טוען...

החלטה שניתנה ע"י ורדה וירט ליבנה

ורדה וירט ליבנה12/10/2015

רות אלעזרי

המבקשת

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

החלטה

סגנית הנשיא ורדה וירט ליבנה

  1. לפניי בקשת המבקשת לאיחוד דיונים בערעור שהגישה על החלטת ועדה רפואית לעררים (נפגעי איבה) מיום 30.4.2015, לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו (ב"ל 43706-05-15), ובערעור שהגיש המשיב על אותה החלטה של הוועדה לבית הדין האזורי בבאר שבע (ב"ל 25802-06-15).
  2. יצוין, כי בערעור שהוגש לבית הדין האזורי בבאר שבע התקיים דיון קדם משפט ביום 6.10.2015, שבו העמידו הצדדים את בית הדין על הגשת הבקשה דנן, וביקשו שלא לדון בערעור עד להכרעה בבקשה, על מנת למנוע החלטות סותרות. כמו כן טענו הצדדים כי הם שוקלים הגשת בקשה מוסכמת להעברת הדיון מבית הדין האזורי בתל אביב לבית הדין בבאר שבע, היות שהערעור שהוגש לתל אביב נפתח שם בטעות, שכן הסמכות המקומית נתונה לבית הדין האזורי בבאר שבע.
  3. המשיב הודיע לבית דין זה כי אין לו התנגדות לאיחוד הדיון בערעורים.
  4. בהתאם לתקנה 3(א)(8) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב – 1991, הסמכות המקומית לדון בתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי נתונה לבית הדין האזורי שבאזור שיפוטו נמצא מקום מגוריו של התובע. בענייננו, מקום מגוריה של המבקשת מצוי באשקלון, כך שהסמכות המקומית לדון בערעורה נתונה לבית הדין האזורי בבאר שבע, כפי שאף הצהירו ב"כ הצדדים לבית הדין האזורי. לפי סעיף 79(א) לחוק בתי המשפט "מצא בית משפט שאין הוא יכול לדון בענין שלפניו מחמת שאינו בסמכותו המקומית או הענינית, והוא בסמכותו של בית משפט או של בית דין אחר, רשאי הוא להעבירו לבית המשפט או לבית הדין האחר". משכך, על הצדדים לפנות לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו בבקשה להעברת מקום הדיון בערעור שהוגש אליו מחמת חוסר סמכות מקומית.
  5. סוף דבר – הבקשה נמחקת. הצדדים יפנו בבקשה מתאימה לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו, כאמור לעיל. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ט תשרי התשע"ו (12 אוקטובר 2015), בהיעדר הצדדים ותישלח אליהם.

054215074

ורדה וירט-ליבנה,

סגנית נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/10/2015 החלטה שניתנה ע"י ורדה וירט ליבנה ורדה וירט ליבנה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 רות אלעזרי שי אשכנזי
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי ליאת אופיר