טוען...

גזר דין

מנחם פינקלשטיין19/04/2016

לפני כבוד השופטת, סגנית נשיא רות לורך

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

.1 אריאל גדילוב (עציר)

.2 אלירן יונתן גדילוב

.3 רמי גדילוב (עציר)

.4 בניסרו גדילוב

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד נעמה טל

ב"כ הנאשם 1: עו"ד עו"ד צווטקוב

ב"כ הנאשם 3: עו"ד רוזנטל

ב"כ הנאשם 4: עו"ד גיל גבאי

נאשמים 1 ו-3 הובאו

נאשם 4 התייצב

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

אבקש להציג את הר"פ של הנאשמים.

הנאשמים שבפנינו הודו והורשעו בעובדות כתב אישום מתוקן אליו הגיעו הצדדים במסגרת הסדר לאחר גישור שנוהל בפני מותב זה ובהתאם למתווה שהוצע על ידי ביהמ"ש. מדובר באירוע חמור ובמעשים קשים להם היו תוצאות קשות שבוצע על ידי הנאשמים. קיבלנו את הערות ביהמ"ש במהלך הגישור לעניין הקשיים הראייתיים בעניינם של נאשמים 2 ו-4, כאשר נאשם 1 הינו בעל המניע ומחולל האירוע ובהתאם לחלקם של האחרים ולמדרג כפי שהומלץ ע"י ביהמ"ש בישיבת הגישור הגענו להסכמות שמשקללות בתוכן את הקושי הראייתי, את חלקו של כל אחד מן הנאשמים באירוע, את הדומיננטיות במעשה, את החיסכון בזמן השיפוטי, את העובדה כי חסכנו העדתן של קטינות בנות כ-12 שהיו עדות לאירוע. ההסדר הובא בפני קורבן העבירה, שמסר כי אינו מעוניין להביע עמדה לגביו. לאחר שלקחנו בחשבון גם את אפשרויות השיקום של נאשם 2 שהינו הנאשם היחידי הנעדר עבר פלילי וטרם האירוע ניהל חיים נורמטיביים, הצגנו בפני בימ"ש את מדרג העונשים כפי שהוצג בישיבה הקודמת ונבקש מביהמ"ש לכבד את ההסכמות בין הצדדים.

טרם הדיון הקודם כבר הופקד הפיצוי בקופת בימ"ש ונבקש ש-45,000 ₪ מתוכו יועברו לידי קורבן הדקירה, דני אסרסה, שפרטיו הועברו למזכירות ביהמ"ש ו-5000 ₪ נוספים יועברו לנהג המונית שנפגע באירוע, מר אליהו חוגרי, שגם פרטיו הועברו לאחר הדיון הקודם למזכירות ביהמ"ש.

ב"כ הנאשם 1:

אבקש מביהמ"ש לכבד את הסדר הטיעון באשר לנאשם 1. ביהמ"ש הוביל את הליך הגישור וכל הנסיבות, המעורבות, הרקע לסכסוך, התחושות של הנאשם 1 – אני מפנה למה שהיה בהליכי הגישור.

ב"כ הנאשם 3:

אני מצטרף לדברי חברתי ומבקש לכבד את ההסדר. אנו סבורים שההסדר ראוי ומאוזן. נולד לנאשם 3 בן בכור, שלא זכה מטעמים כאלו ואחרים להיות בברית המילה. הלקוח שלי החל טרם מאסרו הליך שיקום. נבקש שביהמ"ש יכתוב המלצה לשב"ס להמשיך לשלב את מרשי בהליך שיקומי כדי שיסיים את המאסר עם כלים להתמודד כאדם נורמטיבי ולא יחזור לכתלי ביהמ"ש.

ב"כ הנאשם 4:

מצטרף לדברים שנאמרו כאן. למעשה כתב האישום תוקן באופן משמעותי ביותר. החל בעבירה של ניסיון לרצח ועד כדי העבירה המיוחסת שהיא תקיפה בצוותא. הנאשם היה עצור פרק זמן ממושך בטרם שוחרר בתנאים מגבילים אחרי עררים לעליון וכיו"ב. אנו סבורים בנסיבות אלה שההסדר סביר וראוי ומבקשים לכבדו.

