טוען...

הוראה לחשוד 1 להגיש צו מעצר

ניר מישורי לב טוב20/10/2015

בעניין:

מדינת ישראל

המבקשת

נגד

חן יאיר ברמי

החשוד

#1#>

נוכחים:

מטעם המבקשת רס"מ תאיר דגש

מטעם החשוד הובא. ע"י עו"ד איאד חליחל

פרוטוקול

ב"כ המשטרה לאחר שהוזהר לומר אמת: חוזר על הבקשה, מגיש את תיק החקירה לעיון בית המשפט וכן דו"ח סודי ובו פעולות חקירה לביצוע. מוגש ומסומן במ/2. מבקשים להעתר למלוא הימים.

ב"כ החשוד: מבקש לחקור.

ב"כ המשטרה משיב לשאלות הסניגור:

ש. המשטרה למעשה ציינה מס' פעולות לבצען, האם הם בוצעו ?

ת. מס' רב של פעולות חלק מהם היה בדוח הסודי הראשון

ש. לא כל פעולות החקירה אשר ציינו בדוח הסודי נשוא הבקשה בוצעו

ת. רובן

ש. אתה יכול לציין בבקשה כמה פעולות חקירה מאלו שלא בוצעו מהווים חלק מהדוח הסודי להיום?

ת. רובן

ש. ז"א רוב פעולות החקירה שמצוינות היום הן בעצם מה שצוין אתמול

ת. הפעולות החקירה רבות בוצעו מיום המעצר ויש עוד פעולות חדשות.

ש. כמה פעולות חקריה שהיית צריך לבצע מאתמול לא בוצעו

ת. נבדקו שישה

ש. אם אני אומר לך שהדוח הסודי של אתמול למעשה מצוין בהחלטת בית המשפט בעמוד 4 שפעולות שמחייבות הארכת מעצר הן 8 אתה מאשר ששש מתוכן לא בוצעו ?

ת. בוצעו מס' פעולות מאתמול עד היום ויש עוד מס' פעולות

ש. בית המשפט אתמול ציין בהחלטתו כי התשתית הראייתית נכון לאתמול היא בסיסית כללית ראשונית. האם מאתמול ועד היום בוצעו פעולות חקירה לחזק את אותה תשתית?

ת. החקירה מתבצעת כדי להגיע לחקר האמת. בוצעו מס' רב של פעולות חקירה מאתמול עד היום. יש עוד מס' פעולות שצריך לעשות.

ש. אתמול אישרת באוזני עו"ד דיאב כי למעשה נכון לדיון של אתמול לא היה לכם תוכן הודעות מסרונים מטרידים נכון ?

ת. כרגע יש

ש. למעשה התוכן של המסרונים מהווה בסיס נכון ?

ת. חלק

ש. מאתמול, מלבד תלונה כללית לא היה פירוט של שיחות נכנסות ויוצאות, נכון להיום יש להם הוכחות שהוצאו שיחות טלפון מניידו של החשוד למתלוננת

ת. אני מאשר שכרגע יש.

ש. יש לך ראייה פוזיטיבית שיש להראות כי קיימים שיחות מהטלפון של החשוד למתלוננת ?

ת. מפנה לתיק החקירה.

ש. למעשה, לגבי הבילוש והמעכב שביצע לכאורה על פי החשד, החשוד כלפי המתלוננת יש לנו נכון להיום את עדות המתלוננת

ת. בוצעו מס' רב של פעולות שחלק מהם ממה שאתה כרגע נוגע.

ש. אני אומר לך למעשה, אם נכון להיום יש לכם ראיות פוזיטיביות בדמות מסרונים שקבלתם מחברת הסלולר מוכיחות הודעות שנשלחו למתלוננת ע"י החשוד ויש את הודעת המתלוננת כי החשוד עקב אחר המתלוננת ובלש לביתה. יש לכם תיק חקירה מוכן

ת. יש תיק. על מה הוויכוח ?

ש. אתה מאשר כי המתלוננת הגיעה אתמול לבית המשפט והגישה הליך אזרחי בדמות בקשה למניעת הטרדה מאיימת נגד החשוד?

ת. לא ידוע לי

ש. שאלתם אם נקטה בהליך כזה?

ת. אתמול נגבה ממנה עדות נוספת, לא ידוע לי היא נשאלה אם יש צו הגנה והיא מסרה שלא.

ש. באיזה שעה התשובה ניתנה?

ת. אתמול בבוקר.

ש. אני אומר לך ואני מבקש מימך ואתה יכול לברר זאת איתה ממידע שבראשותי המתלוננת התייצבה כאן והגישה בקשה וניתן לה במעמד אחד צו. אם העובדה הזאת הייתה ידועה לך עובר לדיון הזה זה היה משנה?

ת. ממש לא .

ב"כ המשטרה מסכם: חוזר על הבקשה ומבקש להיעתר למלוא הימים.

ב"כ החשוד מסכם: אבקש לדחות את הבקשה. אני חושב שזאת בקשה מיותרת שלא הייתה צריכה להיות מוגשת כלל וכליל. אני חושב כי כל המעצר הוא מיותר. אנו עוסקים בחשדות לביצוע עבירות הטרדה באמצעות מתקן בזק או באמצעות מכשיר נייד ועמידת החשוד ליד ביתה של המתלוננת במס' מקרים. אתמול, בדיון שהתקיים בפני בית המשפט, הוכח כי נכון לאתמול לא היה בידי המשטרה מועדים לביצוע העבירות, לא היה תוכן של מסרונים או שיחות ולמרות כך בית המשפט נעתר לבקשה והורה על הארכת מעצר לצורך ביצוע. היום נוכחנו לדעת מתשובותיו של חברי כי לרגע הזה קיימים בידי המשטרה תוכן של מסרונים.

קיים בידי המשטרה הוכחות לכך כי החשוד שלח למתלוננת מסרונים אבל דבר אחד אנחנו יודעים כי אין עסקינן במסרונים מאיימים דבר שיכול להשליך על מסוכנות.

דבר השני שאנו כן יודעים אותו כי על פי גרסתה הראשונה של המתלוננת החשוד עבר ליד ביתה במס' הזדמנויות אתמול חברי לא הצליח להצביע על מועדים ואני מניח כי המתלוננת מסרה עדות נוספת וחיזקה את מה שאמרה לראשונה.

נכון להיום, מצוין בידי המשטרה תשתית ראייתית לצורך הגשת כתב אישום בגין העבירות המצוינות בבקשה. נכון ניתן לעבות ולהגדיל את תיק החקירה ולציין עוד מס' פעולות חקירה שיש כדי לחזק את החשדות.

לתשובת בית המשפט הנכבד לא ראוי להביאו להארכת מעצר נוספת מבלי לאמת אותו על ראיות חדשות ולעשות דברים שהיו צריכים לעשות ועד השעה הזאת , שעה 14:00 יכלו לסיים.

לסיכום, אני לא רואה כאן מסוכנות, לא מדובר בעבירות פליליות שמקימות מסוכנות , אלא גרמו לה רק אי נוחות ותו לא. הוא לא תקף אותה ולא איים עליה הוא לא ביצע עבירות קלאסיות כלפיה.

גם לעניין השיבוש אני לא רואה אפשרות לשיבוש. הכל בנוי על ראיות אובייקטיביות שלא ניתן לשבש אותם. הוא לא יכול לשבש מסרון שהוא מתועד.

באיזון שבין הצורך לקיים חקירה תקינה ולשמור על זכותו של אזרח בישראל לבין העבירות שלא מקימות באופן מובן מאליו מסוכנות כלפי המתלוננת, אני חושב שבית המשפט צריך לדחות את הבקשה ולהורות על שחרורו לחלופת מעצר.

לצורך כך, אביו של החשוד שהוא שוטר לשעבר במדינת ישראל והוא יודע את התנאים המגבילים והוא בעצמו אכף אותם חזקה שניתן לסמוך עליו כי הוא יקיים את ההוראות של בית המשפט לרבות איסור שימוש במכשיר בזק או מכשיר טלפון , כלל שבית המשפט והמשטרה יראו לנכון כי החקירה הגיעה לתומה וכל דקה של מעצר מיותרות בנסיבות העניין.

<#2#>

החלטה

בפניי בקשה שניה להארכת מעצרו של החשוד למשך 4 ימים בגין חשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות והטרדה באמצעות מתקן בזק.

לאחר עיון בבקשה ובחומר החקירה אשר הונח בפניי, וכן בדוח הסודי שסומן על ידי במ/2, נחה דעתי כי קיימת בתיק החקירה תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו במידה המקימה חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. הכל בהתייחס לשלב הראשוני בו מצויה החקירה. בהחלטתי מאתמול להורות על הארכת מעצרו של החשוד ב24 שעות בלבד נתתי דעתי כי עדות המתלוננת כללית ואינה מגובה בשלב זה בראיות מוצקות. מעיון בתיק החקירה כיום עולה כי המשטרה ביצעה מספר רב של פעולות חקירה אשר בעטיין התחזק החשד הסביר כנגד החשוד בגין המיוחס לו.

 

שוכנעתי מחומר החקירה שנאסף עד כה כי קיים יסוד סביר לחשש כי שחרור החשוד, בשלב זה, יביא לשיבוש הליכי החקירה וזאת בשים לב לחשדות המיוחסים לחשוד ופעולות החקירה שמבקשת המשטרה לבצע בזמן הקרוב ושבידי החשוד יכולת להשפיע על פעולות אלו באם ישוחרר. במיוחד אמורים הדברים בפעולות מס' 2,3,4,5 למסמך הפעולות המתבקשות במ/2.

עוד שוכנעתי כי קיים יסוד סביר לחשד כי שחרור החשוד בשלב זה יסכן בטחון המתלוננת לאור מהות העבירות המיוחסות לחשוד ונסיבות ביצוען ובשעה שלחובת החשוד הרשעות קודמות בגין עבירות תקיפת בת זוג ואיומים. מסוכנות זו מתגרת על רקע החשש כי החשוד מונע מאובססיביות כלפי המתלוננת אותה טוען בחקירתו כי אוהב ולאור תגובתו בחקירה כי כואב לו לראות את החשודה מתחילה בקשר רומנטי חדש.

שוכנעתי בקיומן של עילות המעצר המפורטות בסעיף 7 לבקשה.

כנדרש על פי סעיף 13 (ב) לחוק המעצרים שקלתי גם אם ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של קביעת ערובה ותנאי ערובה שפגיעתם בחירותו של החשוד פחותה .

החקירה בתיק זה בראשיתה , בתיק בוצעו פעולות חקירה רבות למדי מאז נפתחה החקירה ודרושות פעולות חקירה נוספות להגעה לחקר האמת בתיק זה, תוך שנתתי דעתי כי מדובר בעבירה מתמשכת שיש בה כדי להטיל מורא ולהטריד המתלוננת הגם שאינה מלווה באלימות פיסית או מילולית.

עם זאת איני מוצא כי דרושים לשם כך מלוא הימים המבוקשים.

אשר על כן, אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד עד יום 22/10/15 שעה 12:00.

קצין משטרה, ממונה בתחנה, רשאי לשחרר את החשוד במועד מוקדם יותר באם תסתיים החקירה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ז' חשוון תשע"ו, 20/10/2015 במעמד הנוכחים.

ניר מישורי לב טוב , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/10/2015 הוראה לחשוד 1 להגיש צו מעצר ניר מישורי לב טוב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 חן יאיר ברמי