טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

אהוד קפלן10/12/2015

לפני כבוד השופט אהוד קפלן

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב-הנאשם

לאונרדו אנטוניו ורהל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: עו"ד יניב זוהר

המשיב: בעצמו – מובא ע"י הליווי

ב"כ המשיב: עו"ד ליאור פנחס (סניגוריה ציבורית)

פרוטוקול

ב"כ המבקשת:

כנגד המשיב הוגש כתב אישום שמייחס לו עבירות חמורות כלפי בנותיו.

לעניין עילות המעצר – אני מפנה לבקשה ולעילות שצויינו בה וכן למסוכנות הנטענת.

אציין שבמקרה הספציפי הזה, במקרה וחברי יציג חלופה הולמת, נסכים לשיחרור בהרחקה מהבנות ומהבית, אך אבקש ששירות המבחן יכין תסקיר כדי שתהיה תמונה מלאה וכדי לחסוך זמן, אבל בתנאי שהמשיב לא יתקרב לבנות ולבית.

ב"כ המשיב:

כתב האישום ובקשת המעצר הוגשו רק היום, ומבלי להיכנס לגוף הבקשה ולראיות, אני אציג חלופה שתאיין את המסוכנות הנטענת בבקשה.

לגבי התסקיר, אני מסכים להגשת תסקיר, אבל כבר אומר שאני מבקש שהתסקיר הזה יתייחס לכל מכלול התנאים בהם ישהה המשיב במעצר בית, ואבקש שבשלב הראשון ביהמ"ש יאפשר למשיב לשהות שלא בתנאים מגבילים של מעצר בית, כפי שהבקשה התבקשה, הואיל ומאחר ומתבקש פה תסקיר, תהיה דחיה מאוד ארוכה.

נמצא כאן הבן, שלא קשור לתיק בכלל, ומאחר ולא זומן מתורגמן לספרדית, אבקש שהבן יתרגם.

החלופה המוצעת היא ברחובות.

אמו של המשיב, לאחר שהוזהרה כדין לומר את האמת, משיבה לשאלות התובע:

(החקירה מתורגמת לספרדית)

אני יודעת מה המשמעות אם הוא יצא מהבית. אני יודעת שאסור לו לצאת מהבית ואם הוא יצא מהבית אני צריכה להתקשר למשטרה. אני יודעת שאסור לו להתקרב לבנות שלו.

אם אני אצטרך לצאת מהבית לקניות או לטיפול רפואי, אחותי תישאר איתו.

(ע.א.)

(א.ט.)

אני רוב הזמן בבית, יש פעם בשבוע שהיא אצל הרופא. אני לא עובדת. אני אהיה מוכנה להפקיד סכום כסף כדי שיישאר בבית. אני יודעת למה הוא עצור.

המטפלת, לאחר שהוזהרה כדין לומר את האמת, משיבה לשאלות התובע:

אני כל היום בבית, לפעמים אני יוצאת לקניות. 4 שעות בשבוע אני יוצאת. אני יודעת שאם אדרש להפקיד כסף על מנת לוודא שהמשיב לא ייצא, אני אפקיד ואני מוכנה. אני יודעת במה הוא מואשם.

ב"כ המשיב:

אני אבקש להורות על שחרורו למעצר בית בתנאים של הרחקה ממקום מגוריהם של הקטינות. אנו מציעים חלופה בבית הדודה, הגב' ורגס אסף מריה ויקטוריה כתובתה הרב דוד ישראל 72 רחובות, שהיא תהיה המפקחת העיקרית, והמפקחת הנוספת היא אמו של המשיב הגב' מריה גלדיס קינטנה.

הואיל ומדובר בחלופה מרוחקת מאוד ברחובות, אני אבקש שעל מנת להקל על המשיב והמפקחים, שיתאפשר לו להסתובב באזור רחובות בליווי אחת המפקחות. וכמובן שיתאפשר לו לצאת לשירות מבחן ולרווחה.

ב"כ המבקשת:

לעניין הפיקוח, אני משאיר לשיקול דעת בית המשפט. אני אבקש שיובהר למשיב שחלק מהתנאים זה לפעול לפי שירותי הרווחה. אני אבקש שעל מנת לא להכשיל את המפקחות, יש לתחום את עניין היציאה ברחבי העיר. כמו כן שיהיה אסור למשיב לפגוש את בנותיו בכל מקום.

ב"כ המשיב:

המשיב סובל מבעיות בריאותיות, הוא לא עובד בעקבות המצב שלו, הוא סובל מבעיה בריאותית בריאות. אני אבקש שיתאפשר לו לצאת לצורך קבלת טיפול רפואי, ולצורך פגישה איתי במשרד. לעניין ההרחקה, מדובר בילדות ואני סבור שאפשר שהם יבקרו אותו.

<#3#>

החלטה

נגד המשיב הוגש היום כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי ותקיפה בנסיבות מחמירות והוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בפתח הדיון בבקשה, הודיע ב"כ המבקשת בהגינותו שהיה ותוצע חלופת מעצר שתתן מענה למסוכנות הוא לא יעמוד על מעצרו של המשיב מאחורי סורג ובריח.

הסניגור הסכים לדון בחלופה עוד לפני הדיון בראיות לכאורה, שכן כתב האישום הוגש רק היום, תוך שמירה על זכותו לטעון בעניין ואציין שאין ספק כי קיים לפחות ניצוץ ראייתי כמתואר בבקשה למעצר עד תום ההליכים.

המשיב מציע חלופת מעצר בעיר רחובות (המעשה הנטען בכתב האישום נעשה בתחומי העיר חדרה), והוא מציע עריבות שנחקרו כאן ונמצאו מתאימות במובן זה שהן מתאימות את חובת הפיקוח המוטלת עליהן וברור גם שהחלופה מתאימה מבחינת הריחוק הגיאוגרפי.

אשר על כן, אני מורה כי בכפוף לכך שהמשיב יחתום על ערבות עצמית בסך 10,000 ₪ וכל אחת מהעריבות כאן (הגב' ורגס אסף מריה ויקטוריה ת.ז. 328823935 והגב' מריה גלדיס קינטנה ת.ז. 329001861) תחתומנה על ערבות צד ג' בסך 10,000 ₪ כל אחת, המשיב ישוחרר למעצר בית ברחוב דוד ישראל 72 ברחובות, בבית דודתו הגב' ורגס אסף מריה ויקטוריה ת.ז. 328823935 , ובאופן שבכל עת אחת מהמפקחות תהיה במחיצתו. מותר לו לצאת מהבית בין השעות 06:00 ועד 23:00 בליווי אחת העריבות אבל נאסר עליו להיכנס לתחומי העיר חדרה. כמו כן, נאסר עליו לפגוש את בנותיו בכל מקום שהוא, גם במקום מעצר הבית, וזאת עד להחלטה אחרת.

אני מורה לשירות המבחן להכין תסקיר מעצר בעניינו ולבחון את תנאי שחרורו ולצורך זה נדחה המשך הדיון ליום 9.3.16 בשעה 09:30.

החלטת בית המשפט תוסבר לערבים ולמשיב ותתורגם לספרדית, וזאת באחריות הסניגור.

פרוטוקול זה מהווה פקודת שחרור למשיב בתנאים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח כסלו תשע"ו, 10/12/2015 במעמד הנוכחים.

אהוד קפלן , שופט

(ענבל א. + איתי ט.)

הוקלד על ידי ענבל אלקובי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/12/2015 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות אהוד קפלן צפייה