טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל09/12/2015

לפני כב' הנשיא אברהם טל

העותר

גבריאל שני

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד גגולה

ב"כ המשיב עו"ד יצחקי

פרוטוקול

ב"כ העותר:

חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב:

מגיש כתב תשובה בצירוף מידעים.

ב"כ העותר:

עיינתי בכתב התשובה.

מדובר בעותר בן 30 וזהו מאסרו הראשון, למעט אותו מאסר שהחל לרצות בעבודות שירות. התנהלותו והתנהגותו של העותר בבית הסוהר חיובית. אני מבקש להגיש חוות דעת של העו"ס שמדובר בעותר שהתחיל לרצות את מאסרו באגף מתקדמים, ואז עבר לאסירי עבודה. סיים קבוצת שינוי דפוסים בהצלחה.

אני לא סבור שיש לתת משקל למידעים, ככל שמדובר במידעים ישנים מלפני כשנה. אין כל סיבה שלא להכניס את העותר לסבב חופשות, לאחר שאנחנו קוראים את חוות הדעת של העו"ס, שבמהלך ריצוי תקופת מאסר העותר מתמיד ומגיע לכל הטיפולים, משתף פעולה. אין עבירות משמעת.

החלטה

העותר מרצה 3 שנות מאסר ראשון בגין עבירות סמים, והוא מבקש לצאת לחופשות לאחר שהשתתף בהצלחה בקבוצת שינוי דפוסים, שם בלט רצונו לשנות את דפוסיו ונתרם מהקבוצה.

המשיב מתנגד ליציאת העותר לחופשות, וסומך התנגדותו על מידעים חסויים שהוצגו בפניי, מהם עולה, לטענותו, כי העותר אסיר אלים בעל סכסוכים לא מעטים, שממשיך את פעילותו הפלילית גם במהלך מאסרו.

עיון במידעים החסויים של שב"ס ומשטרת ישראל שהוצגו בפניי, מעלה כי אכן יש לחובת העותר, שהוא עומד בפני עצמו, מספר מידעים המלמדים על סכסוכים והתנהגות שלילית, אך לא מדובר במידעים שכולם מהזמן האחרון יחסית, דהיינו במהלך השנה האחרונה, אלא רק אחד מהם שדרגת נאמנותו לא גבוהה והוא מהזמן האחרון.

לאור כל האמור לעיל, אני מקבל את העתירה ומורה למשיב להוציא את העותר לחופשה בתנאים שיקבעו ע"י המשיב ו/או משטרת ישראל במהלך חודש דצמבר 2015.

ניתנה והודעה היום, כ"ז כסלו תשע"ו, 9 דצמבר 2015, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא