טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס05/07/2017

לפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

כלל חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1.רומן רוזנשטיין

2.בנימין רימון

פסק דין

מונחת בפני תביעה שעניינה תאונת דרכים, אשר אירעה ביום 4.9.15 בכיכר ברחוב סמילנסקי פינת רחוב רמז בנתניה, בין אופנוע התובעת ובין רכב הנתבעים (להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה, אך יש חולק באשר לנסיבות התרחשותה. בתום הדיון בתביעה, הסמיכוני הצדדים לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. לאחר ששמעתי את עדויות הנהגים המעורבים בתאונה ובחנתי את כלל הראיות, בשים לב לנסיבות קרות התאונה, מיקום קרות התאונה ומוקדי הנזק ברכבים, הגעתי לכלל מסקנה, כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה רובצת לפתחו של הנתבע 1 וכי דין התביעה להתקבל במלואה. ראיתי לקבל את גרסת נהג אופנוע התובעת אשר לאופן התרחשות התאונה, כגרסה הנכונה, ולהעדיף אותה על פני גרסת הנתבעים. עדותו של נהג אופנוע התובעת, הותירה אצלי רושם חיובי ביותר והייתה עקבית, רציפה ומדויקת. אציין, כי עדותו של נהג אופנוע התובעת נותרה יציבה ואיתנה אף לאחר חקירתו הנגדית בבית המשפט. חיזוק לגרסת נהג אופנוע התובעת ניתן למצוא בתמונות שצילם הנתבע 1 בזירת האירוע (נ/1). בתמונות אלה ניתן לראות כי נהג אופנוע התובעת כבר נסע לפחות כרבע כיכר עד להתנגשות עם רכב הנתבעים, אשר נסע בכיכר מטרים בודדים. מצופה היה אפוא כי נהג רכב הנתבעים, אשר תמרור האט ותן זכות קדימה מוצב בכיוון נסיעתו, יבחין בנהג אופנוע התובעת, טרם כניסת הרכב לכיכר.

אשר על כן, אני מקבלת התביעה במלואה ומחייבת את הנתבעים, באמצעות מנורה חברה לביטוח בע"מ, לשלם לתובעת סך של 4,779 ₪, בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 3.3.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן יישאו הנתבעים, באמצעות מנורה חברה לביטוח בע"מ, באגרת משפט בסך 375 ש"ח ושכ"ט עו"ד בסכום של 1,500 ש"ח. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים ממועד קבלת פסה"ד.

מנורה חברה לביטוח בע"מ תישא בשכר העד מטעמה, כפי שנפסק בדיון. נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, י"א תמוז תשע"ז, 05 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/07/2017 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה