טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש תצהירי נתבע

קארין ליבר-לוין04/11/2016

04 נובמבר 2016

לפני:

כב' הרשמת קארין ליבר-לוין

התובע:

negash robel

ע"י ב"כ: עו"ד שלום

-

הנתבע:

1. א.ג.ר קאר ווש בע"מ

2. ראובן בנימיני

3. אפרים שכורי

ע"י ב"כ: עו"ד רז

החלטה

  1. לפני בקשת התובע כי הנתבעים יחשפו את ההודעה לעובד שניתנה לו. התובע מנמק כי אין בתביעתו רכיב תביעה הנוגע לפיצוי בגין אי מתן הודעה לעבוד אולם עצם קיומה או אי קיומה של ההודעה נדרש לצורך קביעת נטלי ההוכחה בתיק הנוגעים למתכונת העסקתו של התובע.
  2. הנתבעים סברו כי אין מקום לחשוף מסמך זה כשאין רכיב תביעה רלוונטי וכן כי בקשה מסוג זה צריכה להיות מוגשת בנפרד ובכתב ולא בדיון עצמו.

המסגרת הנורמטיבית

  1. תקנה 46(א) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב – 1991 מסדירה את נושא הגילוי והעיון ומסמיכה את בית הדין או הרשם "ליתן צו למסירת פרטים נוספים, ולבקשת בעל דין אף לגילוי או לעיון במסמכים, אם היה סבור שיש צורך בכך כדי לאפשר דיון יעיל או כדי לחסוך בהוצאות".
  2. בהלכה הפסוקה נקבע העיקרון בעניין גילוי מסמכים - "...להרשות גילוי מסמכים הנחוצים כדי להגיע לחקר האמת, מתוך שמירה על איזון האינטרסים שבין בעלי הדין. המבחן המרכזי אם להתיר או לסרב את הגילוי הוא 'מבחן הרלבנטיות' ('מבחן הזיקה'), תוך שקילת מידת הפגיעה, האי נוחות וההכבדה על הצד המגלה ושל צדדים שלישיים" (ד"ר י. לובוצקי, "סדר הדין במשפט העבודה", הוצ' ניצן מהדורת 11, פרק 11 בעמ'  8).
  3. למעשה, יש לבחון מה הזיקה של החומר אותו מבוקש לגלות לסוגיה שלפנינו וכן מה מידת תרומתו של הגילוי לקידום בירור המחלוקת בתיק.

מן הכלל אל הפרט

  1. סעיף 5א לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), התשס"ב – 2002 קובע כי אי מסירת הודעה לעובד על תנאי העסקתו מעבירה את נטל ההוכחה בעניין השנוי במחלוקת בנושא זה לכתבי המעסיק.
  2. בכתב התביעה טוען התובע למתכונת העסקה אשר מוכחשת על ידי הנתבעים.
  3. לאור זאת, למסמך האמור יש רלוונטיות למחלוקת בין הצדדים והוא ישפוך אור על מתכונת העסקתו של העובד, ועל כן אני סבורה כי יש מקום לגלותו.
  4. סוף דבר, הבקשה מתקבלת. הנתבעים יעבירו לתובע את ההודעה לעובד/הסכם העסקתו ככל שהם קיימים בידם, ככל שאינם בנמצא יגישו תצהיר המפרט זאת.
  5. האמור יוגש עד ליום 20.11.2016.
  6. התיק נקבע להוכחות בפניי ליום בשעה .
  7. הצדדים יגישו את העדויות הראשיות שלהם ושל עדיהם בתצהירים, בצירוף כל המסמכים שברצונם להסתמך עליהם. העתקי התצהירים והמסמכים יועברו ישירות לצד השני.
  8. על התובע להגיש התצהירים כאמור עד ליום 1.1.2017 והנתבעים עד ליום 1.3.2017.
  9. לא יוגשו תצהירי התובע במועד, תימחק התובענה עפ"י תקנה 44 (3) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב – 1991 ללא התראה נוספת. לא יוגשו תצהירי הנתבעים במועד, ייחשבו כמי שאין בדעתם להגיש ראיות.
  10. סירב עד לאמת דבריו בתצהיר, או שלא עלה בידי צד לבוא עימו בדברים, יגיש אותו צד למזכירות בית הדין, בקשה להזמנת אותו עד שיעיד בפני בית הדין במועד ישיבת ההוכחות.

בבקשה האמורה, יפורטו הסיבות בגינן מבוקש להעיד עדים שלא בתצהיר, תמצית העדות והרלוונטיות שלה להליך. הבקשה תוגש לא יאוחר ממועד הגשת תצהירי הצד המבקש.

  1. חקירה נגדית של עדי התובע לא תעלה על שעתיים.

חקירה נגדית של עדי הנתבעים לא תעלה אף היא על שעתיים.

התובע ידאג לזימון מתורגמן בלתי תלוי למועד הדיון שנקבע.

ככל שיותיר הזמן, לפי שיקול דעת ביה"ד, יישמעו סיכומים בעל פה במועד זה.

  1. על הצדדים והמצהירים להתייצב בבית הדין במועד שנקבע להוכחות, לצורך חקירה שכנגד על תצהיריהם.

ניתנה היום, ג' חשוון תשע"ז, (04 נובמבר 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/06/2016 סיכום ישיבת גישור תמר עציון פלץ לא זמין
12/07/2016 סיכום ישיבת גישור תמר עציון פלץ לא זמין
04/11/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהירי נתבע קארין ליבר-לוין צפייה
04/05/2017 פסק דין שניתנה ע"י קארין ליבר-לוין קארין ליבר-לוין צפייה