טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אורי גולדקורן

אורי גולדקורן25/09/2016

בפני

כבוד השופט אורי גולדקורן

התובעת

קשר רנט א קאר בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד גלית סולומונוב

נגד

הנתבעים

1.טל אמיתי

2.שומרה חב' לביטוח בע"מ

שניהם ע"י ב"כ עו"ד עזרא (עוזי) ארטורה

פסק דין

1. ביום 16.9.2015 התרחשה בנשר תאונת דרכים בה היו מעורבים רכב מסוג הונדה (להלן: ההונדה), בבעלות התובעת, בו נהג ניר ורסנו (להלן: נהג ההונדה), ורכב מסוג שברולט (להלן: השברולט), בו נהג הנתבע מס' 1 (להלן: נהג השברולט), אשר בוטח על-ידי הנתבעת מס' 2.

מאחר ולדעת התובעת רבץ האשם לגרימת התאונה על נהג השברולט, ורשלנותו היא שגרמה לפגיעה בהונדה, היא הגישה נגד הנתבעים תביעה בסדר דין מהיר לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לה - נזק ישיר- 9,619 ₪, נזק בגין ירידת ערך - 2,459 ₪ ועלות שכר טרחת שמאי - 843 ₪. בכתב ההגנה כפרו הנתבעים באחריות נהג השברולט לגרימת התאונה.

גרסת נהג ההונדה

2. בדו"ח תאונת דרכים מיום התאונה רשם נהג ההונדה:

"המשכתי נסיעה על רחוב המסילה נשר כאשר הבחנתי ברכב מסוג שברולט אשר עומד בצד שמאל על הכביש ביצעתי המשך נסיעה ואז רכב השברולט בא להיכנס לחניה והתנגשנו".

3. במכתב שכתב נהג ההונדה בעת התאונה ואשר צורף לכתב ההגנה (ת/3) נרשם:

"אני ניר ורסנו... בתאריך ה- 16.9.2015 שעה 17:30 נסעתי ברחוב המסילה 18 נשר ורכב מסוג שברולט... עמד באמצע הכביש ועקפתי אותו מימין בזמן שהוא בא להיכנס לחניה התנגשנו ונגרם נזק לרכב שלו ולרכב שלי".

4. בעדותו בבית המשפט הוא אמר:

"הייתי במהלך יום עבודה. נהגתי בהונדה ג'אז. נסעתי מכיוון השופרסל לכיוון מרצפות אלוני, כשהדרך הסופית הייתה אמורה להגיע לאיזור הקריות. העיגולים בתמונה ת/1 זה המיקומים של הרכבים. הקו שמחבר ביניהם באמצע זה המקום של ההתנגשות, כוונתי לצבע צהוב מעובה. אני מציג זאת בעזרת מכוניות צעצוע. אני הייתי הרכב האחורי, השברולט היה הרכב השני. לא הייתה תנועה נוספת על הכביש באותו שלב, או איזשהם עדים. כאשר נסעתי על הכביש אני באתי מהכיוון הזה, הרכב שברולט עמד במרכז הכביש. אני המשכתי את נתיב הנסיעה, כאשר הגעתי לנקודה מסוימת, מכיוון שהשברולט עמד בצורה כזו שהפנס האחורי שלו הפריע להמשך נסיעתי, המתנתי מספר שניות, כי דיברתי גם במקביל בטלפון על כל מיני מאורעות שקשורים לעבודה. כשהגעתי הבחנתי שהשברולט עומד ומפריע לנתיב נסיעה שלי, הסתכלתי על הרכב, ראיתי שהוא עם איתות כלפי שמאל, המשכתי להסתכל עוד מספר רגעים, וראיתי שהוא פשוט עומד, סטיתי מעט כלפי ימין והמשכתי את נסיעתי כאשר בנקודה הזו התנגשנו כפי שאני מציג עם מכוניות הצעצוע. ואז קרתה התאונה. ברכב היה בחור צעיר שאני לא זוכר את שמו ועוד כנראה בת זוגתו או אשתו. מלחץ של כל הדברים, ומפחד למצב שזה יתלהם ויגיע למקומות לא רצויים ניסיתי להרגיע, ניסיתי לדבר, ובסוף כתבנו כל אחד לשני מכתב. העיגול הקטן בתמונה ת/1 זה עיגול שאמור לייצג את רכב השברולט עם הפנים לכיוון הנסיעה. העיגול הגדול בצד שמאל מסמן את רכב הונדה שאני נהגתי וכיוון הנסיעה הוא כמו כיוון הרכב שרואים בתמונה. שנינו היינו באותו כיוון נסיעה. אני מבהיר כי הפס הכחול הוא בגלל התמונה ולא סימון על הכביש... הרכב שברולט עמד עם הפנים ישרות לכיוון מרצפות אלוני. מה שקרה, אחרי שאני עמדתי פה מספר שניות וראיתי את הרכב עומד, סטיתי מעט ימינה והמשכתי לכיוון הנסיעה, ואז הוא פנה לצד ימין והתנגשנו. הוא פגע לי בטמבון, בכנף קדמית ובדלת של הנהג. יש לי בפלאפון שלי את התמונות של שני הרכבים".

