טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס20/12/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

כלל חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1.אלעוברה עזת

2.ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך. לאחר ששמעתי את נהגת רכב התובעת, גב' ליהיא בסלר, וכן את הנתבע 1, במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 18.12.16, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות, ובכלל זה האזנה לשיחה קולית מוקלטת שהתקיימה בין הגב' בסלר לנתבע 1, ראיתי לקבל את התביעה במלואה. אני סבורה כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה נשוא הדיון מוטלת על כתפי הנתבע 1. ראיתי לקבל ולהעדיף את גרסת נהגת רכב התובעת באשר לתרחיש התאונה הנכון ולהעדיף אותה על פני גרסתו של הנתבע 1. מעדותה של גב' בסלר עולה, כי עת הוסע רכבה בנתיב השמאלי, החל הנתבע 1, אשר נסע מאחוריה, לעקוף אותה במהירות, תוך מעבר חד ומהיר בין הנתיבים. נהגת רכב התובעת הבחינה בניסיון הנתבע 1 להשתלב בחזרה לנתיב השמאלי, ובכדי למנוע את התאונה, היא הסיטה את רכבה שמאלה אל אי התנועה. למרבה הצער, לא עלה בידי נהגת רכב התובעת למנוע את התאונה. חשוב לציין, כי גרסת הנתבע 1 לא נמצאה בעיני אמינה, הן לאור התנהלותו לאחר קרות התאונה הן משום שגרסה זו איננה מתיישבת עם מוקד הנזק ברכב התובעת ואופי (ראו ת/2).

אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעת, סכום של 10,446₪, צמוד מיום 9.3.16 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן יישאו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, בתשלום אגרת בית המשפט בסך 375 ש"ח, שכר עדת התובעת כפי שנפסק בדיון ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 17.55% מסכום הנזק, כפי שנפסק. הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, הנני מורה לגזברות להשיב לתובעת את המחצית השנייה של אגרת בית משפט, באמצעות ב"כ.

ניתן היום, כ' כסלו תשע"ז, 20 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/12/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה