טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 עיכוב ביצוע / התליית הליכים

סיגלית גץ-אופיר17/03/2016

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופטת סיגלית גץ-אופיר

מבקשים

1. ולדימיר בגריי

2. קנדה אפליקיישין א.ב בע"מ

נגד

משיבים

1. ליאנה ימליאנוב

2. בוריס ימליאנוב

החלטה

1. ביום 25.2.2016, הגישו המבקשים בקשה לביטול פסק דין. אי התייצבותם לדיון- כך נטען- נגרמה בשל טעות משרדית בתום לב.

2. לגופו של עניין נטען, כי הנתבעים אינם משמשים אלא כנציגים של עו"ד קנדית בשם שרז'אק, כאשר תפקידם שיווקי- פקידותי בלבד, ואיננו מקצועי בכל דרך, שכן בהתאם להוראות חוק ההגירה הקנדי רק עורך דין מוסמך ו/או יועץ הגירה מוסמך רשאי לייעץ בענייני הגירה.

כך הובהר למשיבים בעת שנפגשו במשרדי המבקשים.

3. אכן המשיב 2 העלה את הרשעתו בפלילים, אלא שהמבקשים הפנו את המשיבים לעוה"ד דרז'אק על מנת שתאתר דרכים על מנת למצוא פתרון לבעיה, תוך מתן ייעוץ מעמיק.

4. לאחר מפגש זה ולבקשת המשיבים העביר המבקש 2 לעו"ד דרז'אק מידע כללי אודות

המשיבים, וביקש מעו"ד דרז'אק להכין הבהרות בכתב ופירוט התנאים למסלול הגירה

קהילתי בו חשקו המשיבים.

5. בשלב זה תם חלקם של המבקשים מעבר לגבית סך של 2,192 ₪ וכן 1,957 ₪ בעבור הכנת קורות חיים, ומילוי טפסים. מעבר לכך כל הכספים- כפי שעולה ממסמכי המשיבים, לא שולמו למבקשים כספים כי אם לעוה"ד דרז'אק, אליה יש להפנות אל התביעה.

6. מאותו שלב כל הקשר היה ישיר בין המבקשים לעוה"ד דרז'אק, אלא שלאחר ברור עלה כי המשיבים לא טרחו ליידע את עוה"ד אודות הרשעתו של המשיב 2 בפלילים.

7. לאור האמור לעיל, טוענים המבקשים כי סיכויי הגנתם גבוהים ויש להורות על עיכוב ביצוע פסה"ד/ביטול פסה"ד ולדון בתובענה לגופה.

8. ביום 17.3.2016 הוגשה תגובת המשיבים, שטענו כי עובדת הרשעתו של המשיב 2 הובאה לידיעתה של עוה"ד דרז'אק, דווקא על ידי המבקש 2 עצמו, לאחר שמידע זה נמסר לו על ידי המשיבים, ובפגישה השנייה שנערכה בין הצדדים, הודיע להם כי עוה"ד דרז'אק מסרה לו כי ניתן להתגבר על מכשול זה.

9. בנוסף לכך טענו המשיבים, כי בהסכם ההתקשרות עם עוה"ד דרז'אק אכן ישנו סעיף על כך שחייבים לעבור בדיקת עבר פלילי אך לא הובהר להם כי חייבים להיות נעדרי עבר פלילי, ולאור הבטחתו של המבקש 2 כי ניתן להסדיר זאת, שילמו את הסך הנדרש והחלו בהליך.

10. עולה מהאמור לעיל, כי בין הצדדים מחלוקת עובדתית באשר לנסיבות התקשרותם, כמו גם אחריותו של כל צד לכשלון ההליך, ומן הצדק לברר את התביעה עד תום, כשבשל זה לא ניתן לכנות את הגנת המבקשים כ"הגנת בדים".

11. לאור האמור לעיל הנני קובעת, כי תנאי להבטחת הוצאות המשיבים בהליך, כמו גם היעדר התייצבות המבקשים לישיבת ההוכחות שהתקיימה, הפקדת פקדון בסך של 6,000 ₪ בקופת בית המשפט.

יופקד הסך הנ"ל, יבוטל פסק הדין שניתן בהיעדר התייצבות המבקשים וייקבע מועד לישיבת הוכחות נוספת.

12. המזכירות תמציא החלטתי לצדדים.

ניתנה היום, ז' אדר ב' תשע"ו, 17 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/01/2016 פסק דין שניתנה ע"י סיגלית גץ-אופיר סיגלית גץ-אופיר צפייה
17/03/2016 החלטה על בקשה של מבקש 1 עיכוב ביצוע / התליית הליכים סיגלית גץ-אופיר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בוריס ימליאנוב
תובע 2 ליאנה ימליאנוב
נתבע 1 ולדימיר בגריי
נתבע 2 קנדה אפליקיישין א.ב בע"מ