טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום

אינעאם דחלה-שרקאוי14/01/2016

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופטת אינעאם דחלה-שרקאוי

מבקש

אפרים זגדון

נגד

משיב

גבי דמרי

החלטה

זוהי בקשה לביטול פסק דין שניתן בהעדר הגנה. לאחר עיון בבקשת המבקש ותגובת המשיב, אני קובעת כלהלן:

  1. אין חולק כי המבקש קיבל לידו את כתב התביעה וההזמנה לדין במועד, וזאת כפי שניתן לראות באישור המסירה שצורף לבקשת המשיב למתן פסק דין, וכן בהתאם לאמור בתגובת המבקש עצמו. מכאן, המסקנה כי כתב התביעה נמסר למבקש כדין, אשר בעקבותיו לא הגיש האחרון כתב הגנה, כך שאין לומר כי עומדת למבקש זכות לביטול פסק הדין מחובת הצדק, בגין אי ביצוע המסירה כדין.
  2. השאלה היא האם יש מקום לבטל פסק הדין מתוקף שיקול דעת בית המשפט, וזאת על אף שלא הגיש בקשה למתן רשות להתגונן במועד, כאן על בית המשפט לבחון מהי הסיבה אשר מנעה מהמבקש להגיש את הבקשה למתן רשות להתגונן ומהם סיכויי ההגנה שלו.
  3. הנימוק שנתן המבקש לאי הגשת כתב ההגנה במועד, הינו טעות במזכירות בית המשפט, אשר לא הקלידה בקשתו להארכת מועד להגשת כתב הגנה, אותה הגיש לטענתו, עוד ביום 29.10.15.
  4. הטיעון הנ"ל אין בו כדי להניח את הדעת, במיוחד וטענתו כי בקשה נוספת אותה הגיש למזכירות (בקשה למחיקת כתב התביעה), כן התקבלה והוקלדה. כאן נשאלת השאלה, מדוע לא פעל המבקש לוודא הקלדת בקשתו להארכת המועד לאחר שליחתה, במיוחד ולטענתו הינו מנוי על מערכת "נט המשפט" אשר מאפשרת התחקות אחרי פעולות והליכים שונים בתיק, לרבות הקלדת בקשות.
  5. באשר לסיכויי ההגנה, עיינתי בבקשת המבקש ולא מצאתי בה טענות הגנה. המבקש הסתפק להעלות טענותיו באשר לאי הקלדת הבקשה להארכת מועד, ללא שהתייחס לסיכויי הגנה כלשהם, באם יבוטל פסק הדין, ואין די בכך כדי להביא לקבלת הבקשה, כאשר על הפרק שיקול הדעת של בית המשפט לביטול פסק הדין. היה על המבקש לפרט טענות ההגנה שלו, בבקשתו ובתצהיר.
  6. מכל האמור לעיל, אני דוחה את הבקשה, משאירה פסק הדין על כנו, ומחייבת את המבקש בהוצאות המשיב בסך של 1,000 ₪.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ד' שבט תשע"ו, 14 ינואר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/11/2015 פסק דין שניתנה ע"י אינעאם דחלה-שרקאוי אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
14/01/2016 החלטה על בקשה של נתבע 1 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 גבי דמרי אמיר שיבלי
נתבע 1 אפרים זגדון ברק הלל