טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש עיון למתן החלטה

יהודית הופמן15/11/2016

15 נובמבר 2016

לפני:

כב' השופטת עמיתה יהודית הופמן

התובע:

רוני אבישי צבאג

-

הנתבעות:

1. חברת דואר ישראל בע"מ

2. מדינת ישראל – משיבה פורמלית

החלטה

1. הנתבעת 2 (להלן:"המשיבה הפורמלית") הגישה בקשה לסילוק על הסף של התביעה שהוגשה נגדה על ידי התובע.

2. המשיבה הפורמלית טוענת בבקשתה כי יש לסלק התביעה על הסף שכן מעיון בכתב התביעה המתוקן אין כלל טענות נגד המשיבה הפורמלית ואף צויין במפורש על ידי התובע כי המשיבה הפורמלית איננה נתבעת בתובענה הנוכחית אלא צורפה כמשיבה פורמלית בלבד, ככל שהתובע יזקק להתייחסותה ו/או למי מעובדיה להוכחת טענותיו נגד הנתבעת 1.

3. המשיבה הפורמלית מדגישה בנימוקי הבקשה כי לא מתקיימים ולא יתקיימו בינה ובין התובע יחסי עובד ומעביד וגם מטעם זה יש למוחקה מכתב התביעה.

4. עוד צוין בבקשה כי כאשר לא נדרש כל סעד מהמשיבה הפורמלית , אין זה נכון לצרף המשיבה הפורמלית כצד,רק לצורך התייחסות ו/או מענה לשאלות של התובע.

לחילופין, מבקשת המשיבה הפורמלית כי אם לא תימחק מכתב התביעה, בית הדין יבקש לפטור את נציג המדינה מלתייצב לדיון שנקבע בתיק ולכל דיון שיתקים בתיק.

5. עוד נטען בנימוקי הבקשה כי ניתן לזמן המשיבה הפורמלית לעדות ולכל היותר כצד להליך על פי תקנה 18 (א) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) התשנ"ב – 1991, ולא כנתבעת.

6. התובע בתשובתו מודה כי אכן אינו עותר לסעד נגד המשיבה הפורמלית אולם חולק על גרסתה כי מעולם לא היה עובד מדינה.

7. לטענתו יש לדחות את הבקשה לדחיה על הסף בטענה כי המשיבה הפורמלית צורפה ככזו, ככל שהתובע יזדקק להתייחסותה או להתייחסות מי מעובדיה להוכחת טענותיו בהיותו עובד מדינה לשעבר שעבר לרשות הדואר, וזכויותיו עקב מעמד זה.

8. המשיבה הפורמלית הגישה תגובה לתשובת התובע וחזרה על טענותיה וטענה כי התובע פירט טענות חדשות בתגובתו ומדובר בהרחבת חזית אסורה.

9. לאחר עיון בטענות הצדדים ובשים לב למהות המחלוקת בין הצדדים ולאור העובדה כי התובע אינו תובע סעד כלשהו מאת המשיבה הפורמלית,אלא הוכח לכאורה כי יכול ועמדת המשיבה הפורמלית בסכסוך הנוכחי דרושה כדי לאפשר לבית הדין לפסוק ולהכריע ביעילות ובשלמות בשאלות הכרוחות בתובענה, מסקנתי כי יש להשאיר את המשיבה הפורמלית במעמד זה בתביעה הנוכחית.

10. לפיכך, המשיבה הפורמלית תמציא עמדתה בכתב בסכסוך הנוכחי תוך 30 יום.

11. נציג המשיבה הפורמלית פטור מהתייצבות לדיון המוקדם אם ייקבע או לכל דיון עתידי אחר אלא אם יוזמן על ידי מי מהצדדים באמצעות בית הדין.

12. הנתבעת 1 רשאית להגיש כתב הגנה מתוקן תוך 30 יום.

13. הצדדים יודיעו האם מבקשים לקיים דיון מוקדם נוסף שאם לא כן ייקבע התיק לשמיעת הוכחות לאחר שהצדדים יגישו הודעה כי אין להם בקשות מקדמיות ומס' העדים מטעמם לרבותה ארכת מועד החקירה הנגדית ויעשו כן עד 1/1/17.

14. למעקב המזכירות ולעיוני ביום 17.12.16 ולעיון בהודעת המשיבה הפורמלית.

15. אין צו להוצאות.


ניתנה היום, י"ד חשוון תשע"ז, (15 נובמבר 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/11/2016 הוראה לתובע 1 להגיש עיון למתן החלטה יהודית הופמן צפייה
28/12/2016 החלטה שניתנה ע"י יהודית הופמן יהודית הופמן צפייה