טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש השלמת מסמכים ותצהירים

סיגל אלבו14/04/2016

מספר בקשה:2

בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו

מבקשת

שחק שירותי ניהול ורפואה בע"מ

נגד

משיבה

עירית ירושלים

החלטה

לפני בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות וכן התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב.

  1. המשיבה הגישה כנגד המבקשת תביעה לתשלום חוב ארנונה עבור הנכס ברח' גווטמאלה 5 בירושלים לתקופה שמיום 28.12.07 ועד 21.10.09.
  2. עפ"י הרישומים במחשבי ההוצאה לפועל, הומצאה האזהרה למבקש ביום. ביום 14.3.16 הגיש המבקש בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות וכן בקשת התנגדות.
  3. המבקשת טוענת כי בשנת 2013 הגיעו מסמכי התביעה אל המבקשת, כאשר אין בהם כל ראיה כי המבקשת החזיקה בנכס. לפיכך, ניהלו באי כוח הצדדים מו"מ במסגרתו הגיעו להסכמה בחודש יוני 2014, כי עד אשר תאתר המשיבה את הקשר של המבקשת לנכס, לא יינקטו כנגד המבקשת הליכים. בהתאם לכך, הגישה המשיבה הודעה ללשכת ההוצאה לפועל כי היא נותנת הסכמתה לכך שמניין הימים להגשת התנגדות יחל מהיום שבו תודיע המשיבה על כך למבקשת.
  4. ביום 22.2.16 שלח ב"כ המשיבה לב"כ המבקשת מסמך הנחזה להיות עמוד ראשון מהסכם שכירות.
  5. המבקשת טוענת כי התביעה התיישנה, וכי השיהוי הרב שנקטה המשיבה בהעלאת טענותיה פגעו ביכולת המבקשת לאתר מסמכים לזכותה.
  6. כן טוענת המבקשת, כי מעולם לא היתה הבעלים של הנכס נשוא התביעה, וכי ניהלה את המבנה לפני שנים רבות עבור בעלי הנכס שהתחלפו במהלך השנים. ואולם, במועדים הרלבנטיים לתביעה לא נוהל המבנה על ידי המבקשת. אשר לעמוד הראשון של הסכם השכירות שצירפה המשיבה, לא ברור כי הוא מתייחס לנכס נשוא התביעה, והוא אף אינו נוגע לתקופה נשוא החוב. המבקשת טוענת כי לא החזיקה בנכס בתקופה נשוא החוב.
  7. המשיבה נותנת הסכמתה לקבלת ההתנגדות, מבלי שהדבר ייחשב הודאה בטענות המבקשת. עם זאת, טוענת המשיבה כי אין מקום לדחות את התביעה.
  8. ראשית, מציינת המשיבה כי הנכס נשוא התביעה הוא חלק מבניין, אשר שימש כבית אבות, וחולק למספר רב של תתי נכסים, אשר במהלך השנים החזיקה המבקשת בחלק מהם. עובר להגשת התביעה שלחה המשיבה למבקשת ולבל המניות ב התראות על קיומו של החוב, ומשהחוב לא שולם הוגשה התביעה.
  9. המשיבה טוענת כי התביעה הוגשה ביום 11.4.13, ומכאן שבמועד הגשתה טרם התיישנה התביעה.
  10. ביום 10.3.14 התקשרה נציגה מטעם המבקשת בבקשה לקבל פרטים על החוב, וביום 8.6.14 התקבלה פנייה מטעם ב"כ המבקשת לקבלת כתב התביעה ובהמשך לקבלת מידע על אופן רישומה של המבקשת כמחזיקה בנכס. הוסכם בין הצדדים, כי לנוכח המורכבות הרישומית של הנכס ומשלא עלה בידי ב"כ המשיבה לקבל תשובה מוחלטת, יעוכבו ההליכים בתיק ההוצאה לפועל עד לקבלת התשובה, ובהמשך נתנה המשיבה הסכמתה להארכת מועד להגשת ההתנגדות.
  11. ביום 22.2.16 שלח ב"כ המשיבה לב"כ המבקשת את המידע שהתבקש.
  12. אשר לטענת המבקשת, כי לא ניתן לזהות את הנכס, טוענת המשיבה, כי על גבי דף גיול החוב שצורף לתביעה צוינו כתובת הנכס, מספר זיהויו, מספר החשבון, תקופת החזקה בנכס, תקופת התביעה, סיווג הנכס וסכום החוב.
  13. בהתאם להסכמת המשיבה, אני מורה על קבלת ההתנגדות והעברת התיק להליך של סדר דין מהיר.
  14. התובעת תמציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפי תקנות 214ג ו-214ח לתקנות, בתוך 30 יום, וכן תפרע את הפרשי האגרה אותם עליה לפרוע על-פי דין.
  15. הנתבעת תמציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב ההגנה בהתאם לתקנות 214ג ו-214ח לתקנות, בתוך 45 יום מיום קבלת מסמכי התובעת כאמור.
  16. היה והתובעת לא תגיש את המסמכים ולא תפרע את הפרשי האגרה בחלוף פרק הזמן שנקצב כאמור תמחק תביעתה.
  17. למעלה, מן הצורך, אוסיף כי אין מקום לדחות את התביעה בשל התיישנות, שכן המועד הקובע לעניין עצירת מרוץ ההתיישנות הוא מועד הגשת התביעה ולא מועד המצאת המסמכים לידי הנתבעת. הואיל והתביעה הוגשה בשנת 2013 ומדובר בחוב הנוגע לשני 2007- 2009, הרי שבמועד הגשת התביעה, טרם חלפה תקופת ההתיישנות.

ניתנה היום, ו' ניסן תשע"ו, 14 אפריל 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/04/2016 הוראה לתובע 1 להגיש השלמת מסמכים ותצהירים סיגל אלבו צפייה