טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אפרת בוסני

אפרת בוסני16/10/2018

לפני כבוד השופטת אפרת בוסני

התובעת:

שירביט חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים:

1.אלדור שלום זוכמן

2.מדינת ישראל

פסק דין

לפניי תביעת שיבוב שעניינה נזקי רכב מספר רישוי 3108560 שבוטח אצל התובעת (להלן: "רכב התובעת") בתאונה מיום 13.11.2014 בכביש 65 "עוקף עפולה" בה מעורבת משאית צבאית מספר רישוי 60006633 של נתבעת 2 (להלן: "המשאית").

קיימת מחלוקת בנוגע לנסיבות התאונה והאחריות להתרחשותה.

לגרסת נהג רכב התובעת התאונה מתרחשת בקטע כביש עם שני נתיבי נסיעה. בעת שרכב התובעת היה בנסיעה בנתיב השמאלי, משאית צבאית שנסעה בנתיב הימני במקביל לרכב התובעת סטתה לנתיב רכב התובעת ופגעה ברכב התובעת עם מדרגות צד שמאל קדמי של המשאית.

לגרסת נהג המשאית (נתבע 1) התאונה מתרחשת בקטע הכביש עם שני נתיבי נסיעה המצטמצם לאחד, כשהנתיב השמאלי מתמזג לנתיב הימני. בעת שהמשאית נסעה בנתיב הימני לפני רכב התובעת, רכב התובעת שנסע בנתיב השמאלי האיץ את מהירות נסיעתו ונצמד למשאית בניסיונו לעקוף את המשאית.

הצדדים הסמיכו את בית המשפט למתן פסק דין מכוח סמכותו על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984.

שמעתי את עדותם של שני הנהגים ואת עדותו של עד הראייה, נוסע המשאית. בחנתי את טפסי ההודעה, את הנזק ברכב התובעת ואת תמונות זירת התאונה שהוצגו, ועל יסוד התשתית הראייתית שבפניי הגעתי לכלל דעה להטיל את מלוא האחריות לתאונה על נהג רכב התובעת.

ראיתי להעדיף את גרסת נהג המשאית לכך שרכב התובעת אותה מצאתי משכנעת ואמינה וכן בהיותה מסתברת יותר עם הנזק ברכב התובעת ונתמכה בגרסת נוסע המשאית. רכב התובעת, על פי חוות דעת השמאי שצורפה לכתב התביעה, ניזוק לאורך צד ימין, כאשר בתמונות הנזק נראים סימני חיכוך בכיסוי המראה ומדלת ימין קדמית לאחור. נזקי רכב התובעת, היעדר סימני נזק בחלק הקדמי שמאלי של המשאית בתמונות המשאית שצילם נהג רכב התובעת בזירת התאונה מסתברים עם סטיית רכב התובעת לנתיב נסיעת המשאית כשנתיב נסיעת רכב התובעת הצטמצם לנתיב נסיעת המשאית, יותר מגרסת נהג רכב התובעת. התובעת אף בחרה להציג תמונות של זירת התאונה שצולמו על ידי נהג רכב התובעת בהם נראה הנתיב השמאלי מצטמצם ושלט המורה על התמזגות הנתיב השמאלי לימני, והדבר תומך בגרסת נהג המשאית למיקום התאונה.

לאור המסקנה אליה הגעתי, ובשים לב לעדותו של נהג רכב התובעת לכך שלפני התאונה המשאית נסעה מימינו ולפניו לא ראיתי להטיל אחריות על נהג המשאית.

אשר על כן, התביעה נדחית.

בנסיבות העניין אינני עושה צו להוצאות אולם התובעת תישא בשכר עדותם של עדי הנתבעים כפי שנפסק בדין תוך 30 יום.

פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

ניתן היום, ז' חשוון תשע"ט, 16 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/10/2018 פסק דין שניתנה ע"י אפרת בוסני אפרת בוסני צפייה