טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס18/07/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

ש. שלמה רכב בע"מ

נגד

הנתבעים

1.יעקב סטרלמקוב

2.הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

לפניי תביעה בסדר דין מהיר, לתשלום סך של 2,451 ₪, שעילתה נזקי רכוש שנגרמו, על פי הנטען, לרכב התובעת, בעטיה של תאונת דרכים מיום 20.1.15 (להלן: "התאונה"). בתאונה היו מעורבים רכב התובעת, מסוג סיטרואן ברלינגו, אשר עמד בחניה ורכב הנתבעים, מסוג סוזוקי, נהוג בידי הנתבע 1. אין מחלוקת, כי הנתבע 1 הינו האחראי הבלעדי לגרם התאונה עת נסע לאחור ופגע ברכב התובעת במוקד צד שמאל קדמי. המחלוקת הקיימת בין הצדדים הינה בשאלת גובה הנזק לרכב התובעת. ביום 11.7.16 נערך בפניי דיון, בו נשמעה עדותו של הנתבע 1, באמצעות מתורגמן מר אוצ'יטל. ב"כ הנתבעים ויתר על עדותו של נהג רכב התובעת, מר יצחק שמחה. הואיל ומדובר בתביעה בסדר דין מהיר, ינומק פסק הדין באופן קצר ותמציתי, בהתאם לקבוע בתקנה 214טז(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בטפסי ההודעה מטעם הנהגים המעורבים, בתמונות הנזק לרכב התובעת, בחוות דעת שמאי רכב התובעת, מר הישאם חוסנה מיום 26.2.15 (הרכב נבדק ביום 22.2.15) וביתר הראיות אני סבורה, כי דין התביעה להתקבל במלואה. הנתבעים לא השכילו להוכיח, כלל וכלל, כי סכום התביעה הינו מופרז או בלתי סביר. בנדון זה ראיתי לקבל את חוות דעת שמאי התובעת, מר הישאם חוסנה, כסבירה וראויה בנסיבות המקרה דנן. חוות דעת זו לא נסתרה או קועקעה על ידי הגשת חוות דעת נגדית או על ידי חקירה נגדית של השמאי. חוות הדעת התייחסה למוקד הנזק בצד שמאל קדמי ברכב התובעת. מוקד נזק זה מתיישב היטב עם תרחיש התאונה, כפי שתיאר הנתבע 1 בעדותו בפני בית המשפט. טענות הנתבע 1 לפיהן, סכום התביעה הינו גבוה, נטענו בעלמא, ללא כל תימוכין ושלא באמצעות הגשת חוות דעת נגדית או חקירה נגדית של שמאי התובעת.

אשר על כן התביעה מתקבלת במלואה. אני מחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעת, סכום של 2,451₪, בצירוף הפרשי הצמדה כחוק מיום 9.10.15 ועד לתשלום המלא בפועל. כמו כן, יישאו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, בתשלום אגרת בית משפט בסך ששולם, שכר עד התובעת, כפי שנפסק בדיון ושכר טרחת עורך דין בסכום של 1,500₪. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין. הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה, כפי שנפסק בדיון.

פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית המשפט.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תוך 45 יום ממועד קבלת פסק הדין.

המזכירות תואיל לשלוח לצדדים את פסק הדין בדואר רשום + אישור מסירה.

ניתן היום, י"ב תמוז תשע"ו, 18 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה