טוען...

החלטה מפרוטוקול

קרן אניספלד18/10/2015

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשוד

יוסף עיסאוי

<#1#>

נוכחים:

נציג המבקשת: רס"ר ג'מאל נחלה

החשוד: בעצמו – מובא ע"י הליווי

ב"כ החשוד: עו"ד ג'לג'ולי איהאב

פרוטוקול

הבקשה הוקראה לחשוד על ידי ב"כ והוא הבין את תוכנה.

נציג המשטרה:

מוזהר כי עליו לומר את האמת שאם לא כן צפוי הוא לעונש הקבוע בחוק, משיב כי הבין האזהרה ומתחייב לומר את האמת:

חוזר על תוכן הבקשה ומצהיר שכל האמור בה הוא נכון ואמת. מציג את תיק החקירה לעיונו של בית המשפט.

מדובר בתיק המשך לדיון שהיה קודם בעניינו של עצור אחר בפרשה. אני מציג את דוח פעולות החקירה שסומן במ/2 על ידי בית המשפט בדיון הקודם. על אף שבחקירה החשוד השלישי שטרם הופיע בבית המשפט לקח על עצמו את העניין של החזקת נשק, אבל החשוד שנמצא בפנינו סירב לשתף פעולה בחקירת, שמר על זכות החקירה ויש חשד סביר שגם יש לו חלק בהחזקת הנשק. אני מפנה לסעיף ח' ומסמך לג' שאני מציג בפני בית המשפט. במסמך לג' ניתן לראות את נסיבות התפיסה.

נציג המשטרה משיב לשאלות ב"כ החשוד:

ש. למה לא קיבלת ממנו עוד עדות מהחקירה הקודמת?

ת. שיקולי חקירה. חקרנו אותו פעם אחת, ביצענו הרבה פעולות חקירה שלא קשורות לחקירה הפרונטלית של החשוד.

ש. בדיון הקודם הסכמתי שאני מסכים למעצר על מנת שתחקרו אותו שוב כי אני נתתי לו ייעוץ והסכמתי להארכת המעצר כדי שתציגו את ההתפתחות והעצמת החשוד נגדו?

ת. אני יכול להציג את הפרוטוקול של הדיון הקודם של ההסכמה שהייתה, לא מופיעה הצהרה כזו, דבר שני , ההסכמה הייתה לאור פעולות החקירה הרבות שהצגנו בזמנו וניתן להתרשם מהדוח הסודי שהיה אז והחקירה מתנהלת לפי השיקולים שלנו.

נציג המשטרה בסיכום:

חוזר על כל טענותיי שבכתב ובעל פה. ואני מפנה שוב למסמך לג'.

ב"כ החשוד בסיכום:

חשוד אחר בפרשה הזאת הודה בהזדמנות הראשונה בעניין החזקת הנשק, מסר עדות מפורטת ובית המשפט מתבקש לעיין באותה עדות. בעדות גם אני מניח שהחשוד לקח את התיק, הוא לא לקח את התיק, הוא אמר את האמת, הוא אמר שהנשק הוא עברו והוא זה שבא לרכוש את הנשק. השאלה הנשאלת האם אותו חשוד סיבך בגרסתו גם את החשוד הזה או שלא סיבך בגרסתו את החשוד הזה. אני מופתע כיצד בפרק הזמן שהתבקש ושהסכמתי אודותיו לא נגבתה מהחשוד עוד הבהרה, עוד הזדמנות, לבוא ולומר את דבריו, אני חייב לומר כי צורת ההתנפלות עליהם גרמה לו לרתיעה, הרי גם אומר כבר מיום רביעי הוא לא התרחץ, אמנם זה לא שייך להארכת המעצר אבל זה רק אומר כיצד מתנהגים איתו, הוא זרוק מיום רביעי עד היום בלי שאף חוקר ישאל אותו שאלה אחת שאולי תסבך אותו יותר ואולי תסכל את החשוד נגדו. למה להחזיקו עוד כאשר פעולות החקירה יראה ביתה משפט הנכבד, השאלה באיזה מידה הן מתייחסות אליו האם במידה ישירה או עקיפה, מכאן כל שמתבקש מבית המשפט היות והחשד נגדו לא מתעצם, היות וחברי אומר שמשום שהוא שמר על זכות החקירה חברי אומר שיקולי חקירה השאלה אם שיקולים כאלה מצדיקים באמת העדר או הימנעות מחקירה. לכן אבקש שבית המשפט יורה על שחרורו בכל תנאי שבית המשפט יראה לנכון בהרחקה, במעצר בית מוחלט, הפקדה כספית, בני המשפחה היו מעורבים בתאונת דרכים, הם באים לכאן, יש לי חלופה להציע, אם בית המשפט מוצא לנכון, מעורב נוסף שמעתי שבית המשפט האריך לו עד מחר את המעצר, אני חושב שקוראים לו שאהר.