הנאשם 1:

אני אמשיך לטפל בעצמי בתקופת המאסר. אבקש להתחשב בתנאים שלי וששב"ס לא מתחשב בהם. אני מתכוון להגיש עתירת אסיר. יצאה לי בדיקת שתן נקייה.

נאשם 3:

אין לי מה להוסיף.

נאשם 4:

אין לי מה להוסיף.

<#2#>

גזר דין

הנאשמים הורשעו על פי הודאתם בעובדות כתב אישום מתוקן.

הנאשם 1 הורשע בביצוע עבירה של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, לפי סעיף 329(א)(1) לחוק העונשין, וכן פציעה באמצעות נשק קר לפי סעיף 335(א)(1) + 334 לחוק.

הנאשם 3 הורשע בעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות לפי סעיף 335(א)(1) + 333, וכן פציעה באמצעות נשק קר לפי סעיף 335(א)(1) + 334 לחוק.

הנאשם 4 הורשע בעבירה של תקיפה חבלנית בצוותא לפי סעיף 380 + 382(א) לחוק.

הודאת הנאשמים נעשתה במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים לאחר הליך גישור שנוהל לפניי.

על פי ההסדר, עותרים הצדדים לגזור על הנאשם 1 – 7 וחצי שנות מאסר בפועל, על הנאשם 3 – 32 חודשי מאסר בפועל, ועל נאשם 4 – ימי מאסר כתקופת מעצרו בתיק.

בנוסף, עותרים הצדדים לגזור על הנאשמים מאסרים על תנאי וכן פיצוי בסך 50,000 ₪ שכבר הופקד בטרם הטיעונים לעונש.

הצדדים פירטו את השיקולים שהביאו אותם להסדר ונפרסו ביתר שאת לפניי בהליך הגישור: מדובר בקשיים ראייתיים בעיקר בכל הנוגע לנאשם 4, ולנאשם 2 שעניינו לא נדון היום; חלקו של כל אחד מהנאשמים בכתב האישום שונה כאשר הנאשם 1 הוא בעל המניע ומחולל האירוע; הודאת הנאשמים חסכה גם העדת קטינות כבנות 12 שהיו עדות לאירוע; ההסדר הובא לידיעת הקורבן אשר לא ביקש להביע עמדה בעניין.

בשים לב לעבר הפלילי של הנאשמים ולנימוקים שפורטו לעיל מוצאת אני את ההסדר ראוי ולאורו אני גוזרת על הנאשמים את העונשים הבאים:

על הנאשם 1

א. 7 וחצי שנים מאסר בפועל שמניינם בתיק זה מיום 24.9.15.

ב. 8 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת אלימות מסוג פשע.

ג. 5 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת אלימות אחרת.

ד. פיצוי בסך 50,000 ₪. הפיצוי יילקח מהפיקדון שהופקד בתיק זה. מתוך סכום זה, 45,000 ₪ יועברו לקורבן העבירה מר אסרסה דני, ו-5000 ₪ יועברו לנהג המונית, אליהו חוגרי, שפרטיהם הועברו למזכירות.

על הנאשם 3:

א. 32 חודשים מאסר בפועל שמניינם מיום מעצרו בתיק זה – 24.9.15.

ב. 8 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת אלימות מסוג פשע.

ג. 5 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת אלימות אחרת.

על הנאשם 4:

א. מאסר בפועל לתקופה הזהה לתקופת מעצרו בתיק זה מיום 24.9.15 עד 15.12.15.

להסרת ספק, מובהר כי הנאשם סיים לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בתיק זה, עם שחרורו מהמעצר.

ב. 8 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת אלימות מסוג פשע.

ג. 5 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת אלימות אחרת.

בעניינם של הנאשמים 1 ו-3, אני מפנה את בקשתם לשב"ס לשלב אותם בהליך שיקום במסגרת המאסר.

המוצגים, הטלפונים הניידים שנתפסו מרשות הנאשמים יוחזרו להם באמצעות מי מבני משפחתם.

זכות ערעור לבית המשפט העליון תוך 45 יום.

<#3#>

ניתן והודע היום י"א ניסן תשע"ו, 19/04/2016 במעמד הנוכחים.

רות לורך , שופטת, סגנית נשיא