טוען...

פסק דין שניתנה ע"י הרווי גרובס

הרווי גרובס18/07/2016

בפני

כבוד השופט הרווי גרובס

תובע

שי יעקב מוזס

נגד

נתבעת

שומרה חב' לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה לפיצוי כספי עקב תאונת דרכים מיום 24.8.15 בה היו מעורבים רכב התובע נהוג בידי אשתו (להלן: "רכב התובע"), ורכב המבוטח אצל הנתבעת (להלן: "רכב הנתבעת").

נזקי התובע מהתאונה הסתכמו בסך של – 23,285 ₪ . הנתבעת קיבלה על עצמה לשלם את רוב נזקי התובע אלא, מצאה לנכון להפחית מהתשלום 15% בגין רשלנות תורמת.

אשר על כן, בתביעה זו התובע עותר לקבלת הסך של – 2,848 ₪.

לא נהגת רכב התובע, ולא לקוח הנתבעת שנהג ברכב הנתבעת, התייצבו למסור עדות לגבי התרחשות התאונה. בית המשפט נאלץ להסתפק בדברי התובע עצמו שהגיע למקום בסמוך לקרות התאונה, ובדברי נציג הנתבעת, מר גד ליבמן, אשר טען טענותיו בהתבסס על דיווח אשר קיבל מהנהג המבוטח.

אין מחלוקת על כך שרכב הנתבעת עמד בצד הדרך במתחם חניון והנהג פתח את דלת רכב אשת התובע נסע בצמוד לימינו , כתוצאה מכך - התנגשה בדלת הפתוחה.

לטענת התובע, כפי שמפורט בדיווחו לחברת הביטוח שלו, אשתו נסעה נסיעה איטית בחניון "כשלפתע נהג צד ג' פתח את דלת הנהג ופגע בחלקו הימני של רכבי" (הודעת התובע לחברת מנורה).

ואילו לטענת נציג הנתבעת, הנהגת, אשתו של התובע, לא הבחינה בדלת רכב הנתבעת שהיתה פתוחה ותוך כדי חוסר תשומת ליבה התנגשה בדלת ובכך תרמה היא לקרות התאונה. מכאן, טענת הנתבעת לרשלנות תורמת.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, החלטתי לקבל את התביעה ולהלן הנימוקים לכך:

1. נציג חברת הביטוח, בנה את טיעוניו בעיקר בהסתמך על תמונות רכב התובע אשר ספג נזק כמעט לכל אורך צדו הימני. לכן טען מר ליבמן כי יש להניח שהדלת היתה פתוחה ואילו הרכב של התובע השתפשף בדלת. לו היה מדובר בפתיחה פתאומית של הדלת, לטענת מר ליבמן היינו אמורים להבחין בפגיעת מעיכה יחידה ולא בפגיעה לאורך כל צדו של הרכב.

טענה זו לא מקובלת עליי: פתיחת הדלת היא דבר פתאומי ואין ראיה לגבי הזווית שבה נפתחה. סוג הנזק ברכב התובע אינו פוסל את הטענה לפיה הדלת נפתחה באופן פתאומי ולא היתה לאשת התובע כל אפשרות להתחמק מההתנגשות.

2. הטוען לעניין רשלנות תורמת, מוטב שיביא את העד מטעמו על מנת לתמוך בטענותיו. עם כל הכבוד לכישוריו של מר ליבמן, אין הוא יכול להחליף את נהג הרכב.

3. בעת התאונה, אשת התובע רשמה פתק אשר צורף לכתב התביעה ושם דאגה לרשום את מילותיו של נהג רכב הנתבעת : "הסתכלתי על אשתי, אני אשם". כמו כן, שוכנעתי שיש להסתמך על הדיווח הספונטני של התובע לחברת הביטוח שלו ושם נאמר במילים פשוטות שנהג צג ג' פתח את דלת הנהג באופן פתאומי ופגע בחלק הימני של רכבו.

אשר על כן אני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של – 2,848 ₪ ועוד 500 ₪ הוצאות הדיון. הסכומים יישאו הפרשי הצמדה וריבית החל מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל.

ניתן היום, י"ב תמוז תשע"ו, 18 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י הרווי גרובס הרווי גרובס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שי יעקב מוזס
נתבע 1 שומרה חב' לביטוח בע"מ