גרסת נהג השברולט

5. בטופס מקרה ביטוח רשם נהג השברולט:

"נסעתי ברחוב המסילה שהגעתי למסעדה עצרתי כדי להיכנס לחניה ורכב שהגיע מאחור עקף אותי מימין ונכנס בי".

6. בעדותו הוא אמר:

"אני רואה כעת את תמונה ת/1, שם קרתה התאונה. מדובר על כביש של איזור תעשיה, אני עמדתי בנתיב שלי, חיכיתי לפנות ימינה להיכנס לחניה. הנתיב שלי הוא הנתיב הימני... אני מתקן ומצייר בסימן אליפסה איפה שעמדתי עם חץ לכיוון הנסיעה... היו רכבים מימין ומשמאל. אני עמדתי ורציתי להיכנס לחניה בצד ימין. עוד לא הספקתי לסובב את ההגה ימינה והנהג הפוגע בא בטיסה, ירד מהמסלול והשבית לי את הרכב.

ש. הבחור השני בעצם טוען שהתאונה אירעה בזמן שאתה עומד במרכז הכביש, בעיגול השמאלי, חסמת את נתיב נסיעתו והוא ניסה לאט לאט להשתחל בינך לבין הרכבים, או אין רכבים לטענתו, בינך לבין המחסומים שהיו שם לחניה, וברגע שהוא נמצא במקביל אליך אתה סטית לחניה ימינה. מה תגובתך?

ת. שקר, כי אם הייתי עומד באמצע הכביש אז הוא היה יכול לעקוף אותי מצד שמאל ולא מצד ימין כמו שהוא טוען. אם הוא ניסה להשתחל בין המכוניות ואני בדיוק סטיתי ימינה איך ירד לי כזה האוטו בכזה נזק. הוא אומר שהוא בא להשתלב בין הרכבים, אבל עשה לי נזק של ירידה מהכביש. הוא גם אמר שנסע מהר ומיהר ובאותו חודש עשה שתי תאונות. בוודאי שזה לא נכון".

7. הנהגים מסרו גרסאות שסותרות אשר לנסיבות התאונה. בהתאם לגרסת נהג ההונדה, כאשר הוא ניסה לעקוף מימין את השברולט, שעמד באמצע הכביש ואותת כי בכוונתו לפנות שמאלה, פנה השברולט ימינה ואירעה התאונה. לעומת זאת, לפי גרסת נהג השברולט, הוא עמד בנתיב הימני, וההונדה פגעה בו לפני שהחל לפנות ימינה.

8. לאחר ששני הנהגים העידו, באי כוח הצדדים ויתרו על הסיכומים והסמיכוני ליתן פסק דין על דרך הפשרה על-פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984.

9. לאחר שבחנתי את כתבי הטענות על נספחיהם, את עדויות הנהגים והמוצגים שהוגשו, החלטתי לקבל את התביעה באופן חלקי, ולחייב את הנתבעים (ביחד ולחוד) לשלם לתובעת 6,461 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה למדד וריבית כחוק החל ממועד הגשת התביעה, 13.1.2016, ועד לתשלום המלא בפועל.

בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ב אלול תשע"ו, 25 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/03/2016 החלטה שניתנה ע"י אורי גולדקורן אורי גולדקורן צפייה
25/09/2016 פסק דין שניתנה ע"י אורי גולדקורן אורי גולדקורן צפייה