טוען...

החלטה שניתנה ע"י זהבה בוסתן

זהבה בוסתן02/11/2015

לפני כב' השופטת זהבה בוסתן

העורר

אייסר אגבארה (עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העורר – עו"ד עלא תלאווי

ב"כ המשיבה – פקד עדי אדרי

פרוטוקול

ב"כ העורר:

הבנתי מחברתי שרק עכשיו יוצאים מ"הדרים" עם העצור, בגלל ערר זה דחיתי התחייבויות לשעה 14:00. חבל שלא הודיעו לי קודם. בנסיבות אלה אבקש לקיים את דיון בשעה 15:00 ולחלופין אם זה אינו מתאים לבית המשפט, אהיה מוכן לקיים את הדיון בהעדרו.

<#5#>

החלטה

הדיון יתקיים בהעדר העורר.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ' חשוון תשע"ו, 02/11/2015 במעמד הנוכחים.

זהבה בוסתן , שופטת

ב"כ העורר:

חוזר על נימוקי הערר. אין ספק שצריכים לנהל עסק עם רישיון עם כל ההיתרים הדרושים. הבעיה הנוספת זה השימוש הפוחז בבלוני גז. האיש הזה אכן נעצר בחודש יולי 2015 בחשד שהתקין בלוני גז כאשר הוא אינו מוסמך לעשות זאת. הוא שוחרר ואחד התנאים שהיו שתוך 120 יום לא יעסוק בהובלה ובאחסנה של בלוני גז ללא היתר. בית משפט נתן החלטה אני אוסרת עליו להוביל או לאחסן גז ללא היתרים. בתקופה הזו מה שהעורר עשה זה שהוא הכשיר שטח על מנת שיעסוק באופן חוקי בעניין, הוא פנה לכיבוי אש והצגנו את המסמכים. הוא פנה ליועץ שיכשיר לו שטח לרבות תכנון בעניין, העורר הוא סוכן של חברה אחרת והוא טוען שלא הוביל גז, לא התקין גז, לא אחסן גז. אנשים המתחרים שלו רואים שסוף סוף מישהו בונה עסק באופן חוקי הם מלשינים עליו והתקבלו תלונות על בסיסן קיימו תצפית ביום חמישי האחרון בטייבה. בתצפית הם רואים את העורר אך לא מוביל גז ולא מאחסן גז ולא מתקין גז, הם רואים את אביו עושה כן בטייבה, במקום שאין זיקה בינו לבין המשיב, באותו רגע מגיע רכב של חברת "אופק" חברה שלכל הדעות יש לה את כל האישורים לעסוק גם באחסנה וגם בהובלה וגם בהתקנה, ועל המשאית היו בלוני גז, רואים מצד שני רכב אחר שבפרוטוקול אמרו שהוא רשום על שם אביו של העורר שטוענים שזה הרכב של העורר עצמו אך לא רואים בשום צורה את העורר מעמיס או מוריד בלוני גז, הם לא רואים את הרכב הזה נהוג על ידי העורר כשהוא זז או בנסיעה ולכן ברור שאין לנו כאן שום פעולה של הובלת בלוני גז. את המשיב רואים זה מקום הררי ויש בוץ והאוטו נתקע בבוץ, את המשיב רואים שהוא מנסה לחלץ את הרכב ולכן על בסיס זה ועל בסיס הידיעות המודיעיניות מנסים לבסס מעצר. אמרו בהארכת מעצר ראשונה יש הרבה פעולות לעשות ובית משפט האריך, הגענו לבית משפט ביום שישי ובהסכמה קוצר המעצר עד יום ראשון בכפוף לכך שלא יהיו התפתחויות בחקירה. באו ביום ראשון שזה אתמול ביקשו הארכת מעצר נוספת של 5 ימים כאשר כשהם הגיעו כל מי שהם ביקשו לחקור הגיעו, אכן נחקרו ביום שישי וביום ראשון בבוקר. מה

שנותר זה לחקור את אבי העורר שהבנתי שהוא נמצא בבריחה. שאלתי יש לכם איך להגיע, הבנתי שיש עוד התפתחויות. הבנתי מהתשובות שמלבד האירוע של יום חמישי יש להם עדות כנראה של הנהג של רכב האופק שהיה בקשר עם העורר יום לפני כלומר ביום רביעי שאלתי אם יש להם דוחות תצפית מאז יולי עד יום רביעי נאמר שלא. שאלתי אם יש עדויות של אנשים שראו את העורר מוביל או מאחסן או מתקין בלוני גז מאז יולי ועד יום רביעי ואמרו לי שלא. לכן הדיון מצומצם ולכן כל העניין מצומצם ואנו בסופו של יום בעניינים מנהליים של ניהול עסק ללא רישיון, האיש הזה עצור מיום חמישי. כאן אמרו על שיבוש מהלכי חקירה דבר שלא נטען בבקשה, כל האנשים שרצו לחקור אותם נחקרו. הטיעון של המסוכנות לא יכול לעמוד. החשש שהוא יעסוק בתחום טייבה אני מציע שנשלח אותו למעצר בית עם פיקוח וערבויות.

