טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר14/09/2017

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע ונתבע שכנגד

שחר כהן

נגד

נתבעים; נתבעת 2 גם תובעת שכנגד

1.מרדכי סבג

2.הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעת שכנגד

איילון חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 7,759 ₪, ותביעה שכנגד, על סך של 10,828 ₪, שעניינן נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים בצומת מרומזר. בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש. לשם הנוחות, יכונו הנתבעים שכנגד בשם "התובעים", ואילו הנתבעים בשם "הנתבעים".

בקליפת אגוז: רכב התובעים הגיע לצומת מדרום לצפון, על הנתיב השני מימין מתוך 5, ואילו רכב הנתבעים הגיע לצומת ממזרח למערב, על נתיב שזיהויו שנוי במחלוקת. חלק מהצומת היה חסום עקב טיפול בתאונת דרכים קודמת. רכב התובעים עצר ברמזור אדום, וכשהתחלף זה לירוק החל לחצות את הצומת. רכב הנתבעים נכנס לצומת בחסות אור ירוק, אגב עומס תנועה, והאור התחלף באדום טרם שהספיק להיכנס במלוא אורכו לצומת. נהג התובעים טוען, שהדרך לפניו היתה פנויה, ושכלי הרכב נפגשו אגב תנועת רכב הנתבעים אל תוך הצומת (אם כי הוא עצמו הבחין ברכב הנתבעים רק בשניה האחרונה), ואילו נהג הנתבעים טוען, שנעצר כשהאור ברמזור התחלף לאדום, בעודו בולט חלקית אל תוך הצומת, ורכב התובעים פגע בו כשהוא בעמידה.

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחלק את האחריות בין הנהגים בשיעור 65:35 לחובת נהג התובעים.

בהתאם, ועל יסוד רכיבי נזק שהוכחו, בתביעה העיקרית אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע סך של 2,366 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 375 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן שכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪; ואילו בתביעה שכנגד אני מחייב את הנתבעים שכנגד לשלם לתובעת שכנגד סך של 7,038 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 375 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן שכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ג אלול תשע"ז, 14 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.