טוען...

גזד

גיל קרזבום12/04/2016

כב' השופט גיל קרזבום, סגן נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

וויסאם מנסור

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד עטיה דאמוני

ב"כ הנאשם – עו"ד גב' אדל דדון

הנאשם – בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הקראתי לנאשם את עובדות כתב האישום והוא מודה בהן.

הנאשם:

אני מודה שנהגתי ללא רישיון נהיגה. מעולם לא הוצאתי רישיון נהיגה אבל עכשיו כבר יש לי רישיון נהיגה.

<#3#>

הכרעת דין

אני מרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ד' ניסן תשע"ו, 12/04/2016 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום , סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

אני טוען שמדובר בעבירה חמורה ביותר שמי שנוהג ברכב ללא רישיון נהיגה מבצע עבירה חמורה. לא יודעים אם הוא היה כשיר לעשות שימוש ברכב ובאיזה תנאים והגבלות הוא נהג. ביהמ"ש העליון כבר בעפ"ת 18158-03-13 עמד על המסוכנות הטמונה בעבירה זו. הואיל והנאשם פעל להסרת המחדל, אך עדיין המסוכנות הטמונה במעשיו נמדדת ביום ביצוע העבירה ולא כיום. אנו מבקשים בשים לב לעובדה שהוא תיקן את המחדל. מאסר על תנאי, פסילה ממושכת, פסילה על תנאי וקנס כספי.

ב"כ הנאשם:

אנו מציינים שהנאשם הודה ללא שמיעת ראיות וחסך זמן שיפוטי יקר, נטל אחריות על ביצוע העבירה. מדובר באדם נקי ללא עבר תעבורתי ופלילי. זו הפעם הראשונה שבה ביצע עבירה. לא מדובר בדפוס התנהגות חוזר. בינתיים פעל להסרת המחדל. גם בזמן ביצוע העבירה הוא למד נהיגה. אביו מושתל ריאה והוא צריך ליווי רפואי לביה"ח בילינסון באמצעות מלווה. הוא היחידי שאוחז ברישיון נהיגה. אנו מבקשים את פסילת המינימום של 3 חודשים, פסילה ע"ת וקנס. מגישה פסיקה של כב' השופטת אילת ג'רבי ששם לא הוטלה פסילה בכלל, במקרה דומה ל מקרה דנן. אישורים רפואיים נ/1. פסיקה נ/2. מגישה פסיקה של ביהמ"ש המחוזי בת"א כב' השופט רענן בן יוסף במקרים דומים. שם ביהמ"ש הקל עם הנאשם. מוגש ומסומן נ/3. הנאשם מבקש להתחיל את הפסילה תוך 30 יום על מנת שיוכל להתארגן. מדובר במעידה חד פעמית וכרגע רישיונו חשוב לו לצורכי עבודתו. הוא נשוי ואב לשתי קטינות כשאחת מהם צריכה ליווי רפואי. בתו זקוקה לאשפוזים חוזרים עקב בעיות באא"ג.

הנאשם:

אני מצטער על מה שעשיתי. זה לא יקרה שוב. אני עובד-קבלן של "בזק" בכבלים. לאשתי אין רישיון נהיגה. לאבי יש רישיון אך קשה לו לנהוג עקב מצבו הבריאותי. אני מסיע אותו. יש לי אח קטן ואין לו רישיון נהיגה. אני היחיד בבית עם רישיון נהיגה.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא פוליסת ביטוח בת תוקף, עבירות מיום 18.7.15.

מדובר בעבירה חמורה שיש בה כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו. כמו כן יש בביצוע העבירה כדי ללמד על הלך נפש של פזיזות אצל הנאשם.

ב"כ המאשימה עתר לפסילה ממושכת, פסילה ע"ת, מאסר ע"ת וקנס זאת נוכח חומרת העבירות והסיכון הנובע מהן, הפנה לפסיקה רלוונטית.

ב"כ הנאשם ביקשה להימנע מפסילה ממושכת, זאת נוכח נסיבותיו האישיות של הנאשם כמפורט לעיל, העובדה שפעל להסרת המחדל וכעת מחזיק ברישיון נהיגה, הודאתו המידית, הבעת החרטה והנזק שייגרם לו כתוצאה מפסילה ממושכת.

הנאשם עצמו הביע חרטה על האירוע ופירט נסיבותיו האישיות.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, נסיבות ביצוען, הערך החברתי עליו יש להגן והפסיקה הנהוגה,

אני סבור כי מתחם העונש ההולם צריך לכלול פסילה בפועל שלא תפחת מ שלושה חודשים (פסילת המינימום הקבועה בחוק) ולא תעלה על 12 חודשים וקנס משמעותי.


לקולה אני מביא בחשבון את הודאתו המידית של הנאשם, הבעת החרטה, נסיבותיו האישיות והעובדה שפעל להסרת המחדל והוציא רישיון נהיגה.

לאור כל האמור לעיל, הנני גוזר על הנאשם כדלקמן:

- אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך  1200  ש"ח.

 

הקנס ישולם ב- 4  תשלומים שווים ורצופים החל מתאריך 1.6.16  ובכל  1  בחודש שאחריו. אם תשלום אחד לא ייפרע במועדו, יעמוד כל הקנס לפירעון מידי.

המזכירות תשלח לנאשם שוברי תשלום בהתאם.

- אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של  4  חודשים בפועל.

ריצוי הפסילה יחל ביום 10.5.16 שעה 13.00.  

בית המשפט מסביר לנאשם כי עליו להפקיד את רישיונו - גם אם פקע תוקפו - במזכירות בית המשפט, ואם אין בידיו רישיון נהיגה עליו להפקיד תצהיר ערוך כדין.

- אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של  3  חודשים על תנאי למשך   3   שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

 - הנני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי  לתקופה של   2  חודשים שלא יעבור בתוך  3  שנים עבירה של נהיגה בפסילה, בניגוד לסעיף 67 לפקודת התעבורה ו/או עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה, בניגוד לסעיף 10 א. לפקודת התעבורה. מובהר בזאת כי המאסר המותנה אינו חל על עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף שתוקפו פקע עד 12 חודשים כולל.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#6#>

ניתן והודע היום ד' ניסן תשע"ו, 12/04/2016 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום , סגן נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/04/2016 גזד גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עטייה דאמוני
נאשם 1 וויסאם מנסור אדל דדון