ב"כ המשיבה:

מציגה דוח סודי שהוגש בפני בית משפט אתמול הוא לא סומן אך נושא כותרת "דוח סודי מיום 1.11.15" (רשום בעיפרון) וכן מסמכים שסומנו על ידו כבמ/1 עד במ/4. כמו כן מה הן הפעולות שאנו עושים היום -מב/1 ומה עלה עד הרגע שהגעתי לכאן – מב/2.

<#7#>

<#8#>

החלטה

העורר נעצר ביום 29.10.15 בחשד לניהול עסק ללא רישיון, בהפרת הוראה חוקית, שימוש פחזני באש ובחומר דליק ועיסוק בגז ללא רישיון.

על פי הנטען העורר עוסק באספקת גז ללקוחות ללא רישיון ובאחסנת בלוני גז והובלתם בקרבת בתי מגורים ללא נקיטת אמצעי הזהירות הדרושים.

הארכת המעצר הראשונה הייתה עד ליום 2.11.15 ובעקבות ערר שהגיש העורר קוצר משך המעצר בהסכמה עד יום 1.11.15.

ביום 1.11.15 הגישה המשיבה בקשה נוספת להארכת מעצרו של העורר בחמישה ימים ובית משפט קמא (כב' השופט מיכליס) נעתר לבקשה בחלקה והורה על הארכת מעצרו של העורר עד יום 4.11.15.

על החלטה זו הוגש הערר שבפני כשלטענת ב"כ העורר פעולת החקירה העיקרית שנותרה לביצוע היא חקירת אביו של העורר שנמצא בבריחה ולא עולה בידי היחידה החוקרת לאתר אותו. זאת ועוד, מחקירת נציג היחידה החוקרת עלה שבשום שלב לא נראה העורר מעמיס או נוגע בבלוני גז אלא נכח בסמיכות למקום שבו פרקו בלוני גז במגרש הסמוך לבית חמיו ואשר אינו שייך לו או לחמיו.

בית משפט קמא קבע כי קיים חשד סביר למעורבות העורר בכל אחת מהעבירות המיוחסות לו כאשר חשד זה אינו מבוסס על מידעים מודיעיניים בלבד אלא על מסמכים שהוצגו בפני בית המשפט בעת הארכת המעצר הראשונה ומסמכים נוספים שהוצגו בפני בית המשפט בעת הארכת המעצר נשוא הערר. בית משפט קמא קבע כי המסוכנות הנשקפת מהעורר היא מעצם הסיכון הטבוע בשימוש בגז. מה גם שביום 27.7.15 שוחרר העורר בתנאים לפיהם נאסר עליו להוביל ולאחסן בלוני גז ללא היתרים כנדרש על פי החוק ולכאורה הפר הוראה זו.

עוד קבע בית משפט קמא כי מספר פעולות החקירה טיבן והעובדה שחלק מהן יתכן וייארכו זמן רב, הוא מורה על הארכת מעצרו של העורר עד יום 4.11.15.

לאחר ששמעתי טענות הצדדים ועיינתי בנספחים שהוצגו בפני אף אני בדעה שהחשד איננו נובע רק מידיעות מודיעיניות אלא נראה לכאורה שהחשד הוא מבוסס.

לנוכח זאת ולנוכח המסוכנות שאינה טעונה הבהרה של הובלה ואחסנה של בלוני גז על ידי מי שאינו מורשה לכך ללא נקיטת אמצעי הזהירות המתחייבים, אני רואה לדחות את הערר.

<#9#>

ניתנה והודעה היום כ' חשוון תשע"ו, 02/11/2015 במעמד הנוכחים.

זהבה בוסתן , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/11/2015 החלטה שניתנה ע"י זהבה בוסתן זהבה בוסתן צפייה
04/11/2015 החלטה שניתנה ע"י נגה אהד נגה אהד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד אייסר אגבארה (עציר) עלא תלאווי
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה