טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס12/07/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס


התובעת/נתבעת שכנגד


הכשרה חברה לביטוח בע"מ

נגד


הנתבעות


1.אילנה מנחם

2.איילון חברה לביטוח בע"מ – התובעת שכנגד

פסק דין

מונחות בפני תביעה עיקרית ותביעה שכנגד, שעניינן תאונת דרכים, אשר אירעה ביום 21.6.15 בצומת פל ים בפרדס חנה בין רכב התובעת/נתבעת שכנגד לרכב הנתבעות(להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה, אך יש חולק באשר לנסיבות התרחשותה. בתום הדיון בתביעה, לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הסמיכו באי כוח בעלי הדין את בית המשפט לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, זאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך.

לאחר ששמעתי את העדויות ובחנתי את הראיות, ובשים לב לנסיבות קרות התאונה ומוקדי הנזק ברכבים, הגעתי לכלל מסקנה כי ֹֹֹֹֹיש לחלק את האחריות לקרות התאונה בין הנהגות המעורבות באופן בו תישא נהגת איילון ב- 65% מהאחריות לגרם התאונה ואילו נהגת רכב הכשרה תישא ב 35% ממנה.

נוכח האמור לעיל, הנני פוסקת כדלקמן:

בתביעה העיקרית אני מחייבת את הנתבעות, באמצעות איילון לשלם להכשרה סך של 4,091₪ (המהווה 65% מסכום הנזק), בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 13.9.15 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן, תישאנה הנתבעות באמצעות איילון בתשלום אגרת בית משפט כפי ששולמה, שכר עדת הכשרה כפי שנפסק במהלך הדיון ושכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים.

בתביעה שכנגד אני מחייבת את הכשרה לשלם לאיילון סך של 3,349 ₪ (המהווה 35% ממחצית סכום הנזק שנתבע. יוער, כי הוגשה חוו"ד שמאית חסרה, הכוללת נזקים במוקד שמאלי קדמי, שאינם נחזים כקשורים לתאונה), בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 24.12.15 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן, תישא הכשרה בתשלום אגרת בית משפט כפי ששולמה, שכר עדת איילון, כפי שנפסק במהלך הדיון ושכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעת והתובעת שכנגד מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

המזכירות תמציא את פסק הדין לבאי כוח הצדדים.

ניתן היום, ו' תמוז תשע"ו, 12 יולי 2016, בהעדר הצדדים.