טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס15/07/2017

לפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1.סארי עבדל רחים

2.הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

מונחת בפני תביעה שעניינה תאונת דרכים אשר אירעה ביום 30.12.14 בפתח תקווה, בין רכב התובעת ובין משאית הנתבעים (להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה, אך יש חולק באשר לנסיבות התרחשותה. בתום הדיון בתביעה, לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הסמיכוני הצדדים לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. לאחר ששמעתי את העדויות ובחנתי את הראיות, ובשים לב לנסיבות קרות התאונה ומוקדי הנזק ברכב התובעת, הגעתי לכלל מסקנה, כי דין התביעה להתקבל במלואה. ראיתי לקבל את גרסת נהג רכב התובעת אשר לאופן התרחשות התאונה ולהעדיף אותה על פני גרסת הנתבע 1. עדותו של נהג רכב התובעת נמצאה בעיני מהימנה וראיתי להשתית על יסודה ממצא של עובדה אשר לתרחיש התאונה הנכון בנסיבות העניין. מן הראיות עולה כי במרחק של כעשרה מטרים לקראת הכיכר, שני מסלולי הנסיעה מתמזגים למסלול אחד, כך שאין מעבר לשני כלי רכב בו זמנית. ראיתי לקבל את גרסת נהג רכב התובעת ולפיה, הנתיב השמאלי בו הוסעה משאית הנתבעים מתמזג לנתיב הימני, ולא להיפך. זאת ועוד, ממוקדי הנזק ברכב התובעת ניתן לראות כי מדובר על נזקים בצד שמאל אחורי ברכב, נתון המלמד כי רכב התובעת היה לפני משאית הנתבעים בכניסה אל הכיכר ולא להיפך.

אשר על כן, אני מקבלת את התביעה במלואה ומחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעת, סך של 15,295 ₪ , בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 27.01.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן יישאו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, באגרת משפט בסך 375 ש"ח, שכר עד התובעת כפי שנפסק במהלך הדיון ושכ"ט עו"ד בשיעור של 17.55% מסכום הנזק, כפי שנפסק. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים ממועד קבלת פסה"ד. הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה, כפי שנפסק בדיון.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, כ"א תמוז תשע"ז, 15 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/07/2017 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה