טוען...

החלטה שניתנה ע"י דר' קובי ורדי

קובי ורדי30/03/2016

בפני

כב' סגן הנשיאה, השופט ד"ר קובי ורדי

עותרים

1. טליה אלמליח

2. אבשלום אלמליח

נגד

משיבים

1. רשות רישוי מקומ רמת גן

2. ועדה מקומית לתכ רמת גן

3. דורון אליעזר זייפרט

4. ועדת ערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב

החלטה

1. בקשה לצו ביניים למניעת ביצוע עבודות בנייה בנכס נשוא העתירה בחלקה 902 בגוש 6143 ברחוב אלכסנדרוני 27 רמת-גן (להלן-הנכס) על ידי המשיב 3 או מי מטעמו ,עד להכרעה בעתירה בה מבוקש לבטל את החלטת המשיבות ,שניתנה לשיטתם ללא מתן זכות טיעון ,ליתן למשיב 3 היתר בניה ולדחות ,בדיעבד ולאחר שהופק היתר הבניה , את התנגדות המבקשים לבקשה להיתר בניה שהגיש המשיב 3 לתוספת מעלון לבית מגורים קיים בנכס ,וזאת מן הטעם כי אין המדובר בבקשה להיתר בניה שניתן להגיש בגינה התנגדות.

2. הנכס המדובר הינו בית משותף הבנוי בשני מבנים דו קומתיים עם קיר משותף ביניהם כאשר בכל אחד מהמבנים שתי דירות, כאשר דירת המשיב 3 מצויה במבנה הדרומי מעל הדירה של המבקשים. בין בעלי הזכויות בנכס התגלו מחלוקות לעניין הזכויות הקנייניות בנכס כאשר בשנת 2011 הגיעו המשיב 3 והמבקשים להסכם עקרונות המתייחס גם להסדרת הבנייה בנכס ,כאשר ביום 11/12/14 ,לאחר שהמשיב 3 קיבל היתר להקמת מעלית לדירתו, הודיעו לו המבקשים על ביטול הסכם העקרונות בטענה שהפר אותו וכן הגישו תביעה אזרחית לבית משפט השלום בתל-אביב (42762-12-14) לסעד הצהרתי לבטלות הסכם העקרונות, תביעה שעדיין מתבררת.

לשיטת המשיב 3 המבקשים מנסים לגזול את כבשת הרש שלו ולפגוע באיכות חייב למרות קיומו של ההסכם שאושר על ידי ועדת הערר ולמרות הסכמתם המפורשת להקמת המעלות שניתנה בתמורה להטבות קנייניות מפליגות מצידו.

3. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות ובהמשך לצו הארעי שניתן על ידי ביום 17/3/16 החלטתי ליתן צו ביניים לפיו עד להכרעה בעתירה לא יבוצעו עבודות בניה בנכס על ידי המשיב 3 או מי מטעמו.

4. ראשית, יש לציין שהן המשיבה 4 והן המשיבות 1-2 השאירו את ההכרעה בבקשה לצו הבינים לשיקול דעת בית המשפט, למרות שהן טוענות לסבירות וחוקיות ההחלטות שהתקבלו לשיטתן כדין.

5. שנית, השיקול העיקרי המטה את הכף לקבלת הבקשה הינו מאזן הנוחות וכדי שלא ייעשה מעשה עשוי תוך יצירת עובדות בשטח באופן שהמעלון יושלם כך שהעתירה יכולה להתרוקן מתוכן אם תתקבל.

6. מדובר בעיקרו בסכסוך שכנים הנמשך שנים, בין היתר, לגבי הקמת המעלון ופרשנות של הסכם העקרונות והיחסים החוזיים בין הצדדים, כולל התנהגותם ,תום ליבם ובחינה האם ההסכם הופר אם לאו, כאשר בעניין זה אף תלויה תובענה אזרחית תלויה ועומדת העוסקת בזכויות הקנייניות שלהכרעה בהן יכולה להיות השלכה על זכויותיו של המשיב 3 בנכס .

7. גם אם סיכויי העתירה אינם גבוהים, ומבלי לקבוע מסמרות לכך, וכדי שלא ייוצר מצב עשוי ובלתי הפיך המשנה את המצב הקיים מזה שנים ,מאזן הנוחות, מטה כאמור את הכף לקבלת הבקשה לצו הביניים, בתקווה שהעתירה תוכרע במהרה .

8. למרות הסכסוך הקשה הקיים לכאורה בין השכנים , מומלץ לצדדים להתעשת ולנסות להגיע להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט בעצמם או באמצעות גישור .

9. המזכירות תודיע לצדדים ותקבע לדיון בעתירה בהקדם בפני שופט.

ניתנה היום, כ' אדר ב' תשע"ו, 30 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/03/2016 החלטה שניתנה ע"י דר' קובי ורדי קובי ורדי צפייה