעה מבלי לפגוע ברכב הנתבעת. מכאן, ראיתי לזקוף לחובתו של התובע 2, אחריות בשיעור של 50% לגרם התאונה.

לאור המפורט לעיל, אני מקבלת את התביעה בחלקה, ומחייבת את הנתבעת, לשלם לתובעים, באמצעות התובעת 1, סך של 9,027₪, בצירוף הפרשי הצמדה כחוק מיום 3.9.15 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן, תישא הנתבעת, בתשלום אגרת בית משפט (חלק יחסי, 50%) ושכר טרחת עורך-דין בשיעור של 17.55%. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד -1984, אני פוטרת את התובעים מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית המשפט.

ניתן היום, כ"ד אייר תשע"ו, 01 יוני 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/06/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה