טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש (א)הודעה מטעם הנתבעות עפ"י החלטה

אלכס קוגן22/12/2016

22 דצמבר 2016

לפני:

כב' הנשיא אלכס קוגן

התובעים

1. מאיה קוששוילי

2. ארצ'יל קוששוילי

3. טטאינה טרנובסקי

4. אבנר אבשלומוב

5. איזיה רייבנבק

6. וואחה שחפזוב

7. נטליה גלייב

8. סבטלנה דויסברג

ע"י ב"כ עו"ד ענת פרטוש

-

הנתבעות

1. מאפית דוידוביץ ובניו בע"מ

2. חטיפים מן הטבע בע"מ

ב"כ ב"כ עו"ד אורלי לייבו

החלטה

1. לפני בקשתה של עו"ד אורלי לייבו המייצגת את הנתבעות בתביעות השונות כאמור בכותרות החלטה זו ובכולן עומדת להכרעה סוגיית חלות ההסכם הקיבוצי בענף האפיה על יחסי העבודה בין הצדדים, כאשר עו"ד לייבו מבקשת להמתין להכרעתו של מותב בראשות כב' השופטת דלית גילה בתיק סעש 14634-10-14 אשר מצוי בשלב של הגשת סיכומים ובינתיים לבקשתה יש לעכב את ההליכים ביתר התביעות המתבררות בפני מותבים אחרים.

2. צודקת עו"ד ענת פרטוש המייצגת את כל התובעים בתביעות השונות, עת שמעלה בתגובתה את פסק הדין שניתן ביום 4.10.11 בתיק סע 4409-01-09 ע"י מותב בראשות כב' השופטת ורבנר אשר החיל את הוראות ההסכם הקיבוצי על יחסי העבודה עם מאפיית דוידוביץ ובית הדין הארצי לעבודה בירושלים דחה ערעור שהוגש על פסק הדין הנ"ל. אלא, שבאותו פסק דין נקבע שמאפיית דוידוביץ לא הביאה ראיות כלשהן לכך שאיגוד האופים בישראל אינו ארגון מעסיקים והעלתה טענה זו באופן סתמי ובלתי מנומק, כך שאני יוצא מתוך הנחה שהפעם טענתה זו של מאפיית דוידוביץ לא הועלתה באופן סתמי בפני המותב בראשות כב' השופטת דלית גילה.

3. יחד עם זאת, לא מצאתי בבקשתה של עו"ד אורלי לייבו לעיכוב הליכים אמירה חד משמעית כי ההכרעה שתתקבל על ידי המותב בראשות כב' השופטת דלית גילה בשאלת חלות ההסכם הקיבוצי בענף האפיה על יחסי העבודה בין הצדדים תהווה מבחינתן של הנתבעות הכרעה סופית בסוגיה הנ"ל – הכל כמובן בכפוף לזכויות ערעור.

ככל שעד יום 29.12.16 תודיע ב"כ הנתבעות, כי מבחינתן של הנתבעות ההכרעה שתינתן על ידי המותב בראשות כב' השופטת דלית גילה בשאלת חלות ההסכם הקיבוצי בענף האפיה על יחסי העבודה בין הצדדים תהווה הכרעה סופית בסוגיה הנ"ל, בכפוף לזכויות ערעור, אשקול שוב את בקשתה של עו"ד לייבו לעיכוב ההליכים ביתר התביעות.

4. בשולי הדברים, אציין, כי אכן אינני רואה תועלת להעסיק מספר מותבים שונים בבית הדין לפתרון אותה סוגיה משפטית, מה גם שעד שהסוגיה המשפטית העומדת למחלוקת בכל התיקים לא תוכרע, לא ניתן להתקדם באותם תיקים באופן ענייני.

5. התיק יובא לעיון ביום 2.1.17.

ניתנה היום, כ"ב כסלו תשע"ז, 22 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/12/2016 הוראה לתובע 1 להגיש אישור פקס יפית מזרחי-לוי צפייה
22/12/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש (א)הודעה מטעם הנתבעות עפ"י החלטה אלכס קוגן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ארצ'יל קוששוילי ענת פרטוש
נתבע 1 מאפית דוידוביץ ובניו בעמ אורלי לייבו