טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

לימור רייך23/05/2016

בפני

כבוד השופטת לימור רייך

תובעים

פלוני

נגד

נתבעים

1. דניס חרמוב

2. ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

החלטה

  1. לאחר עיון בבקשה למינוי מומחים על נספחיה, ובתגובת ב"כ הנתבעת, אני ממנה בזה את ד"ר אייל ריבלין כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה (להלן – המומחה).
  2. על המינוי יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986 (להלן – התקנות).
  3. כל אחד מהצדדים ימציא למומחה את כל המסמכים הרפואיים המצויים בשליטתו, הנוגעים לתובעת ומותרים בהמצאה למומחה על פי הוראות התקנות (להלן ביחד – המסמכים), בצירוף החלטה זו, תוך 30 יום מהיום. העתק המכתב למומחה, על צרופותיו, יומצא במישרין לצד שכנגד.
  4. המומחה יעיין במסמכים, יבדוק את התובעת ויקבע ממצאים לגבי מצבה הרפואי בעקבות התאונה נשוא התובענה (להלן – התאונה), תוך התייחסות לשאלות שלהלן:

(א) האם לוקה התובעת כיום בנכות צמיתה? אם כן, מהו שיעורה?

(ב) האם קיים קשר סיבתי בין נכותה הצמיתה של התובעת כיום, ככל שקיימת, לבין התאונה? אם יש מקום לייחס חלק משיעור נכות זו למצבה הרפואי של התובעת לפני התאונה, או לאירועים שאירעו אחרי התאונה, נא להעריך איזה חלק מנכותה הצמיתה של התובעת, אם בכלל, נובע מהתאונה.

(ג) האם סובלת התובעת, או סבלה בתקופות שלאחר התאונה, מנכות זמנית? אם כן, נא לפרט את התקופות השונות ושיעורי הנכות המתאימים להן.

(ד) האם יש לצפות לשיפור או להחמרה בעתיד? אם כן, מהו השינוי הצפוי בשיעור הנכות?

(ה) מהן המגבלות התפקודיות של התובעת, אם בכלל, לרבות בשים לב לעבודתה ולמקצועה?

(ו) האם צפויה התובעת להיזקק לטיפולים רפואיים בעתיד? אם כן, נא לפרט ולהעריך את עלויותיהם.

(ז) האם יש, במקרה דנא, מקום למינוי מומחה נוסף נוסף בתחום הנוירולוגיה.

בשכר טרחת המומחה, בסך של 4,500 ₪ בצירוף מע"מ, תישא בשלב זה הנתבעת. ואולם, אם יסתבר כי לא נותרה לתובעת נכות בגין התאונה תהא הנתבעת רשאית לבקש כי שכר טרחת המומחה ינוכה מן הפיצוי שייפסק לתובעת, ככל שייפסק.

  1. המומחה מתבקש להמציא את חוות-דעתו בתוך 90 יום מהיום, לאחר ששולם שכר טרחתו. המומחה יציין בחוות דעתו מהם המסמכים הרפואיים שהובאו לפניו.
  2. לאחר קבלת חוות דעת המומחה יגיש ב"כ התובעת תחשיבי נזק, בצירוף המוצגים הרלוואנטיים, לרבות דוחות השתכרות שנתיים (טפסי 106 או שומות מס הכנסה) משנתיים לפני התאונה ועד היום, ותלושי שכר או דיווחי מס חודשיים משלושה חודשים לפני התאונה עד שלושה חודשים מתום תקופות אי-הכושר (המלא והחלקי), עד 30 יום לפני הישיבה הבאה; וב"כ הנתבעת – עד 15 יום לפני הישיבה הבאה.
  3. נקבע לתז"פ ליום 1.11.16 לוודא קבלת חוות הדעת.

ניתנה היום, ט"ו אייר תשע"ו, 23 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/05/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת לימור רייך צפייה