טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק

אפרים צ'יזיק13/12/2016

בפני

כבוד השופט אפרים צ'יזיק

תובעת

אלדן תחבורה בע"מ

נגד

נתבעים

1.שרון איימצט

2.מגדל חברה לביטוח בע"מ

ותובענה שכנגד

פסק דין

תובענה ותובענה שכנגד בנוגע להתנגשות בין שני כלי רכב בכניסה הדרומית לכביש מס' 23, "מנהרות הכרמל".

במסגרת טענות הצדדים, נטען על ידי התובעת כי בעת שמכונית מ.ר. 7945012 אשר הייתה נהוגה בידי מר יאיר ברזני, פנתה ימינה לצורך כניסה בנתיב המנויים (נתיב שני מימין) לתוך מנהרות הכרמל, הגיעה מכונית הנתבעים מ.ר.7012731 שהייתה נהוגה בידי הנתבעת 1, והתנגשה עם הכנף הקדמית-ימנית בחלקה השמאלי (בשליש האחורי של הצד השמאלי). התובעת טוענת כי האחריות להתנגשות ולנזקים הנטענים רובצת על כתפי הנתבעת.

הנתבעת (שהינה גם תובעת שכנגד) טוענת כי ניסתה להשתלב בנתיב השלישי מימין (ולא השני מימין), כאשר לפתע מכונית התובעת ניסתה להשתלב במהירות גבוהה לפניה לנתיב, אולם נדחקה בצורה לקויה, באופן שגרם להתנגשות.

הצדדים הסכימו כי יינתן פסק דין לפשרה לפי הוראות ס' 79 א' לחוק בתי המשפט, תוך שהם מודעים להיעדר נימוקים בפסק הדין, וידוע להם הקושי בדבר הגשת ערעור. ההסכמה הדיונית אושרה בפתח הדיון אשר נערך.

במסגרת הדיון אשר התקיים בפני העידו שני הנהגים, הוצגו תמונות הנזק, וצורפו תמונות נוספות באשר למיקום הרכבים לאחר קרות התאונה. במסגרת העדויות העידו העדים על קרות התאונה מזווית הראיה של כל אחד מהם, וכן על הנסיבות אשר התרחשו מיד לאחר ההתנגשות וכן המשך הטיפול בתוצאות ההתנגשות, לרבות הדיווח וההודעות על ההתנגשות.

לאחר בחינת טענות הצדדים וגרסאותיהם, לרבות כתבי הטענות והראיות אשר הובאו, מצאתי לדחות את תביעת התובעת, ולקבל את תביעת הנתבעת/תובעת שכנגד, באופן חלקי בלבד.

לאור האמור אני מורה כמפורט להלן:

א. התובענה העיקרית נדחית.

ב. בכל הנוגע לתובענה שכנגד, תשלם התובעת/נתבעת שכנגד לנתבעת/תובעת שכנגד, באמצעות ב"כ, סך כולל של 14,000 ש"ח (לרבות הוצאות שכ"ט שמאי).

ג. לסכום האמור ייווסף תשלום הוצאות משפט (לרבות אגרות) בסך 750 ש"ח, ושכ"ט עו"ד בסך 1,500 ש"ח.

ניתן היום, י"ג כסלו תשע"ז, 13 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/05/2016 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
13/12/2016 פסק דין שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה