טוען...

החלטה שניתנה ע"י משה סובל-שלום ת"א

משה סובל-שלום ת"א21/01/2016

בפני

כבוד השופט עמית משה סובל-שלום ת"א

מבקש

בעריש האגר

נגד

משיב

בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ

החלטה

  1. בקשתו של המבקש, החייב בתיק הוצל"פ 507052-04-15, ליתן לו רשות ערעור על החלטתה מיום 23.11.15 של כב' רשמת ההוצל"פ גב' יעל טימנס, שדחתה בקשתו למתן ארכה נוספת לתשלום צו התשלומים המופחת.
  2. החלטתה של הרשמת ניתנה ללא תגובת המשיב ואף אני סבור כי אין צורך בתגובה, שכן עקרונית דינה של הבקשה להידחות ואין להתערב בהחלטת הרשמת, אשר נתנה למבקשת שתי ארכות מאז חודש יולי 2015 על מנת לפעול להגדלת הכנסות התא המשפחתי ולמעשה לא נעשה דבר בנדון.
  3. בבקשה שבפניי מפרט המבקש את מצבו הכלכלי והמשפחתי ומציין כי הוא פועל לקבלת שעות עבודה נוספות ומתאמץ לחפש עבודה בתחומים אחרים כדי שיוכל לעמוד בצו תשלומים גבוה יותר.

למבקש 8 ילדים והוא מפרנס יחיד, שכן אשתו המטופלת בקטינים מתקשה למצוא עבודה מתאימה במצבה, הגם שלא מצאתי התייחסות לניסיונות של האשה למצוא עבודה, למשל טיפול בילדים בביתה, יחד עם הטיפול בילדיה הקטינים.

  1. טוען המבקש כי לא נקבעה לו חקירת יכולת ולא נעשה בירור מעמיק לגבי יכולת התשלום שלו, על מנת שייקבע צו תשלומים בהתאם לנסיבות.

ניתן לקבוע צו תשלומים על בסיס שאלון ומסמכים שמציג חייב ואין בהכרח צורך לקיים חקירת יכולת אלא אם מבקש זאת החייב או הזוכה.

אם סבור המבקש כי תהיה תועלת בקיום חקירת יכולת, יתכבד ויגיש בקשה מנומקת לרשמת ההוצל"פ, אשר תשקול הצורך בקיום החקירה ותשקול הזמנתו של המשיב לחקירה, אם תתקיים.

  1. דינה של הבקשה למתן רשות ערעור להידחות, יחד עם זאת ולפנים משורת הדין, יש ליתן למבקש פרק זמן נוסף כדי להתארגן ולהגדיל את הכנסותיו וכן לאפשר לאשתו למצוא תעסוקה כלשהי, שיהיה בה כדי להגדיל את הכנסות התא המשפחתי.
  2. הבקשה למתן רשות ערעור נדחית, ואולם המבקש ימשיך וישלם את הסך של 150 ₪ עד ליום 1.4.16 והחל מיום 1.5.16 יעמוד צו התשלומים על סך 1,000 ₪, כפי שקבעה הרשמת, אלא אם כן תקבע אחרת.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, י"א שבט תשע"ו, 21 ינואר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2016 החלטה שניתנה ע"י משה סובל-שלום ת"א משה סובל-שלום ת"א צפייה