טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל24/02/2016

לפני כב' הנשיא אברהם טל

העותר

בצלאל אסרף

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד איתי כהן

ב"כ המשיב עו"ד שירלי לוגסי

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף חלק חסוי של וג"ע וחוות דעת מעודכנת של מב"ן לפיה מסוכנותו המינית של העותר לטווח הארוך בינונית.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב תשובה.

קראתי את חוות הדעת של מב"ן, בפרק סיכום והמלצות יש משהו לא מובן. מצד אחד הם אומרים שאין מניעה ואפשר לשחרר את העותר לחופשות קצרות של 12 שעות, ומצד שני, לחתונת האח הם לא מסכימים ולא מסבירים למה. אנו מניחים מה הסיבה. מדובר בחתונה בהפרדה מוחלטת. העבירות פה הופנו נגד בנות המשפחה ולא היה משום נגד קטינים ממין זכר.

אפשר על ידי קביעת תנאים מאוד מהותיים, שבית המשפט יקבע חד משמעית שלא ישהו בקרבתו קטינים, שהוא לא יבוא במגע עם בנות המשפחה. אפשר להגדיר עם מי הוא יפגש. אפשר לצמצם את רמת הסיכון. מדובר באירוע מאוד חשוב גם לעותר וגם למשפחה.

במהלך המשפט שלו העותר היה משוחרר. בשלב מסוים היה משוחרר גם ללא תנאים ולא היו הפרות או תלונות. היו תנאים של הרחקה מקטינים ואי יצירת קשר עם המתלוננות. אפשר לתת בעותר אמון, כפי שנתן בו בית המשפט המחוזי במסגרת ההליך המשפטי.

לחילופין, אנו יכולים לצמצם את היציאה של העותר למספר שעות שהעותר יוכל להיפגש עם החתן והכלה וההורים שלו בחדר החתונה של החתן והכלה, הם יחזרו לאולם, תתקיים החתונה והוא יחזור לבית הסוהר, כאשר אחיו של העותר יפקח על העותר.

במקרה הזה רמת המסוכנות לא גבוהה ולכן אופציה של פגישה למספר שעות עם נוכחות מצומצמת של אנשים, היא אופציה שיכולה להתקבל כדי לא לפגוע בשלום הציבור מחד או בעותר מאידך.

אני מבקש שבית המשפט ישקול את שתי ההצעות.

ב"כ המשיב: אנו מתנגדים. מפנה לדו"ח החסוי של וג"ע. חברי מדבר על כך שבמהלך הדיון המשפטי העותר היה משוחרר. אנו לא יכולים להבטיח שבמסגרת הוצאתו לחופשה מיוחדת ושהותו באולם, גם לא על בסיס החלופה שהציע חברי, שלא יהיה מגע או גישה של קטינים אחרים או של בת המשפחה.

מה שמתבקש בעצם זה נטל על בני המשפחה עצמה . בגלל הסיכון למפגש עם הקטינים ועם נפגעת העבירה, אנו חושבים שזה לא סביר.

מב"ן מאפשרים יציאה לחופשות קצרות בתנאי פיקוח מאוד ספציפיים. יש התנגדות נחרצת של מב"ן ליציאת העותר לחתונה.

החלטה

העותר מרצה מאסר למשך 3 שנים ו-9 חודשים בגין עבירות מין שביצע באחותו במהלך 7 שנים והוא מבקש לצאת לחופשה מיוחדת על מנת להשתתף בחתונת אחיו שתתקיים הערב באולם שמחות בתל יצחק.

העותר סומך בקשתו על הסכמת מב"ן ליציאתו לחופשות בנות 12 שעות מאחר ומסוכנותו המינית לטווח הארוך בינונית.

המשיב מתנגד ליציאת העותר לחופשה המיוחדת וסומך התנגדותו על התנגדות מב"ן ליציאה לחתונה שכן יש חשש שיהיו נוכחים בה קטינים, לרבות נפגעת העבירה, ועל התנגדות וג"ע, המסתמכת על התנגדות מב"ן ולפיה העותר ממזער את חומרת מעשיו, לא מביע אמפתיה כלפי הקורבן וזוכה לתמיכה משפחתית גורפת.

כך גם מסתמך המשיב על החלק החסוי של דו"ח וג"ע שהוצג בפניי.

עיון בחוות דעת מב"ן מעלה כי התנגדותה ליציאת העותר לחופשה המיוחדת על מנת שישתתף בחתונת אחיו היא התנגדות סבירה, חרף הסכמתה ליציאת העותר לחופשות בנות 12 שעות.

כך גם מוצדקת התנגדות וג"ע ליציאת העותר לחתונה, במיוחד לאור האמור בחלק החסוי של חוות דעת וג"ע המתייחס לנושא העתירה.

ב"כ העותר העלה הצעה חלופית לפיה העותר ייצא לחופשה מיוחדת למקום החתונה אך לא ימתין עד תחילת הטקס אלא ייפגש עם בני הזוג ועם ההורים שלא בנוכחות קטינים, לרבות קורבן העבירה.

מדובר בהצעה שקשה לפיקוח ומשכך עדיין קיים חשש למפגש בין העותר לקטינים, גם אם לא עם קורבן העבירה.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

חזקה על שב"ס שיאפשר לאחיו של העותר ובת זוגו, אם ירצו בכך, לבקר את העותר במקום מאסרו מחוץ למסגרת הביקורים הרגילה, על פי נהלי שב"ס.

ניתנה והודעה היום, ט"ו אדר א' תשע"ו, 24 פברואר 2016, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

הוקלד על ידי גלית אספני

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/02/2016 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה