טוען...

הוראה למערער 1 להגיש טופס נלווה לערעור

אלכסנדר רון28/03/2016

בעניין:

לימור רוטמן

המבקשת / המערערת

נ ג ד

נוהד השקעות בע"מ

המשיבה

החלטה

1. החלטה מאוחדת בבקשה למתן פטור מתשלום אגרה וכן למתן פטור מהפקדת ערבון שהוטלה על המערערת מכוח תקנה 404 לתקנות סדר הדין האזרחי.

אפתח בעירבון.

2. שניים הם התנאים המצטברים למתן פטור מהפקדת ערבון. ראשית, שתניח המבקשת תשתית מספקת שתלמד על העדר יכולת כלכלית; ושנית, שתצביע על כך שיש לערעור שהגישה סיכויים של ממש [ראה בש"א 1528/06 ורנר נ' כונס הנכסים הרשמי, (פורסם בנבו), פסקה 7 (17.10.2007)].

3. אשר לשאלת יכולתה הכלכלית של המערערת. לטענת המערערת, היא אינה עובדת ואין לה הכנסות. אף הוצג אישור מהמוסד לביטוח לאומי התומך בדבר [האישור עדכני, הונפק ביום 13.3.2016]. כן נטען כי אין ברשותה פקדונות או חסכונות וכל רכוש אחר, למעט רכב ישן שבבעלותה. ער אני לטענות הנגד מצד המשיבה, ואולם לצורך בקשה זו אסתפק באישור הביטוח הלאומי, ומה גם, שלא יהא זה נכון כלפי המשיבה אלא לשקול מלכתחילה פטור חלקי בלבד, לפחות ככל שהמדובר בערובה.

4. לשאלת סיכויי הערעור. בית המשפט עיין בפסיקה המהווה בסיס לערעור ובטענות המבקשת. אין לומר שסיכויי הערעור נחזים להיות גבוהים ובתוך כך תצוין בש"א 9651/07 אבו רביע נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, (פורסם בנבו, 6.2.2008) לפיה, הנחה היא לבית משפט זה, שפסק הדין נשוא הערעור נכון ומכאן שיש הצדקה בחיוב המערערת בערבון.

5. מן הצד האחד, יש לייחס משקל להערכתי שסיכויי הערעור גבוליים, אך מן הצד האחר, נכון אני לקבל את הטענה שהמצב הכלכלי מצדיק התחשבות, גם אם מידתית שהרי המבקשת בעלת רכב ואף שכרה את שירותיו של עורך דין נכבד. נוכח זאת, הבקשה לביטול עירבון תידחה, אך במקביל, נכון אני להפחיתו ולהעמיד את שיעורו על מחצית מהסכום שהתבקש.

6. אשר לפטור מתשלום האגרה. מאותם טעמים גם ביחס לבקשה זו, אמנע מלאשרה, אך אראה בה בסיס להפחתה. יועמד שיעור האגרה על מחצית הסכום המקורי.

7. תשלום האגרה והפקדת העירבון בשיעורים שנקבעו (מחצית מהסכום המקורי)– תוך 14 יום מהיום.

ניתנה היום, י"ח אדר ב' תשע"ו, 28 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/03/2016 הוראה למערער 1 להגיש טופס נלווה לערעור אלכסנדר רון צפייה
20/04/2016 הוראה למערער 1 להגיש עיקרי טיעון אהרן פרקש צפייה