טוען...

החלטה שניתנה ע"י יסכה רוטנברג

יסכה רוטנברג31/01/2017

בפני

כבוד השופטת יסכה רוטנברג

תובע/נתבע שכנגד

דוד ישראל קרטו

נגד

נתבעת/תובעת שכנגד

פרננדו קורנשטיין

החלטה

1. בקשה לצירוף הנתבעות הפורמאליות כתובעות נוספות. עד היום לא הוגש טיעון נוסף בהתאם להחלטה שניתנה, ובנסיבות אלו ניתנת החלטה על יסוד הטיעון הקיים. הבקשה שנתבקשה היא למחיקת הנתבעות הפורמאליות מכתב התביעה והוספתן כתובעות נוספות. התובע מפנה לתקנות 21 ו – 24 לתקנות סדר הדין וטוען שנתקיימו התנאים המצדיקים את הצירוף. הנתבע מתנגד לבקשה. הנתבעות הפורמאליות מסכימות להצטרף לתביעה כתובעות נוספות.

2. לטעמי יש לראות בבקשה, כבקשה לתיקון כתב תביעה. איני סבורה שיש צורך לבחון אם נתקיימו תנאי תקנה 24 שעה שהבקשה הוגשה על ידי התובע ובהסכמת הצדדים שמבוקש לצרפם (רע"א 2228/15 אליו מפנים המבקשים מתייחס לנסיבות של צירוף כפוי). לאור זאת, ובהתאם לכללים החלים על בקשה לתיקון כתב התביעה, יש להיעתר לבקשה על מנת שיהיו בפני מלוא הפלוגתאות הנחוצות להכרעה במכלול המחלוקות בין הצדדים. גם אם הבקשה הוגשה לאחר שהתקיים קד"מ ראשון, טרם הושלמו הליכים מקדמיים ולא הוגשו תצהירים, כך שהתובע לא החמיץ את המועד. יודגש כי אין בהחלטה זו משום הבעת עמדה כלשהיא לטענות גופן, וכל טענות הנתבע שמורות. הוצאות התיקון יילקחו בחשבון בתום ההליך.

3. כתב תביעה מתוקן יוגש בתוך 10 ימים, כתב הגנה מתוקן יוגש לפי התקנות. לא מצאתי טעם להכריע עתה במחלוקות לעניין הליכים מקדמיים, שעה שיש להניח כי תיקון כתבי טענות יביא לעדכון דרישות. היה והצדדים או מי מהם סבור כי יש טעם בהכרעה כבר עתה, יודיע.

ניתנה היום, ד' שבט תשע"ז, 31 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/10/2016 החלטה שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה
07/11/2016 החלטה על הודעה מטעם התובע יסכה רוטנברג צפייה
31/01/2017 החלטה שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה
19/03/2017 החלטה שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה