טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל25/11/2015

לפני כב' הנשיא אברהם טל

העותר

סרגיי שינצין

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד יוסי גגולה

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף מידעים.

מדובר מבחינת גורמי השטח בעניין שהוא עדיין משמעותי. הידיעות האלה מבחינתם, גם אם הן לא מהזמן האחרון, עדיין יש בהן להעיד על מסוכנות שנשקפת מהעותר. מה גם שיש התייחסות יותר עדכנית בידיעות שב"ס.

גם מבחינת שב"ס וגם מבחינת משטרת ישראל, בהתחשב בתקופת המאסר הארוכה, תאריך השחרור הרחוק, הוא אמור להשתחרר בשנת 2030, לאור חומרת המאסר והידיעות המודיעיניות, לא בשלה הזמן להוצאתו לחופשה.

בית המשפט התייחס לפני שנה לבקשת העותר לצאת לחופשה מיוחדת, ונקבע שהגם שחלף זמן ממועד קבלת הידיעות, עדיין חומרתן מעידה על כל שהעותר לא יכול לצאת לחופשה.

אנו עומדים על ההתנגדות גם בשל גורמי הטיפול.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

העותר מרצה את מאסרו בגין ביצוע עבירת הריגה. העותר הודה במיוחס לו והושתו עליו 20 שנות מאסר. ביום 26.7.14 פנה העותר למשיב בקשה לשלבו בסבב חופשות וזאת לאחר שהוא עבר קבוצה טיפולית של שליטה בכעסים שנמשך 11 חודשים. הייתה אמורה להתגבש המלצה על ידי גורמי היחידה לחופשה ראשונה, ההמלצה הייתה מועברת למחוז לשם מתן החלטה.

ביום 11.8 התקבלה תגובת קצין האסירים שבו עולה שבשלב זה לא הומלץ על חופשה למרות שהוא עבר את ההליך הטיפולי בהצלחה ונאמר שהוא צריך לעבור הליך טיפולי משלים.

יש פה שאלת מסוכנות ושאלה נוספת האם העותר ראוי לקבל את הפריבילגיה. העותר היה מסווג כסג"ב. יש מידע מודיעיני משנת 2010. לא מדובר בדיוק במידע. אנו יודעים במה מדובר. בהיותו עצור, כאשר יושב איתו מדובב, במסגרת השיחות בין העותר לבין המדובב, דובר על אפשרות הבריחה באופניים וצחקו על זה.

ביום 14.11.12 במסגרת ההחלטה, הורה בית המשפט שהמשיב יסיר את הגדרת העותר כסג"ב עד סוף השנה וההגדרה הוסרה. מאז לא התקבלו מידעים חדשים.

נכון שביום 14.9.14 לא התיר המשיב לעותר לצאת לחופשה להשתתף בברית של הבן אבל מאז הדברים השתנו. בסוף שנת 2014 העותר יצא בליווי שב"ס והשתתף בפדיון הבן. העותר כן היה משולב. הדבר מעיד על התנהלותו והתנהגותו. אם הוא לא היה אסיר טוב, אף אחד לא היה מוציא אותו בליווי.

העותר נמצא באגף תורני, באגף נ"ס. עולה מחוות הדעת כי הוא שוהה תקופה ארוכה באגף תורני, למד בהצטיינות במדרשה, עושה את כל המטלות המתחייבות.

העותר סיים בהצלחה לימודי יהדות, קורס הורות באדלר, קורס השכלה.

לגבי הטיפול - עולה מחוות דעת שב"ס שהעותר מודה במיוחס לו ולוקח אחריות, תפקודו לשביעות רצון גורמי הסגל, היה משולב בקבוצה טיפולית שליטה בכעסים במשך 11 חודשים. לא מדובר בקבוצה שהוא עובר במשך 3-4 חודשים בבית סוהר אלה או אשל. מדובר בטיפול אינטנסיבי של 11 חודשים, כאשר העותר משתף פעולה ואנו למדים מחוות דעת העובד הסוציאלי שהעותר לקח חלק משמעותי בטיפול, סיים בהצלחה את הטיפול הזה לפני 4 חודשים. נכון שהוצע לו טיפול נוסף שהעותר לא מתנגד לו.

לאחר התייצעות עם העותר, אני מקבל את המלצת בית המשפט. אני מבקש להורות שהמשיב ישלב את העותר בטיפול, שלו הוא ממתין 5 חודשים.

החלטה

בהסכמת העותר, שקיבל את המלצת בית המשפט באמצעות בא כוחו, אני דוחה את העתירה.

חזקה על המשיב שישלב את העותר בשיחות פרטניות עם עו"ס, במידה ויתאים להן, במועד קרוב ככל האפשר.

ניתנה והודעה היום, י"ג כסלו תשע"ו, 25 נובמבר 2015, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא