טוען...

החלטה על תגובה

רות שפילברג כהן08/11/2015

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופטת רות שפילברג כהן

מבקשים

מאיר אסור

נגד

משיבה

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשת המבקש כי יותר לו לצאת היום ללוויית אביו.

המבקש מואשם בשורת עבירות, שבראשן עבירת פציעה בסכין והחזקת סכין, ובנוסף גם עבירות גניבה זיוף והונאה.

כל העבירות בוצעו, לכאורה, בחודש ספטמבר האחרון.

עבירות הדקירה בוצעו בקריית שמונה.

עבירות ההונאה – בטבריה.

יצויין כי במהלך הדיונים עלה עוד כי למבקש רקע פסיכיאטרי.

המבקש עצור עד החלטה אחרת, וזאת משהוסכם כי מתקיימות בתיק ראיות לכאורה וכן עילת מעצר, והתבקש כי יוגש תסקיר של שרות המבחן לגביו.

דיון בתסקיר קבוע ליום 23/11/15.

בבקשת המבקשת למעצר עד תום ההליכים צויין כי למשיב עבר פלילי מכביד, בעבירות אלימות, רכוש מרמה וכן עבירת סמים, ועבירת בריחה ממעצר. שני עונשי מאסר על תנאי תלויים מעל ראשו של המבקש.

כאמור – אביו של המבקש נפטר, למרבה הצער, והוא ביקש לצאת ללוויה, המתקיימת היום, בשעה 14.00.

בקשות מסוג זה יש להגיש, ככלל, ישירות לבית הסוהר, שכן מעמדו של המבקש הנו כשל אסיר, על הזכויות וההגבלות הנובעות ממעמד זה, ומהאינטרס הציבורי העלול להיפגע ממסוכנותו של המבקש.

אף על כן, ולמרות שפנייה בבקשה לעיון חוזר איננה מתאימה להשקפתי לבקשה – הפניתי את הבקשה לתגובתה הדחופה של המאשימה / משיבה, על מנת שזו תבחן את הסיכון הצפוי מהמבקש, והאפשרות להיעתר לבקשתו – על מנת שיוכל להשתתף במעמד המצער של קבורת אביו.

המשיבה, בתגובה לקונית ראשונית, השאירה תחילה את הבקשה לשיקול דעת, בכפוף לעמדת שב"ס.

על בסיס עמדה זו החלטתי תחילה כי המשיב ייצא להלוויה בכפוף לנוהל החל על עצורים בשב"ס.

ואולם בבירור מול שב"ס עלה כי בנסיבות כאלה – ומשאין התנגדות של המאשימה – ייצא המבקש מהמעצר ללא כל ליווי של שב"ס וללא כל הגבלה, למעט הודעה על שעה שבה הוא חייב לחזור.

בשלב זה עדכנה המשיבה את עמדתה ושינתה את טעמה. הפעם התנגדה ליציאתו של המבקש להלוויה, והסבירה כי סברה שאם יינתן למבקש לצאת להלוויה, הרי שזה יהיה בליווי שב"ס, ומשהתברר לה שאין הדבר כך – הרי שהיא מתנגדת ליציאה.

לאחר שעיינתי בתגובה המעודכנת, ולנוכח התמונה המלאה – אני דוחה את הבקשה, אף על פי שמשמעותה של ההחלטה הנה כי המבקש ייעדר מהלווית אביו, ועם כל הצער שבדבר.

לא ניתן, בהליך שננקט, לוודא כי שחרורו של המבקש לא ייסכן את שלום הציבור.

אילו היה פונה ישירות לבית הסוהר בהליך המנהלי, הרי שהייתה נערכת בדיקה רב מערכתית לגבי מסוכנותו של המבקש, ויתכן שניתן היה לאפשר הוצאה בליווי שב"ס.

בהליך הנוכחי – שהנו הליך בלתי מתאים - עמדת שב"ס לגבי ליווי לא התקבלה, והשעה, שהנה כעת כבר 1640, מייתרת את הבקשה כמעט כליל.

המבקש דקר לכאורה יריבים בעיר קרית שמונה, לא ניתן לאשר את נסיעתו לעיר זו, גם אם הדבר נועד להשתתפות בלוויה, וזאת ללא בדיקה מעמיקה.

עברו הפלילי המכביד, במיוחד עבירות אלימות, מרמה ובריחה, וכן הרקע הפסיכיאטרי, מביאים למסקנה כי לא ניתן לתת בו אמון, גם לא בנסיבות אישיות חריגות אלה.

סוף דבר – הבקשה נדחית.

ניתנה היום, כ"ו חשוון תשע"ו, 08 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/10/2015 החלטה מורן מרגלית לא זמין
08/11/2015 החלטה על תגובה רות שפילברג כהן צפייה