<#2#>

החלטה

לפניי בקשה להאריך את מעצרו של החשוד ב- 3 ימים. החשוד נעצר ביום 12.10.2015 בשעה 12:00 ומובא כעת להארכת מעצר שנייה. הוא נחשד בכך שבתאריך 12.10.15 סמוך לשעה 12:00 בבקה אל גרביהי יחד עם אחרים נשא נשק שלא כדין ובנוסף זייף סימני זיהוי של רכב.

עיינתי בחומר החקירה שבתיק ושמעתי את טענות הצדדים. אגב דיון בעניינו של מעורב אחר שעצור בנפרד בפרשה סימנתי את דוח פעולות החקירה שהוגש היום כבמ/2 ובתאריך היום.

החשד המיוחס לחשוד שלפניי ואשר קושר אותו לפרשה הוא בהיקף ובעוצמה שונים מאלה שקיימים לגבי המעורב האחר שבעניינו דנתי קודם לכן ולכן גם דינו שונה.

בשלב זה קיים חשד סביר שקושר את החשוד למיוחס לו, ואותו חשד אינו מתאיין בשל כך שעצור נוסף שבעניינו טרם דנתי הודה בפרשה בכל הקשור להחזקת הנשק.

מתיק החקירה עולה לכאורה כי החשוד שלפניי לא היה מעורב תמים שנקלע לפרשה ללא ידיעה.

אשר על כן ובשים לב להיקפן של פעולות החקירה שיש לבצע, אני מאריכה את מעצרו של החשוד עד יום 20.10.2015 בשעה 12:00, אז יובא בפניי השופט התורן באמצעות יחידת הליווי, ככל שלא ישוחרר קודם לכן בתנאים או ללא תנאים בתחנת המשטרה.

החלטה זו מהווה צו מעצר.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ה' חשוון תשע"ו, 18/10/2015 במעמד הנוכחים.

קרן אניספלד , שופטת

ב"כ החשוד:

אבקש לקחת מהחשוד עדות, הוא רוצה לתת גרסה ואבקש לא להימנע מכך. בנוסף אבקש לאפשר לו הכנסת ציוד בסיסי, בית המשפט בדיון הקודם אפשר לו אך הדבר זה לא יצא לפועל, אני לא יודע מדוע, המשפחה ניסתה להכניס את הציוד, הוא לא קיבל את הציוד, אבקש שהוא יקבל עוד היום את הציוד.

<#4#>

החלטה

יש לאפשר לחשוד לקבל ציוד כפי שהורה בית המשפט בהחלטה קודמת ובכפוף לנהלי שב"ס.

היחידה החוקרת תביא לתשומת ליבה את מבוקשו של החשוד ליתן גרסה נוספת בחקירתו.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ה' חשוון תשע"ו, 18/10/2015 במעמד הנוכחים.

קרן אניספלד , שופטת

הוקלד על ידי סיגלית סגל

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/10/2015 פרוטוקול יעקב גולדברג לא זמין
18/10/2015 החלטה מפרוטוקול קרן אניספלד צפייה
18/10/2015 החלטה מפרוטוקול קרן אניספלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 יוסף עיסאוי