טוען...

החלטה שניתנה ע"י אירית מני-גור

אירית מני-גור12/09/2016

בפני

כב' השופטת הבכירה – אירית מני-גור

תובעים

ר. מ.

נגד

נתבעים

1. יהודה בן שימול

2. מנורה חב' לביטוח בע"מ

החלטה

לפניי בקשה למנות לתובע, יליד 1929 מומחה בתחום האורתופדיה, בתחום הפסיכוגריאטריה והשיקומי בעקבות תאונת דרכים מיום 1.4.15, בה נפגע התובע כהולך רגל ממשאית. לתובע נגרם שבר פרטרוכנטרי בפמור הימני והוא אושפז ונותח. בהמשך הועבר לשיקום גריאטריה. הנתבעת הסכימה למנות אורתופד, אך התנגדה למינוי מומחה בתחום הפסיכוגריאטריה והשיקומי. לחלופין טענה כי ככל שימונה מומחה בתחומים אלה על התובע לשאת בשכ"ט המומחים.

תחום האורתופדיה -נוכח הסכמת הצדדים אני מורה על מינוי פרופ' גנאל כמומחה רפואי בתחום האורתופדיה. בשכ"ט המומחה תישא הנתבעת וכתב מינוי ישלח בנפרד.

תחום הפסיכיאטריה - לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובתיעוד שצורף אני סבורה שיש למנות לתובע מומחה בתחום הפסיכיאטריה המתמחה בגריאטריה (פסיכוגריאטריה) ובשלב זה הנתבעת תישא בשכרו.

בעקבות התאונה אושפז התובע ונותח וביום 9.4.15 הועבר התובע לשיקום במחלקה הגריאטרית. עובר לתאונה צוין כי התובע היה עצמאי ואילו במכתב סיכום אשפוז מהמחלה הגריאטרית צוין כי התובע סיעודי ונזקק לעזרה בלבוש, רחצה וניידות. עוד צוין "...יתכן מצב תגובתי לסטרס, זקוק להערכה חוזרת בעוד חצי שנה".

ביום 1.5.15 התובע נבדק על ידי פרופ' ג'וסטו מומחה בתחום הגריאטריה שציין כי לדעתו "יש החמרה של אי ספיקת לב על רקע הסטרס בשבועות האחרונים (שבר, ניתוח, זיהו מעיים, אצירת שתן)".

ביום 3.11.15 נבדק התובע על ידי רופאה גריאטרית אשר ציינה בממצאים "חוסר יזימה. אפטיות. אשתו מספרת על מצבים של אי שקט. נכנס בקלות למצבי חרדה. תפקודית – זקוק לעזרה רבה כמעט בכל תפקודי IADLI ADL" ובדיון נרשם "אפקט דכאוני – חרדתי הוחל טיפול בציפרלקס". אני סבורה כי די במסמכים אלה כדי להוות ראשית ראיה המצדיקה את הצורך מינוי מומחה בתחום הנפשי. הלכה פסוקה כי על בימ"ש לנקוט בגישה מקילה בבחינת מסמכים המוגשים בתמיכה לבקשה למינוי מומחה רפואי (רע"א 44835-03-14 אפרתי שלמה נ' "הפול", פורסם ביום 30.4.14; רע"א 3007/12 פלונית נ' הראל חברה לביטוח בע"מ). עוד נקבע, כי במקרה של ספק על בית המשפט למנות מומחה, שכן עדיף שיתברר כי המינוי היה מיותר ואז ניתן יהיה לחייב את התובע בעלות שכר טרחת המומחה, מאשר שלא ימונה מומחה במקרה שאכן סובל התובע מנכות עקב התאונה (כבוד השופט אליעזר ריבלין בספרו תאונת הדרכים – תחולת החוק, סדרי דין וחישוב הפיצויים (מהדורה רביעית, 2012), עמ' 651). לפיכך, ועל מנת שלא לחסום את דרכו של התובע, אני מורה על מינוי ד"ר בקר דניאל כמומחה רפואי בתחום הפסיכיאטריה.

כתב מינוי ישלח בנפרד.

התחום השיקומי - הבקשה למינוי מומחה שיקומי נדחית בשלב זה. אני סבורה שיש להמתין לקבלת חוות דעת המומחים שמונו בתחום האורתופדיה והפסיכיאטריה ולאחר מכן, ככל שהתובע יעמוד על בקשתו זו עליו לצרף תיעוד רפואי התומך בבקשה, על מנת שאשקול שנית את המינוי, כאמור לעיל.

ניתנה היום, ט' אלול תשע"ו, 12 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/05/2016 החלטה על בקשה בהסכמה ענת דבי צפייה
12/09/2016 החלטה שניתנה ע"י אירית מני-גור אירית מני-גור צפייה
12/09/2016 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תחשיבי נזק אירית מני-גור צפייה
12/09/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד אירית מני-גור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני עמיקם חרל"פ
נתבע 1 יהודה בן שימול
נתבע 2 מנורה חב' לביטוח בע"מ אביגדור קנדל