טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אבי פורג

אבי פורג04/07/2016

מספר בקשה:4

לפני כבוד השופט אבי פורג

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

החייב:

אילן נאוגוקר

נגד

המשיבים:

1. עו"ד יעקב ישראלי (מנהל מיוחד)
2. ירדנה אשטמקר
3. הכונס הרשמי

פסק דין

בפני שתי בקשות. בקשת המנהל המיוחד לביטול ההליך ובקשה מטעם גב' ירדנה אשטמקר נאוגוקר לקציבת דמי מזונות לשני הילדים הקטינים המתגוררים עימה.

עיון בטענות הצדדים מעלה, כי הנושה היחיד של החייב היא הגב' אשטמקר, אם ילדיו, לה הוא חייב דמי מזונות, כאשר האחרונה הגישה תביעת חוב בסך של 420,000 ₪ בגין דמי המזונות שלא שולמו. מדובר בחוב היחיד עליו הצהיר החייב במסגרת דו"ח נכסים והתחייבויות.

בהתאם לסעיף 69 (א)(3) לפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], תש"ם- 1980, הכלל הוא כי צו הפטר אינו חל על חבות לפי פסק דין לחובת החייב בתובענת מזונות ומכאן שנראה לכאורה שאין טעם של ממש בניהול ההליך, כאשר מדובר בחוב מזונות שאינו בר הפטר.

בנסיבות המקרה דנן, אני סבור שאין מקום להמשך הליך זה כאשר החייב בעצמו הודיע כי הגיש תביעה לבית משפט למשפחה לביטול תשלום מזונות לשני הקטינים שהם במשמורת גב' אשטמקר וכאשר על פני הדברים נראה שלא מדובר במקרה חריג, בנסיבותיו יש להעניק לחייב הפטר מחוב מזונות, כאשר עסקינן בחייב בן 52 (יליד 1964) שהוא במעגל העבודה, שסובל אומנם מקשיים רפואיים אולם לא נקבעה לו נכות, ושלו שני ילדים קטינים נוספים (בן 16 ובן 18) במשמורת גב' אשטמקר עבורם עדיין אמורים להיות משולמים דמי מזונות (ראה החלטה בתיק פש"ר 17234-03-10 מאירוב נ' כונס הנכסים רשמי תל אביב ואח' (23.6.15)). בנסיבות אלו, נראה שהמקום לבירור המחלוקות בין הצדדים בעניין גובה המזונות/ביטול תשלום המזונות הוא בית המשפט לענייני משפחה אליו הגיש החייב תביעה בסוגיה זו.

עם זאת, יובהר שאין באמור לעיל החלטה סופית בסוגית הפטר חוב המזונות בהתחשב בנסיבות המיוחדות שהחייב הוא משמורן ומטפל בילדם (השלישי) המשותף שלו ושל הגב' אשטמקר, שהוא נכה בדרגה של 100%. עדיין סוגית גובה/ביטול המזונות צריכה להיות מוכרעת בבית משפט לענייני משפחה היכן שהחייב הגיש תביעתו ואין מקום להליך מקביל בתיק הפש"ר לגבי קציבת המזונות ואין מקום לניהול הליך פש"ר כאשר החוב היחיד הוא חוב מזונות וטרם חלף המועד של התשלומים השוטפים של דמי המזונות שנפסקו.

נוכח האמור לעיל, אני מקבל את עמדת המנהל מיוחד והכנ"ר ומורה על ביטול הליך פשיטת הרגל בעניינו של החייב.

צו עיכוב יציאה שהוצא נגד החייב במסגרת תיק הפש"ר יהיה בתוקף עד ליום 5.9.16 ואז יבוטל.

נוכח פסק הדין מתייתרת ההחלטה בבקשה לקציבת דמי מזונות והדיון הקבוע בתיק בטל.

ניתן היום, כ"ח סיוון תשע"ו, 04 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/03/2016 החלטה על בקשה אבי פורג צפייה
04/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י אבי פורג אבי פורג צפייה