טוען...

החלטה שניתנה ע"י אילן סופר

אילן סופר08/08/2016

08 אוגוסט 2016

לפני: כב' סגן הנשיאה אילן סופר

התובעים:

1.אחמד חואמדה

2.חבן אבו עקיל

שניהם ע"י ב"כ: עו"ד ראפק אבו אחמד

-

הנתבעת:

אגודה עין חצבה אגודה חקלאית, (ח.פ. 570019984)

ע"י ב"כ: עו"ד איתי שרייבר

החלטה

1. לפני בקשת התובע 1 (להלן - המבקש) לאיחוד הדיון בתיקים שבכותרת.

2. לטענת המבקש שתי התביעות שבכותרת הוגשו כנגד אותם נתבעים ויהא זה נכון לאחד הדיון. המשיבים מתנגדים לבקשה.

הכרעה

3. תקנה 120 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991 קובעת כי "עניינים אחדים התלויים ועומדים בבית דין אחד וכרוכות בהם שאלות זהות או שאלות דומות, של משפט או של עובדה, רשאי בית הדין, לפי שיקול דעתו, להורות על איחודם, בין על פי בקשת בעל דין ובין ללא בקשה כזאת, ובתנאים שייראו לו".

תקנה 120 לתקנות סדרי הדין מסמיכה את בית הדין לפעול "לפי שיקול דעתו" בהחלטה בדבר איחוד תיקים. מסגרת זו של הסמכות על-פי שיקול דעת היא רחבה.

השיקולים אותם על בית הדין לשקול, בעת מתן החלטה בבקשה לאיחוד דיון, הינם יעילות הדיון אשר נבחנת, בין היתר, בקיומן של שאלות זהות או דומות, וכן שלב הדיון אליו הגיע כל אחד מהעניינים התלויים ועומדים, אשר לגביהם מתבקש האיחוד. בין השיקולים אותם ייקח בית הדין בחשבון, קיים גם השיקול של תום הלב בהגשת בקשה מסוג זה, לרבות באשר לעיתוי הגשת בקשה זו.כמו כן, יבחן בית הדין, האם יש באיחוד הדיון כדי למנוע עיוות דין למי מהצדדים.עיוות דין כזה, עשוי להיגרם אם במסגרת אחד העניינים התלויים ועומדים תוכרע פלוגתא מבלי שתינתן לצד כלשהו האפשרות להתייחס אליה.

המטרה העיקרית של התקנה המאפשרת איחוד דיון, הינה חיסכון בזמן ובהוצאות לגבי ניהול הליכים, שיש בהם שאלות דומות של משפט או של עובדה. באשר לשיקולי יעילות הדיון, אין ספק, כי המדובר בשיקול משמעותי, ויש לבחון את השלב בו מצוי כל אחד מההליכים שאת איחודם מבקשים (דב"ע נד' 3/191 תכנון המים בישראל בע"מ - איזיק (26.5.07).

4. במקרה שלפנינו מדובר בתביעותיהם של שני עובדים כנגד אותה נתבעת. בתביעות אלו נתבעו זכויות סוציאליות מכח צו ההרחבה בענף החקלאות. במרכזן של שתי תביעות אלו עומדת תביעה לגמול בגין עבודה בשעות נוספות ותביעות נוספות הנוגעות להיקף העסקתם של התובעים (תביעות לגמול בגין שעות קיץ ותביעה לגמול בגין העסקה ביום המנוחה השבועי). בשתי התביעות טוענים התובעים כי הועסקו במתכונת העסקה זהה.

בנסיבות אלו, איחוד התביעות יביא ליעילות הדיון וימנע פסיקות סותרות.

באשר לשלב הדיוני בו מצויים התיקים, בשני התיקים טרם התקיים קדם משפט. בתיק סע"ש 37118-03-16 נקבע דיון מוקדם ליום 22.9.16 ובתיק 42200-11-15 טרם התקיים דיון מוקדם לגופו של עניין (לאחר שב"כ התובע לא התייצב לדיון מוקדם שהתקיים ביום 25.5.16).

5. לסיכום, מאחר שבשני התיקים עומדת לדיון שאלה מרכזית דומה, ונוכח השלב הדיוני בו מצויים שני התיקים, יהא זה צודק ונכון לאחד את הדיון בשני התיקים שבכותרת.

6. לאור האמור, הנני מורה על איחוד הדיון בתביעות שבכותרת. התיקים יישמעו במועד הקבוע, ביום 22.9.16 שעה 11:30 בבית המשפט באילת.

ניתנה היום, ד' אב תשע"ו, (08 אוגוסט 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/08/2016 החלטה שניתנה ע"י אילן סופר אילן סופר צפייה
29/12/2016 פסק דין שניתנה ע"י יעל אנגלברג שהם יעל אנגלברג שהם צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 חסן אבו עקיל רפיק אבו חמאד
נתבע 1 אגודה עין חצבה האגודה חקלאית דודו זהבי