טוען...

הוראה למוטב להגיש תסקיר

שוש שטרית23/03/2016

לפני כבוד השופטת שוש שטרית

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד נמרוד שחל

נגד

המשיב

אינייאו אברה (עציר)- בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד אורי דייגי

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

אני מבקש לאמץ את המלצת שירות המבחן. מדובר במקרה קשה וקורע לב, מדובר במשיב שהוא ילד עד גיל 18 היה ילד רגיל, מאז הוא חולה בסכיזופרניה, אושפז במשך 15 פעמים, השתחרר מאשפוז יום לפני האירוע הזה, יש גם נפילה לשימוש כבד בסמים. ההרס בתא המשפחתי מופיע בתסקיר והוא ברור, אמו זועקת לעזרה, אמו מבקשת עזרה, הוא רוצה עזרה. נכון שהסיכויים לא נראים טובים בגלל ניסיונות העבר שכשלו, אבל התיק הזה מתאים לא לסגור עליו את הגולל.

אני מפנה לעברו הפלילי, זה לא שיש לו 30 הרשעות, יש לו 3 הרשעות קודמות כאשר האחרונה היא מלפני 5.5 שנים, יש אדם שהוא עדיין נמצא בסוג של שליטה למרות כל הבעיות, הוא לא מקרה אבוד, לפני 5.5 שנים הפעם האחרונה.

כתב האישום עם כל החומרה שבו הוא לא מהחמורים מבחינת אלימות, מדובר על זה שהוא דחף את אחותו וזה לא הכי חמור שראינו.

אבקש לתת צ'אנס אחרון למשיב, למשפחתו ולחברה ולהיעתר לבקשת שירות המבחן. מדובר בראיון ביום 30.3.2016. מדובר על ראיון קבלה.

בדעתנו להגיע לתיק העיקרי במהירות האפשרית, אין שום כוונה לנהל את התיק, המשיב כמעט מודה בכל המיוחס לו. אני חושב שאם יהיה תיקון בכתב האישום נוכל להגיע להסדר.

ב"כ המבקשת:

אנו מתנגדים לשליחת המשיב להליך טיפולי בשלב זה. אני מפנה לבש"פ סויסה.

מהתסקיר העולה כי כאשר הוא מחוץ לכתלי הכלא הוא לא נוטל את הטיפול התרופתי שהוא צריך, לאורך השנים נעשו ניסיונות לגבי שינוי אורחות חייו והימנעות משימוש בסמים והן לא צלחו. מהתסקיר עולה כי מדובר בכוחות דלים לערוך שינוי בחייו. ברמת הסיכון נשקפת ממנו מסוכנות גבוהה. שירות המבחן התרשם שהוא לא יוכל להתמיד או שיש לו כוחות דלים להתמיד בתכנית טיפולית לאורך זמן ולכן לא ברור מדוע הומלץ לשלוח אותו לראיון קבלה.

גם המשיב עצמו, כפי שעולה מהתסקיר, אומר כי במידה והוא לא ישתלב במסגרת טיפולית הוא מעדיף להישאר במעצר ולסיים את התיק. אנו סבורים כי זה הדבר הנכון לעשות בתיק זה.

אנו מבקשים להורות על מעצרו של המשיב וכי הטיפול ייעשה בתיק העיקרי.

ב"כ המשיב:

המשיב לא היה בקהילה סגורה, התסקיר מציין כי המשיב היה בהוסטלים, הוא אף פעם לא היה ב"קריית שלמה" שזה מקום סגור, בית חולים פסיכיאטרי לתחלואה כפולה ומטפל גם בעניין הסמים וגם בבעיות הנפשיות, זה המקום היחיד בארץ שמטפל בזה.

<#2#>

החלטה

שירות המבחן הגיש תסקיר ארוך, מפורט ומעמיק בעניינו של המשיב, סקר קורותיו, עמד על ניסיונות טיפוליים קודמים בתחום ההתמכרות והתחלואה הנפשית של המשיב, ניסיונות שלא צלחו, התרשם מרמת סיכון גבוהה ביותר להישנות התנהגות פורצת גבולות ואלימה להמשך צריכת סמים, ובסופם של דברים בא בהמלצה לבחון התאמתו של המשיב למסגרת טיפולית פנימייתית "תכנים" המיועדת לתחלואה כפולה וממוקמת בבית החולים "קריית שלמה".

שירות המבחן ראה חשיבות רבה בשילובו של המשיב במסגרת טיפולית אינטנסיבית המיועדת לתחלואה כפולה והוסיף כי ללא השתלבות של המשיב במסגרת טיפולית המתאימה לצרכיו, לא ניתן יהיה לצמצם את רמת הסיכון הגבוהה הנשקפת ממנו.

ב"כ המשיב הפנה לעיקרי תסקיר שירות המבחן ועתר לאפשר בחינת התאמתו של המשיב למסגרת הטיפולית המוצעת.

ב"כ המבקשת מתנגדת ונימוקיה כי המשיב אינו עומד בחריגים לבחינת התאמתו של המשיב למסגרת טיפולית בהליך של מעצר.

לאחר שחזרתי ועיינתי בתסקיר שירות המבחן ובהינתן כי המשיב מעולם לא שולב במסגרת טיפולית לתחלואה כפולה סגורה, אלא שולב בהוסטלים סמוך לאחר אשפוזו בבית חולים פסיכיאטרי, דומני כי יש לאפשר בחינת התאמתו של המשיב למסגרת הטיפולית אותה הציע שירות המבחן.

לפיכך, אני מורה כי המשיב יובא ע"י שב"ס ביום 30.3.2016 בשעה 13:00 לראיון קבלה בקהילת "תכנים" בבית החולים קריית שלמה.

שירות המבחן יגיש תסקיר משלים עד ליום 12.4.2016.

קובעת לדיון ליום 12.4.2016 בשעה 09:00.

המשיב יישאר במעצר עד החלטה אחרת ויובא לדיון באמצעות שב"ס.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ג אדר ב' תשע"ו, 23/03/2016 במעמד הנוכחים.

שוש שטרית , שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/03/2016 הוראה למוטב להגיש תסקיר שוש שטרית צפייה