טוען...

הוראה לנתבע 6 להגיש תגובת נתבע מס' 6 להחלטה מיום 2

אברהם אליקים27/05/2016

בפני

כבוד השופט אברהם אליקים

תובעים

1. סבטלנה פוליאק

2. בוריס פוליאק

3. ויקטוריה בירמן

נגד

נתבעים

1. עזבון המנוחה נגרי שרה ז"ל ואח'

החלטה

בראש ובראשונה אבהיר כי עדיין לא ברור לי מדוע הליך שנעשה לכאורה בהסכמת כולם צריך להיעשות דרך בית משפט, עוד אדגיש כי לא ניתן לנהל הליך בקשר לזכויות נפטרים ללא הצגת צווי ירושה וזימון היורשים למסור עמדתם, לא די בהשערה או הצהרה מי אמור להיחשב כיורש, במידה ונושא צווי הירושה לא יוסדר אמחק התביעה שכן ללא צווי הירושה התובענה לא "בשלה" להיקבע לדיון, גם לא לדיון מקדמי.

עיון בתגובת המבקשים מעלה כי טרם ניתן מענה לכל סעיפי החלטתי מיום 18.5.2016, כך עולה כי טרם הומצא לתיק בית המשפט צו הירושה של המנוחה עליזה מינס ז"ל.

לא הצלחתי להבין האמור בסעיפים 3 ו-4 לתגובה, אם יש בעלי זכויות רשומים שבינתיים מכרו זכויותיהם, עדיין חובה לקבל עמדתם ולצרפם כמשיבים, שכן לא ניתן למחקם מרישומי לשכת המקרקעין רק משום שמישהו טוען כי רכש מהם זכויות, ממילא העברת זכויות מחייבת אישור מס וגם האחרון בסדרת העיסקאות יצטרך להמציא כתנאי לרישום אישור מס לכל שרשרת העברת הזכויות. אם לדעת ב"כ המבקשים ניתן למחקם מכוח ייפוי כח בלתי חוזר יתכבד ויעשה כן באמצעות מי שמוסמך לעשות כן, אני לא מכיר דרך לפיה כדי "להקל על הרישום" בית משפט מוחק צדדים ללא תגובתם, דהיינו כל עוד הדבר נעשה שלא במסגרת התובענה ובאופן חוקי יתכבד ב"כ המבקשים ויעשה כן לאלתר, אם ההליך אמור להיעשות במסגרת התובענה חובה לצרף כל מי שלכאורה יש לו זכויות ובכלל זה כל הרשומים בלשכת המקרקעין.

המבקשים טרם צירפו אישור מסירת כתב התובענה לידי משיב 15, השערתו של ב"כ המבקשים באשר לתגובתו הצפויה של משיב 15, אינה מועילה, פסקי דין ניתנים בהסתמך על אישורי מסירה.

4. בנוסף לא ניתן לעשות קיצורי דרך בעניין יורשי המנוחה שרה נגרי ז"ל, יש לצרף את כל יורשיה לתובענה, במידה וטרם צורפו, יש להמציא את התובענה לכל היורשים על מנת שיכולו להביע עמדתם, בדרך של כתב תשובה. ההנחה כי עו"ד בארי מייצג את כולם, אינה מועילה, אלא אם יוצג ייפוי כח המסמיך את עו"ד בארי לטפל בשמם בתובענה זו, ושוב כל עוד מדובר בזכויות נפטרת, חובה לצרף את כל יורשיה לתובענה, גם אם להשערת המבקשים, היורשים ביניהם עשו הסכם זה או אחר, על הסכמים בין יורשים מצהירים היורשים עצמם.

אין כל הצדקה לפעול כנטען בסעיף 16 לתגובה ולברר בדיון מה דעתו של עו"ד בארי בעניין היורשים השונים, לא לכך נועד ההליך השיפוטי ומיותר לציין כי כל עוד לא יומצא יפוי כח מטעם מי מהמשיבים לפיו הוא מייפה כוחו של עו"ד בארי לייצגו בתובענה זו, אין לעו"ד בארי זכות להביע עמדתו במסגרת הליך זה.

5. לא הבנתי איזה מלאכה של בית משפט עושה ב"כ המבקשים כנטען בסעיף 17 לתגובה, די בכך שיעשה את מלאכתם של המבקשים.

לא אקבע התיק לדיון כל עוד התובענה לא בשלה, משמע כל הצדדים הרלבנטיים מצורפים כצד ישיר לתובענה ולכולם נמסרה התובענה. מדובר בהליך שנפתח לפני יותר מחצי שנה ומיותר לציין כי התובענה צריכה להיות בשלה לדיון ביום הגשתה, אם לא אקבל תשובה מספקת תוך 30 יום מהיום, תמחק התובענה.

תזכרת פנימית 29.6.16.

ניתנה היום, י"ט אייר תשע"ו, 27 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/11/2015 החלטה שניתנה ע"י עפרה אטיאס עפרה אטיאס צפייה
08/02/2016 החלטה שניתנה ע"י עפרה אטיאס עפרה אטיאס צפייה
29/02/2016 החלטה שניתנה ע"י עפרה אטיאס עפרה אטיאס צפייה
18/05/2016 הוראה לתובע 1 להגיש תגובה להחלטה מ-18.5 אברהם אליקים צפייה
27/05/2016 הוראה לנתבע 6 להגיש תגובת נתבע מס' 6 להחלטה מיום 2 אברהם אליקים צפייה
18/07/2016 החלטה שניתנה ע"י אברהם אליקים אברהם אליקים צפייה