טוען...

החלטה על הודעה על צירוף חוו"ד רפואית

ריבה שרון03/07/2016

מספר בקשה:6

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובע

יהודה חג'בי

  • ע"י עוה"ד משה רוט ואח'

נגד

נתבעת

פתאל ניהול מלונות בע"מ
- ע"י עוה"ד שאולה ברג ואח'

החלטה

1. התובע- הינו יליד 11/53 והתביעה שלפניי הינה לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לו לטענתו עקב תאונה מיום 4/11/12 (להלן: "התאונה").

הצדדים חלוקים הן בשאלת החבות והן בשאלת גובה הנזק, לרבות לעניין שיעור הנכות הרפואית בתחום האורתופדי הקשורה בתאונה. מטעם התובע- הוגשו חוו"ד של ד"ר משה קמחין. מטעם הנתבעות- הוגשה חוו"ד של פרופ' יעקב נרובאי.

2. נוכח הפער בין חוו"ד מומחי הצדדים - אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי את פרופ' משנה קליני נחום רוזנברג (להלן: "המומחה").

המומחה יואיל לחוות את דעתו בדבר נכותו (זמנית וצמיתה) של התובע בגין התאונה, האם יש מקום לצפות לשיפור או להחמרה במצבו והאם יזדקק לטיפולים רפואיים בעתיד. אם כן - האם ניתן לקבלם במסגרת הרפואה הציבורית, ולנכות רפואית, ככל שקיימת, שאינה קשורה בתאונה. בנוסף- מתבקש המומחה להואיל ולהתייחס לחוות דעת מומחי הצדדים.

3. הצדדים רשאים להודיע עד ליום 12/7 אם קיימת מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש מינויו של המומחה בהליך זה, ולנמק. העדר הודעה תחשב כהסכמה לזהות מומחה ו/או אישור שאין מניעות כזו. גם המומחה מתבקש להדרש לענין, למקרה שנשמט דבר מה מעיני הצדדים. רק במקרה של מניעות- יואיל להודיע על כך בדחיפות ובטרם יחל בעבודתו.

4. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד אותו אני מעמידה בנסיבות הענין על הסך של 6,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק וכן בעלות כל בדיקת עזר שתידרש עבורה, ככל שהתובע לא יצליח לבצעה במסגרת הציבורית- ישאו בשלב זה הצדדים בחלקים שווים.

באחריות ב"כ התובע לוודא כי הפניה למומחה לא תעשה וכן כי בדיקה לא תבוצע לפני הפקדת חלקו של התובע בידיו הנאמנות של בכ"ת, ומראש.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת המומחה נתקבלה במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו לבקשו ולאחר מכן- ידאגו לפרעון בתוך 30 יום ממועד קבלתה.

אסמכתא בדבר תשלום תומצא בפקס למרפאת המומחה ולצדדים שכנגד.

אבקש להקפיד על ביצוע הנ"ל, על לו"ז, לא להמתין לפנית המומחה, ליזום את הפניה אליו ולא להכביד עליו בענייני גביה.

5. הצדדים ימציאו לידי המומחה בתוך 45 יום מהיום את כל המסמכים הרלבנטיים והמותרים בהגשה, בהתאם לדין ולפסיקה. התובע יפנה אל המומחה, כאמור, רק לאחר הפקדת חלקו של התובע בשכר המומחה בידיו הנאמנות של בא כוחו. המועד לא יקדם מחלוף 30 יום ממועד המצאת העתק פנייתו לידי ב"כ הנתבעות.

6. המומחה יואיל לבדוק את התובע ולהגיש את חוות הדעת לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה. שאלות הבהרה בתוך 21 יום מקבלתה, תשובות המומחה תינתנה בתוך 14 יום מקבלתן לידיו.  

7. עם קבלת חוו"ד יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים- ע"י כל צד בתוך 21 יום.

הגשת התצהירים והראיות תעשה בהתאם להחלטה קודמת.

הצעתי תשלח בבוא העת, ככל שיתאפשר, לאחר שהנ"ל יוגשו ויעמדו בפני.

8. ימי פגרות בתי-המשפט יובאו במניין הימים.

9. לכל דיון יתיצבו גם התובע ונציג הנתבעת הבקי בפרטי האירוע.

10. ב"כ הצדדים ירשמו נא לפניהם את התיק לת.פ מעקב אחר התהליך וישתדלו לישב מחלוקות ביניהם תחת פניה לבית המשפט, מקום שניתן ליתרה.

למזכירות: החלטתי תשלח לצדדים. המשלוח למומחה יעוכב ע"י המזכירות עד ליום 12/7/16, בהתאם לאמור בסעיף 3 לעיל, ויבוצע בהתאם .

ניתנה היום, כ"ז סיוון תשע"ו, 03 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/07/2016 החלטה על הודעה על צירוף חוו"ד רפואית ריבה שרון צפייה
24/06/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אהרון רוט משה
נתבע 1 פתאל ניהול מלונות בעמ שאולה ברג