טוען...

החלטה שניתנה ע"י קלרה רג'יניאנו

קלרה רג'יניאנו26/01/2016

לפני כבוד השופטת עמיתה קלרה רג'יניאנו

העותרים

מולאט קאסיה (אסיר)

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2. מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

העותר בעצמו

ב"כ המשיב עו"ד טל שילוני

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

לגבי טיפול – מפנה לדוח מיום 10.1. אין כרגע עו"ס דוברת השפה ולא קבוצה דוברת השפה. הוא היה משולב בחינוך תקופה מסוימת. לאחר מכן הפסיק את שהותו בחינוך. הוא מזה שנה בתעסוקה. מעבר לכך יש פס"ד שאין חובת המדינה לספק טיפול מסוים. יש בעיה אובייקטיבית.

בנוגע לחופשות - יש התנגדות של ועדת אלמ"ב. מגישה דוח אלמ"ב החסוי.

העותר:

(מתורגם)

עזבתי את החינוך בגלל חוסר בכסף. עשיתי קורס 6 חודשים של אלימות.

<#3#>

החלטה

עניינה של העתירה שילובו של העותר בטיפול באלימות במשפחה ולחלופין יציאה לחופשה.

העותר מרצה מאסר לתקופה של 17 שנים בעברות של ניסיון לגרום למות אדם, וחבלה כשעבריין מזויין. בנוסף, תקיפת קטין. מרצה מאסרו מחודש מאי 2006. תום מאסרו – 2023. זהו מאסרו הראשון ומסווג כקטגוריה א.

לטענת העותר לפני 7 שנים עבר קורס שליטה בכעסים ומאז לא נאמר לו דבר. כשהגיש בקשה לחופש, כך לטענתו, נאמר לו שהוא זקוק לעוד קורס שליטה בכעסים. לדבריו ישנן עו"ס הדוברות את השפה האמהרית ויכולות לסייע לו. הוא מבקש להשתלב בטיפול אם גורמי הטיפול סבורים שהוא זקוק לטיפול נוסף ובאם אינו זקוק לטיפול, לאפשר יציאתו לחופש.

ב"כ המשיב מתנגדת לקבלת העתירה. לדבריה העותר שולב בחינוך וביקש להפסיק אותו מיוזמתו ועבר לתעסוקה. כיום, אין קבוצה טיפולית בשפה האמהרית וכשיתאפשר לשלבו במסגרת טיפולית תישקל בקשתו.

באשר לבקשה לחופשה - ועדת אלמ"ב מתנגדת להוצאתו לחופשה. העותר מסווג בקטגוריה א.

דין העתירה להידחות.

העותר ביקש להפסיק מיוזמתו את קורס החינוך ואין לו על מי להלין אלא על עצמו נכון לעת הזאת לא ניתן לשלבו בקבוצה טיפולית אולם על הרשות לעשות ככל שביכולתה על מנת לשלבו בקבוצה טיפולית על פי חוו"ד של גורמי הטפול והמלצתם. באשר להוצאה לחופשות- העותר מסווג לקטגוריה א המונעת הוצאתו לחופשות . הונחה בפניי חוו"ד אלמ"ב המתנגדת להוצאתו לחופשות.

סיכומו של דבר מצאתי החלטת הרשות סבירה ואין להתערב בה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ז שבט תשע"ו, 26/01/2016 במעמד הנוכחים.

קלרה רג'יניאנו , שופטת עמיתה