טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס20/04/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעים

1.איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

2.אברהם מרזב

נגד

הנתבעים

1.לריסה סבצינסקי

2.אנדריי סבצינסקי

3.מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך, בצירוף הנמקה תמציתית. לאחר ששמעתי את התובע 2 (נהג רכב התובעים) ורעייתו, גב' רות מרזב וכן את הנתבעים 1 ו-2, במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 18.4.16, והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות, בהודעות הנהגים המעורבים בתאונה, בתמונות מקום התאונה לא ממועד התאונה (ת/1)(ת/2), בשרטוט מקום התאונה (ת/3), בתמונות מקום התאונה ומנח הרכבים לאחר קרות התאונה (נ/1) וביתר הראיות, אני סבורה כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה רובצת לפתחה של הנתבעת 1 וכי דין התביעה להתקבל במלואה.

החלטתי לקבל את גרסת התובעים, באשר לנסיבות התאונה בהיותה גרסה אמינה, הגיונית ומסתברת יותר מגרסת הנתבעים. לגרסתו של התובע 2, עת עמד עם רכבו לפני מעבר חצייה, החל רכב הנתבעת 1 להידרדר לאחור, ככל הנראה משום שכבה המנוע ברכב הנתבעים, ופגע ברכבו. מן הראיות עולה כי המדובר בקטע כביש לפני כיכר, כאשר בכיוון נסיעתם של כלי הרכב, קיימת עלייה חדה וכן כי רכב הנתבעת 1 הינו רכב בעל תיבת גיר הילוכים ידנית. מעדותם של התובע 2 ורעייתו עולה, כי רכבם היה בעצירה מוחלטת וכי רכב הנתבעת 1 הדרדר לאחור. עדותם זאת לא נסתרה ולא התערערה במסגרת חקירתם הנגדית וראיתי לבסס על פיה ממצאים של עובדה.

כמו כן, לא ראיתי לקבל את גרסתה של הנתבעת 1 ולפיה רכבה עמד במעבר החציה ורכב התובע 2 פגע בה מאחור. עדותה של הנתבעת 1 הייתה מתחמקת, מהוססת ובעלת סתירות פנימיות שלא ניתן ליישבן. כך למשל, בעדותה הראשית העידה, כי רכבה היה בעצירה מוחלטת (עמ' 5 לפרוטוקול שורה 26) בעוד שבחקירתה הנגדית השיבה, כי איננה זוכרת אם הייתה בעצירה מלאה (עמ' 7 לפרוטוקול, שורה 11).

כמו כן העידה הנתבעת 1 כי לא ראתה את רכב התובע 2 מאחוריה משום שהיה במרחק קצר לטענתה.

אציין, כי לא ראיתי לזקוף לחובת התובע 2 אשם תורם לגרם התאונה, משום שהתרשמתי כי התובע 2 היה בעצירה מוחלטת לפני מעבר החצייה ולא יכול היה למנוע את התאונה, שעה שרכבה של הנתבעת 1 החל להידרדר לאחור.

אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובעים, באמצעות התובעת 1, סכום של 2,140₪, בצירוף הפרשי הצמדה כחוק מיום 26.10.15 ועד לתשלום המלא בפועל. כמו כן, יישאו הנתבעים, ביחד ולחוד, בתשלום אגרת בית משפט בסך ששולם, שכר עדת התובעת, כפי שנפסק בדיון ושכר טרחת עורך דין בסכום של 1,500₪ . הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין.

נוכח סיום ההליך בפסק דין לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, הנני מורה לגזברות להשיב לתובעים, באמצעות ב"כ, את המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, י"ב ניסן תשע"ו, 20 אפריל 2016, בהעדר הצדדים.