טוען...

החלטה שניתנה ע"י יצחק כהן

יצחק כהן27/06/2017

בפני

כבוד הסגן נשיא יצחק כהן

תובעים

פלוני

נגד

נתבעים

הראל חברה לביטוח

החלטה

1. בקשה למתן הבהרה להחלטתי מתאריך 26.6.2017. בהחלטה זו קבעתי מועד לדיון בבקשת הצדדים לעיין בחומר חקירה שנאסף, והורתי לבא כוח הנתבעת לדאוג להזמנתו של פקד דוד שושני, מיחידת החקירות במשטרת נצרת. החלטה זו ניתנה בעקבות החלטה שניתנה על ידי כב' השופט כ' סעב בתאריך 25.6.2017.

2. לא מצאתי כי החלטתי טעונה הבהרות, והנני סבור כי היא ברורה.

3. במסגרת הבקשה להבהרת ההחלטה (שכאמור, לדעתי היא ברורה), עותר בא כוח התובע לכך שאורה לפקד דוד שושני "לוודא שהוצאה תעודת חיסיון חתומה על פי הנוהלים והדין" ביחס לחומר החקירה, שמשטרת ישראל סבורה שאין למסור לבאי כוח הצדדים. אציין בהערת אגב, שתהליך הוצאות תעודת חיסיון הוא תהליך מורכב, הנמשך בדרך כלל מספר חודשים, ואם יהיה צורך בכך, ויתברר שבאי כוח הצדדים עומדים על הדקויות הפורמליות, יהיה מקום ליתן למשטרת ישראל את הזמן הדרוש כדי לטפל בהוצאת התעודה.

4. בספר החוקים לא מצאתי הוראת חוק, המחייבת את המדינה לספק לצדדים את חומר החקירה שנאסף על ידה על ידה במסגרת חקירת המשטרה. עם זאת, בקשתם של צדדים בהליך אזרחי, לקבל חומרי חקירה, מוסדרת בהנחיות פרקליט המדינה, בהנחיה מס' 14.8, שכותרתה "בקשה מצד גורמים שונים לעיין במידע המצוי בתיק החקירה" (וניתן להדפיס הנחיה זו מתוך אתר האינטרנט של משרד המשפטים).

5. נראה לכאורה, שהסמכות לאפשר עיון בחומר חקירה שנאסף, כמו גם הסמכות לחסות מסמכים מסוימים, מסורה לכאורה לרשויות האכיפה, שחומר החקירה מצוי בידן. נשאלת השאלה, האם בית משפט, הדן בסכסוך אזרחי, שהמדינה אינה צד לו, מוסמך לחייב את רשויות התביעה למסור לצדדים בתיק אזרחי חומר, שרשויות התביעה סבורות שאין לגלותו. על כן, במהלך הדיון יתבקשו אפוא באי כוח הצדדים להתייחס גם לשאלת הסמכות המתעוררת.

6. כיוון שהחלטת כב' השופט סעב ניתנה בלא לשמוע את עמדת המדינה, ומהבקשה שהגיש בא כוח התובע, להבהרת החלטתי מתאריך 26.6.2017 עולה, שבא כוח התובע מתכוון לעמת את פקד שושני עם שאלות משפטיות שונות, הנני סבור שיש מקום לערב את נציג היועץ המשפטי לממשלה, ולפיכך מחליט כדלקמן:

(א) הנני מורה למזכירות בית המשפט להזמין את נציג היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), לדיון הקבוע בתיק זה ליום 16.7.2017 בשעה 09:30.

(ב) בא כוח התובע יעביר לפרקליט מחוז חיפה (אזרחי) העתק מכל כתבי בית הדין שהוגשו בקשר עם בקשת הצדדים לעיין בחומר החקירה, וההחלטות שניתנו בעניין זה (לרבות החלטה זו), וזאת בתוך 48 שעות.

(ג) ככל שנציג היועץ המשפטי לממשלה יבקש לעיין בתיק האלקטרוני המתנהל במערכת "נט המשפט", יש לאפשר לו זאת.

ניתנה היום, ג' תמוז תשע"ז, 27 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/09/2016 החלטה שניתנה ע"י כמאל סעב כמאל סעב צפייה
26/06/2017 החלטה שניתנה ע"י יצחק כהן יצחק כהן צפייה
27/06/2017 החלטה שניתנה ע"י יצחק כהן יצחק כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני גרא פולגר
נתבע 1 הראל חברה לביטוח אבי ל. אמסלם
נתבע 4 הראל חברה לביטוח בע"מ ח.פ052000407 אבי ל. אמסלם