טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל09/03/2016

לפני כבוד הנשיא אברהם טל

העותר

יהושע לוי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#4#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד מחמוד נעאמנה

ב"כ המשיב עו"ד אוהד בוזי

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

מדובר בעותר בשנות ה-50 לחייו, למעשה עצור בגין תיק שמתנהל כנגדו בבית משפט השלום בתל אביב. הוא עצור בבימ"ר ניצן. מדובר בעותר שיש לו נתונים ונסיבות אישיות מאוד קשות.

ביום 27.3.16 קבוע דיון בתיק של העותר.

אשתו של העותר חולה במחלות רבות, יש לו בת שהיא אמא לשני תינוקות. הם היחידים שמבקרים אותו. הם אינם ניידים, מצבם הכלכלי קשה.

הטעם הראשון זה המצב האישי והמשפחתי והבריאותי. רק אשתו ובנותיו מבקרות אותו. התיק מתנהל בתל אביב. השהות שלו בשקמה, המשמעות היא שכל דיון הוא יהיה במעברים. אין הסעה ישירות משם לבית המשפט. אנו לא רוצים דווקא את ניצן. אפשר לבדוק אגף עצורים בגבעון או במעשיהו, או ברימונים או הדרים.

בכתב התשובה נכתב שמדובר בנימוק כללי.

אני לא יודע מה הנתונים לגבי האחרים.

פה מדובר במקרה חריג. אני מבקש לקבל את העתירה.

נאמר בהחלטת בית המשפט העליון שיש מקרים עם נסיבות מיוחדות שצריך לשקול. החלטת בית המשפט העליון לא גורפת, זה בכפוף לנסיבות העניין. אין לעותר כל בעיה בבית מעצר אחר במרכז הארץ.

החלטה

העותר עצור עד תום ההליכים בקשר לעבירות סמים והוא מלין על החלטת המשיב להעברתו מבית מעצר ניצן לכלא שקמה בדרום הארץ שכן בני משפחתו מתגוררים במרכז הארץ, הוא אדם מבוגר ויקשה על בני משפחתו לבקר אותו במתקן כליאה בדרום הארץ בהיותם לא ניידים.

המשיב מסביר את סיבת העברתו של העותר מבית מעצר ניצן לכלא שקמה בצורך שהתעורר להעביר עצורים לצורך חקירה מבית מעצר אבו כביר לבית מעצר ניצן בשל נפילת תקרה באגף 3 בבית מעצר אבו כביר.

ב"כ העותר מבקש שהמשיב יבחן אפשרות העברתו של העותר למתקן כליאה אחר במרכז הארץ שכן אין טענה כי יש לעותר סכסוכים במתקן כליאה כלשהו של שב"ס.

עמדת המשיב להעביר את העותר מבית מעצר למתקן כליאה אחר מקובלת עלי שכן מדובר בכורח המציאות, עם כל ההבנה למצבו האישי של העותר ושל בני משפחתו ובמיוחד עם כל ההבנה לקושי שייווצר לעותר בהעברתו ממתקן כליאה בדרום הארץ לבית משפט השלום בתל אביב שם אמור להתנהל משפטו שבקשר אליו הוא עצור.

עם זאת, מתבקש המשיב לבחון תוך 48 שעות אפשרות העברת העותר למתקן כליאה במרכז הארץ על מנת שלא להקשות על ביקורי משפחה ובמיוחד על מנת שלא להקשות על הגעתו של העותר לבית משפט השלום בתל אביב, שם אמור להתקיים משפטו, ולא לשבש את מהלך המשפט.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה וצו עיכוב העברת העותר מבית מעצר ניצן לכלא שקמה יעמוד בתוקפו עד יום 13.3.16.

<#4#>

ניתנה והודעה היום, כ"ט אדר א' תשע"ו (9 מרץ 2016) במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל , נשיא

הוקלד על ידי גלית אספני

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/03/2016 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה