טוען...

החלטה שניתנה ע"י דב גוטליב

דב גוטליב13/11/2017

בפני

כבוד השופט דב גוטליב

תובעים

1. פלונית

2. פלוני

נגד

נתבעים

1. הכשרת הישוב חב' לביטוח בע"מ

2. פלוני

החלטה

  1. לפניי בקשה למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטרי אשר הוגשה מטעם התובע 2 (להלן: "הבקשה"), בגין תאונת דרכים מיום 25.4.15 (להלן: "התאונה").
  2. ב"כ הנתבעים מתנגד לבקשה וטוען, בין השאר, להיעדר ממצאים רפואיים ולהעדר קשר סיבתי בין תלונות התובע והממצאים הנטענים לבין התאונה.
  3. לאחר שעיינתי במסמכים שצורפו לכתב התביעה, וכן במסמכים שצורפו מיום 2.11.17, הגעתי לכלל מסקנה, כי קיימת ראשית ראייה למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטרי, בשים לב לגישה הליבלית שיש לנקוט במינוי מומחים. בתאריך 01/05/15 נבדק התובע במסגרת קופ"ח והתלןנן על מצב נפשי לא יציב, פחד לחזור לנהיגה וחרדות. התובע הופנה לטיפול פסיכולוגי ולייעוץ.

ממסמך רפואי מיום 5/5/15 עולה כי התובע נבדק על ידי פסיכיאטר ד"ר אורי ברודסקי והתלונן כי לאחר התאונה הוא מרגיש לחץ נפשי, מידי פעם רועד, כשנזכר בתאונה מתרגש, בוכה, . החל ליטול תרופה בעקבות הסתמינים אך יש לתקופה השפעה חלקית. טופל בתחום הנפשי אך לאחרונה החמרה. בבדיקה קלינית נמצא אפקט מעט מתוח, תואם לתוכן השיחה. החלטת הפסיכיאטר הייתה להזמינו לביקור חוזר, התחלת טיפול תרופתי בציפראלקס, פסיכותרפיה ומעקב. התובע צירף בנוסף חשבוניות המעידות על מפגשים עם פסיכולוגית קלינית, ד"ר יהודית אדוארד, מתאריכים 6.7.15, 9.6.15, 26.5.15 וכן חשבונית נוספת חסרה תאריך.

די במסמכים אלה כדי להוות ראשית ראייה למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטרי.

  1. אכן, החל משנת 2015 ועד היום לא צורפו מסמכים רפואיים המעידים על טיפול בתחום הנפשי ואולם אין בכך כדי לשלול כי התובע סובל מהפרעה נפשית בעקבות אירוע התאונה ונמנע מלפנות לטיפול. ראו בעניין זה החלטה שניתנה ברע"א 3007/12 פלונית נ' הראל חברה לביטוח (פורסם בנבו, 30/05/12): "ככלל, יש לגלות רגישות רבה כשמדובר בטיפולים נפשיים בנוגע לטענה של איחור בפניה לקבלתם, כיוון שלא אחת נמנעים הסובלים מבעיות בתחום זה לפנות לקבלת טיפול אצל גורם טיפולי בתחום הנפשי מחשש לסטיגמות, מאי הכרת הנושא, דעות קדומות וכו' ".
  2. לפיכך, אני מורה על מינויו של פרופ' פניג שמואל כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטריה. המומחה יבחן האם נותרה לתובע נכות כתוצאה מהתאונה (זמנית או צמיתה).
  3. בשים לב לתיעוד הרפואי, מתבקש המומחה להתייחס בחוות דעתו, בין השאר, למצבו הרפואי הקודם של התובע ולשיעור הנכות, אם הייתה כזו, אותה יש לייחס למצבו הרפואי הקודם.
  4. היחידה המשפטית תמציא למומחה כתב מינוי.

שכר המומחה יעמוד על סך של 6,500 ₪ בצירוף מע"מ.

בשכר המומחה תישא בשלב זה, כמימון ביניים, הנתבעת.

ככל שלא תקבע נכות יוכלו הצדדים לטעון לעניין הוצאות בתום ההליך.

  1. עם קבלת חוות דעת המומחה יגישו הצדדים תחשיבי נזק:

התובע תוך 30 יום מקבלת חוות הדעת.

הנתבעים תוך 30 יום מקבלת תחשיב הנזק של התובע.

הצדדים יצרפו לתחשיב הנזק כל מסמך עליו הם מבקשים לסמוך.

  1. נקבע לקדם משפט (לאחר תחשיבים) ליום 21/5/18 שעה 10:30.

במידת האפשר תשלח הצעה בדואר והדיון יבוטל.

ניתנה היום, כ"ד חשוון תשע"ח, 13 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/11/2017 החלטה שניתנה ע"י דב גוטליב דב גוטליב צפייה
29/10/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהיר דב גוטליב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אהרון רוט משה
תובע 2 פלוני אהרון רוט משה
נתבע 1 הכשרת הישוב חב' לביטוח בעמ מוטי ארד
נתבע 2 ליאונד לוקשין