טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל01/11/2015

לפני:

כב' הנשיא אברהם טל – אב"ד

כב' השופטת זהבה בוסתן

כב' השופט ד"ר שמואל בורנשטין

העותר

אליאס טנוס

נגד

המשיבים

1. ועדת השחרורים במקום מושבה בבית סוהר מעשיהו

2. היועץ המשפטי לממשלה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העותר עו"ד רונית ברוך אבישר

ב"כ המשיב 2 עו"ד ליאת פלג

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

חוות הדעת אלמ"ב התקבלה ביום 15.10.15 בגלל בקשה שהוגשה על ידי שב"ס ומכוח כך הם קבעו שהם מתרשמים שמצבו הרפואי מאיין את מסוכנותו והמליצו על הסרת השמירה. יחד עם זאת, הם קבעו דבר סותר בנוגע להצגת האישור הרפואי של קבלה למוסד הרפואי. המניעה שהוא יתקבל למוסד הזה הוא שמצבו הרפואי קשה מידי. עברו 10 ימים מאז. שוחחתי עם בנו שממונה כאפוטרופוס, אשר עדכן אותי לגבי המצב. יש החמרה במצבו הרפואי. כרגע הוא נמצא בבית חולים אסף הרופא.

ילדיו לא יכולים להעביר אותו לבית חולים אחר. הם מתגוררים בחיפה. נכון להיום הם מנסים להעביר אותו לבית חולים אחר

חוות דעת אלמ"ב הסתמכה על חומר חסר. מפנה לחוות הדעת מיום 1.9 לפיה אין מידע אודות נפגעת העבירה, לא הצליחו ליצור איתה קשר בקהילה.

הוועדה לא ידעה שאשתו יושבת לידו. היא נפגעת העבירה והיא סועדת אותו. מדובר במי שסובל מדמנציה קשה. אני התחלתי את מה שכתוב בסעיף 7 בגלל ההתדרדרות במצבו הדמנטי.

האפוטרופוס מונה בחודש אוקטובר. מדיון לדיון ראינו את ההתדרדרות הקשה. כרגע הוא עדיין באסף הרופא. המשפחה מבקשת את העזרה פה כדי שתהיה לה אפשרות להעביר אותו לבית חולים בחיפה או לביתו בחיפה. כרגע בית אליענה לא יכול לקבל אותו בגלל מצבו הרפואי הקשה ביותר.

אם הרופאים אומרים למשפחה שנשאר לו עוד 24 שעות, זה יתאפשר שהוא יהיה בבית.

לאור העובדה שלא נשקפת ממנו מסוכנות, אין טעם למגבלה.

העותר אמור להשתחרר ביום 23.11.15.

ב"כ המשיב 2: מפנה לעמדת נפגעת העבירה, כפי שהוגשה לוועדה. נפגעת העבירה לא מתנגדת לשחרורו המוקדם אבל כן מבקשת שתישמר ההרחקה ממנו. עדיין יש חשיבות למקום שבו הוא נמצא עד לתום התקופה.

אנו לא נתערב בשאלה באיזה מוסד רפואי הוא יהיה. אם ימציאו אישורים שיש מוסד אחר שמוכן לקלוט אותו, אני לא רואה סיבה שנתנגד לכך. העניין בוועדה נדחה מספר פעמים כי לא היה מוסד שיקבל אותו. בשום שלב לא עלתה הטענה שהם מעוניינים במוסד סיעודי אלא שהוא יגיע הביתה.

ב"כ העותר: לא מדובר במוסד סיעודי. כרגע הוא לא יכול לעבור למוסד סיעודי אלא בית חולים ממשלתי.

אין מסוכנות של העותר. עמדת הקורבן היא מלפני ההתדרדרות. היא נמצאת איתו בבית החולים, בלי שמירה של שב"ס. העותר משוחרר. היא נמצאת איתו בבית החולים מבחירה רצונית שלה.

אני לא סבורה שלאור מצבו הרפואי ולאור המצוין בחוות דעת אלמ"ב ובכל הדו"חות הרפואיים שהוגשו, יש איזה שהיא מסוכנות שמצדיקה הטלת מגבלה, במיוחד לא במצב כל כך רגיש של המשפחה.

<#7#>

פסק דין

העותר ריצה 9 חודשי מאסר בגין איומים כלפי אשתו והפרת הוראה חוקית וביום 20.10.15 שוחרר על תנאי, כאשר אחד מתנאי השחרור שיועבר לבית החולים הסיעודי "בית אליענה" על ידי בני משפחתו.

אין מחלוקת שהעותר לא הועבר למוסד הסיעודי הנ"ל שכן לטענת באת כוחו מצבו הגופני קשה מידי מכדי שיועבר לשם והיא עותרת שלאחר שחרורו מאשפוז בבית חולים אסף הרופא, שם הוא נמצא היום, יועבר לביתו או למוסד סיעודי אחר או לבית חולים אחר.

ב"כ המשיב מתנגדת להעברת העותר לביתו כחלק מתנאי שחרורו על תנאי וסומכת התנגדותה על עמדת אשתו של העותר שהוצגה בפניי.

ב"כ העותר טוענת כי מדובר בעמדה לא עדכנית שכן אשתו של העותר סועדת אותו בבית חולים אסף הרופא.

ב"כ המשיב אינה מתנגדת לשחרורו המוקדם של העותר בתנאי שיועבר לבית חולים או למוסד סיעודי על ידי בני משפחתו.

לאחר שעיינו בכתב העתירה על נספחיה, בהחלטת הוועדה נושא העתירה ובכתב התגובה על נספחיו, אנו מחליטים כי ניתן יהיה לשחרר את העותר על תנאי באם יועבר לבית חולים או למוסד סיעודי אחר שפרטיו יועברו לוועדת השחרורים.

איננו מקבלים את בקשת ב"כ העותר לפיה העותר ישוחרר על תנאי בתנאי שיועבר לביתו.

<#4#>

ניתן והודע היום י"ט חשוון תשע"ו, 01/11/2015 במעמד ב"כ הצדדים.

אברהם טל, נשיא

זהבה בוסתן, שופטת

שמואל בורנשטין, שופט