טוען...

פסק דין שניתנה ע"י איתן אורנשטיין

איתן אורנשטיין26/12/2016

בעניין: אלי דהאן

על-ידי ב"כ עו"ד מאיר הלזנרט

המבקש

נגד

1. חכים סוהם

על-ידי ב"כ עו"ד אייל כפיר

המשיבה

2. לשכת רישום המקרקעין - נמחקה

פסק דין

מונחת לפניי תובענה בדרך של המרצת פתיחה.

מר אלי דאהן (להלן: "המבקש") עותר למתן פסק דין הצהרתי שלפיו מלוא הזכויות בנכס מקרקעין הידוע כתת חלקה 4 חלקה 114 בגוש 6195 (להלן: "הנכס") נמצאות בבעלותו למרות שהנכס רשום על-שם המשיבה. עוד הוא עותר להורות ללשכת רישום המקרקעין לרשום את הבעלות בנכס על שמו.

באשר למצבו הרישומי של הנכס, כעולה מנסח הרישום מלשכת רישום מקרקעין (פתח תקווה) שצורף לתובענה, אציין כי המשיבה רשומה כבעלים ומר פואד אליהו הינו בעל זכות חכירה של הנכס לתקופה של 999 שנים. לטובת המבקש רשומה הערת אזהרה על זכות החכירה של מר פואד אליהו.

המבקש תמך את התובענה בתצהיר מטעמו וכן הסכם מכר מיום 13.1.08 שלפיו רכש את זכות החכירה ממר אליהו פואד (להלן: "הסכם המכר"). עוד צורף תצהירה של הגב' אלגרה אליהו, אישתו של פואד אליהו, שמאשרת את הסכם המכר.

המשיבה הגישה כתב תשובה שנתמך בתצהיר ולפיו המשיבה מכרה את הנכס בשנות ה-60 אך הרוכש לא פעל לתיקון המצב הרישומי. המשיבה מצהירה בסעיף 8 לתצהירה כדלקמן:

"אין לי כל התנגדות שיינתן צו לרישום הבעלות הטכנית על הדירה ע"ש אלי דאהן, נוסף להיותו חוכר ל-999 שנה, כיוון שממילא אין לי כל זכויות בדירה..."

ובסעיף 11 לתצהירה:

"אשר על כן אני מצהירה ומאשרת שאין לי התנגדות לרישום הבעלות בדירה ע"ש מר אלי דאהן, אך לא אחתום על כל מסמך שיש בו ליצור עסקה ביני לבין מר דאהן, כאשר עסקה זו מעולם לא הייתה".

כעולה מהודעת בא כוח המבקש מיום 23.11.16, מגעים בין הצדדים להסדרת הרישום בהסכמה לא צלחו מהטעמים שפורטו בהודעה ומשכך עתר למתן הוראות לקידום התובענה.

לאחר שעיינתי בתובענה ובכתב התשובה הגעתי למסקנה שדין התובענה להתקבל וזאת לאור הסכמת המשיבה שצוטטה לעיל.

אוסיף שלא ראיתי לקיים דיון במעמד הצדדים בהעדר דרישה לכך כמו גם בהעדר מחלוקת בין הצדדים באשר לסעד המבוקש.

משכך, ניתן בזה פסק דין הצהרתי שהנכס הידוע כתת חלקה 4 חלקה 114 בגוש 6195 הינו בבעלות המבקש, מר אלי דאהן (ת"ז 037993698), והוא רשאי לפעול לתיקון הרישום בלשכת מרשם המקרקעין.

אין באמור לעיל כדי לפטור את המבקש מתשלום אגרות או מסים המתחייבים על פי דין.

להסרת ספק; אין באמור לעיל כדי לקבוע מסמרות בהיבטים מיסויים שקשורים ברישום הבעלות או באשר לאופן שבו רכש המבקש את הבעלות בנכס לרבות שרשור העסקאות שקדמו לרכישת הבעלות על-ידו.

בנסיבות העניין לא ראיתי מקום לעשות צו להוצאות.

המזכירות תשגר את פסק הדין לצדדים ותסגור את התיק.

ניתנה היום, כ"ו כסלו תשע"ז, 26 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/05/2016 הוראה לבא כוח מבקשים להגיש הבהרה דורון חסדאי צפייה
26/12/2016 פסק דין שניתנה ע"י איתן אורנשטיין איתן אורנשטיין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אלי דהאן מאיר הילזנרט
משיב 1 סוהם חכים אייל כפיר