טוען...

פסק דין שניתנה ע"י עדי סומך

עדי סומך24/01/2017

בפני

כבוד השופט עדי סומך

תובעים:

1.איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

2.עודד זאב גרין

נגד

נתבעים:

1.מרכוס דניאל אבואב

2.כלל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק בתיק זה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984.

לאחר ששמעתי את עדי הצדדים במסגרת הדיון בפניי והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שהוצגו בפניי במעמד הדיון, ובכלל זה תמונת נזקי רכב התובעת ומקום התאונה אני מורה על קבלת התביעה במלואה שכן אני מעדיף את עדות התובע 2 ובתו על פני הנתבעת 1 ובעלה.

ראשית, כפי שניתן לראות היטב בתמונות הצבע של נזקי רכב התובעים. הנזק ברכב זה משתרע מקצה הפגוש האחורי שמאלי, ממשיך בגלגל האחורי שמאלי ומסתיים בדלת האחורית- שמאלית (ישנם גם סימני צבע כמעט בכל מוקד). מדובר בנזק מתמשך אשר מצביע בהסתברות גבוהה יחסית שהרכב היה מיושר בעת התאונה. לו היה רכב התובעים סוטה בחדות שמאלה כעדות עדי הנתבעות, הסבירות לנזק אחיד ונמשך שכזה כאשר רכב הנתבעות בנסיעה ישר, הינה נמוכה. העובדה גם שרכב הנתבעות נפגע בצדו הימני – קדמי מחזקת יותר את האפשרות שהוא היה בהטיה ימינה. פגיעה בו בזווית של 45 מעלות סביר שהייתה מותירה נזק לפחות גם בפגוש הקדמי- ימני אך לא היא.

שנית, בסרטון שנראה לבית המשפט, ניתן לראות בבירור שרכב התובעים מצוי כולו בנתיב הימני ומיושר בעוד שרכב הנתבעות מצוי באלכסון ממנו. הטענה שהנתבעות הזיזו את רכבן, אף אם נכונה היא , עדיין אינה מייתרת או מסבירה את מנח הרכבים המוכח בסרטון בו נראה רכב הנתבעות עדיין באלכסון ימינה. גם טענת נהג התובעים בדבר נסיעה ללא אורות של רכב הנתבעים, נראית בסרטון שם אכן רואים רכב זה ללא אורות ואת רכבו שלו עם אורות. איני מקבל את הסברם של עדי הנתבעות לעניין זה.

שלישית, לא השתכנעתי מהסברו של עד הנתבעות לעובדה שפרטיו שלו ולא של רעייתו רשומים בטופס ההודעה על התאונה של נהג התובעת זאת בפרט מס' רישיון הנהיגה שלו שאינו רלוונטי לטענת הביטוח אותה העלה העד בעדותו.

אשר על כן, אני מורה כי הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובעים את סך הנזק שנתבע בסך 31,985 ₪, בצירוף הצמדה למדד מיום 26.11.15, שכ"ט עו"ד בשיעור 11.7, , שכר עדת התובעים כפי שנפסק בדיון וסכום זהה לתובע 2 וכן אגרת בית משפט ששולמה בפתיחת התיק ומחצית השנייה של האגרה .

הסכומים האמורים ישולמו בתוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.

מובהר בזאת כי רכיב הפסד הנחת העדר תביעות שנתבע על ידי התובע 2, ישולם כפוף להצגת אסמכתאות מתאימות בגין רכיב זה.

ניתן היום, כ"ו טבת תשע"ז, 24 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.