טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אלי ברנד

אלי ברנד22/03/2017

בפני

כבוד השופט אלי ברנד

תובע

סאמר בדראן

נגד

נתבעת

מועצה מקומית זמר

ב"כ התובע: עו"ד איהאב בדראן

ב"כ הנתבעת: עו"ד לאה מרקוביץ'

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי לפסוק את הפיצוי הכספי בתיק זה על דרך הפשרה על פי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד – 1984, בטווח שבין 5,000 ל – 50,000 ₪, זאת ללא נימוקים ובהמשך ליתר תנאי ההסדר ביניהם אשר קיבל תוקף של החלטה בתום ישיבת היום.

בית המשפט העליון הביע זה מכבר דעתו על יתרונות הפשרה ובפאראפרזה על דברים שכתב חיים נחמן ביאליק כתב כב' השופט יעקב טירקל – "לדין – פנים זועפות, לפשרה – פנים שוחקות. הפשרה מאירה פנים לכל המתדיינים, מכבה אש המחלוקת שביניהם ואינה משאירה גחלים לוחשות העלולות להציתה מחדש. לעומתה ההכרעה השיפוטית מזעיפה בדרך כלל את פניה למי מן המתדיינים, היא סופה המשפטי של המחלוקת אולם לא בהכרח מכבה את גחליה" (ע"א 1639/97 אגיאפוליס בע"מ נ. הקסטודיה אינטרנציונלה דה טרה סנטה, פ"ד נג(1) 337, 349 (17.1.1999)).

מצאתי לנכון להפנות את הצדדים גם אל הדברים הבאים –

مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاحٍ بَيْنَ النَّاسِ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا  (القرآن الكريم سورة النساء 115 )

אני מברך את הצדדים על בחירתם המשקפת הסכמה לסיים מחלוקת מתוך נכונות לויתור ומתן הזדמנות לגישה של פשרה, גם אם לא הצליחו לגבש פשרה מלאה ביניהם.

לאחר שבחנתי את כל שהובא בפני, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע סכום של 7,000 ₪ תוך 30 יום שאם לא כן יתווספו לסכום זה הפרשי הצמדה וריבית כחוק עד הפרעון המלא.

ניתן היום, כ"ד אדר תשע"ז, 22 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/03/2017 פסק דין שניתנה ע"י אלי ברנד אלי ברנד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סאמר בדראן איהאב בדראן
נתבע 1 מועצה מקומית זמר עפר שפיר