טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש הודעת הנתבע על מסירה

אייל אברהמי21/08/2016

21 אוגוסט 2016

לפני:

כב' השופט אייל אברהמי, נשיא

התובע:

חמדאן אלכואזבה

ע"י ב"כ: עו"ד כאסתרו דאוד

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד אפרת לבנוני

החלטה

  1. בפניי בקשת הנתבע לצרף כצד ג' את מר יוסי רחמים, אשר לטענת התובע היה מעסיקו או המעסיק הראשי של קבלן המשנה מר ראיד כווזבה שהעסיק את התובע (להלן: "המעסיק הנטען").
  2. התובע התנגד לבקשה וטען בין היתר כי הצירוף נתבקש בשלב מאוחר לאחר שהנתבע כבר קיבל את התביעה לדמי פגיעה באופן עקרוני (כאמור בכתב ההגנה מיום 16.3.16) והמחלוקת שנותרה היא רק לעניין השכר. לצורך זה די, לטענת התובע, בהזמנת המעסיק הנטען לעדות ואין צורך בצירופו כצד להליך. לטענתו הנתבע רשאי לפנות למעסיק הנטען באמצעות תביעה נפרדת ככל שהוא סבור שיש לו עילת תביעה כנגדו.
  3. אכן, הנתבע בזמנו סבר כי ניתן לסיים את ההליך לנוכח הסכמתו לתשלום דמי פגיעה וגמלת נכות מעבודה. יחד עם זאת, אין מחלוקת ואין ספק כי בפועל לא הושגה הסכמה מלאה בין הצדדים וההליך מוסיף להתנהל לעניין גובה השכר. בשל כך נקבע דיון מוקדם (הדיון המוקדם הקודם שנקבע בוטל בהתאם להחלטת כב' השופטת בר"ג הירשברג מיום 18.4.16 הואיל ונראה היה אותה עת כי הצדדים הגיעו להסכמה) וההליך עודנו בשלב המקדמי. אמנם כדי לקדם את הדיון נדרש התובע להגיש תצהיר לתיק, כדי שהנתבע יוכל לבחון טענותיו כדבעי בשנית (החלטת כב' השופטת ב"רג הירשברג מיום 26.6.16), אולם ההליך לא עבר עדיין לשלב ההוכחות. לשאלת גובה השכר המבוטח והנטען עשויה להיות השלכה על גובה הגמלה ועל תביעת הנתבע למול צד ג', ועל כן יש רלוונטיות לצירוף צד ג'. לנוכח מהות טענות הנתבע כנגד המעסיק הנטען ובשים לב לזיקה הישירה שלו להליך זה בו תובע התובע את הנתבע, נראה כי אין מנוס מהוספת צד ג' המבוקש בכדי שכל הצדדים הרלוונטיים יהיו חלק מאותו הליך.
  4. לנוכח טעמי הבקשה, ובשל חשיבות היות המעסיק הנטען צד להליך, הבקשה להוספת המעסיק כצד ג' מתקבלת.
  5. מר יוסי רחמים יוסף לתיק כצד ג' כמבוקש.
  6. הודעת צד ג' שהגיש הנתבע מתקבלת לתיק.
  7. הנתבע ימציא הודעתו, כתב התביעה וכתב ההגנה וכן החלטה זו לצד ג' תוך 15 יום מהיום ויודיע לבית הדין על עשותו כן עד המועד האמור, בצירוף אישור מסירה.
  8. צד ג' יגיש כתב הגנה מטעמו תוך 30 יום מיום שיקבל האמור ולא יאוחר מ-10 ימים קודם למועד הדיון המוקדם הקבוע בתיק.
  9. כל הצדדים יתייצבו לדיון המוקדם הקבוע ביום 16.1.17 בשעה 10:00.
  10. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, י"ז אב תשע"ו, (21 אוגוסט 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/08/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש הודעת הנתבע על מסירה אייל אברהמי צפייה
22/09/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש הודעת הנתבע על מסירה אייל אברהמי צפייה
05/10/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש הודעה אייל אברהמי צפייה